Przeanalizowałem moje sesje z poprzednich lat. Proszę chętne osoby o zastanowienie się i jeżeli mieliście podobne problemy to zacytujcie dany problem (quote) i opiszcie sesje na której taki problem wystąpił (miał największy wpływ waszym zdaniem na nieudaną sesje).
Oto problemy:
- Brak szacunku do pomysłów innych
- Brak bezpośredniego wpływu na grę
- Przychodzenie na sesje z przyzwyczajenia
- Mistrz gry nie ma pomysłów na sesje
- Gracze przerzucają odpowiedzialność za sesje na mistrza gry
- Historia postaci nie ma wpływu na wydarzenia na sesji
- Gracze nie czytają podręczników
- Konkurencja między graczami
- Punkty doświadczenia nie przekładają się na spełnianie celów graczy
- Brak rozmów o samej sesji (chodzi o brak przyznania się że dana rzecz była do dupy)
- Brak wiedzy "jak zrobić to inaczej"
- Zastraszanie innych graczy
- Ciekawy kawałek sesji to ok. 10% sesji
- Brak wspólnej wizji świata
- Nie można mówić na sesji wprost "Ja tego chce" bo to psuje klimat
- Powoływanie się na logikę i/lub realizm
- Brak sesji organizacyjnej
- Zły podział obowiązków (MG bawi graczy, gracze przychodzą na sesje posłuchać opowieści)
- Mistrz gry zanudza opisami, które w jego przekonaniu uatrakcyjniają grę
- Tylko Mistrz gry przygotowuje się do gry
- Brak czasu na sesje (bo "normalna" sesja to 8 godzin)
- Nowi gracze nie przystosowują się do panujących już warunków gry
Co sądzicie o tych problemach?
Ps. Osoba która napisze coś co nic nie wnosi do tematu zostanie ostrzeżona a potem ukarana "Warnem