Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-10-2007, 11:31   #1
Mira
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
[REKRUTACJA] Warsztaty Storytellingu

Witam serdecznie i zapraszam do wzięcia udziału w
WARSZTATACH STORYTELLIGU
prowadzonych pod patronatem spółki GameraX&BorsuX
(czyli Mira i Kutak)


Kto może wziąć udział w Warsztatach?
Teoretycznie każdy, przy czym projekt jest skierowany przede wszystkim do młodego, ambitnego gracza, który chce nad sobą pracować i udoskonalać swoje umiejętności zarówno pisania, jak i tworzenia RPG.

Początkowo zostaną przyjęte 3-4 osoby, jednak skład grających może ulegać zmianie, więc wszystkie osoby, które się zgłoszą, będą miały szansę zagrać pod okiem Kutaka i moim.


Jak to będzie wyglądało?
Zaczynamy od zera – zupełnie, całkowicie, definitywnie. Nie ma nic!
Gracze sami stworzą świat, w którym będą grać, a następnie zajmą się ukształtowaniem postaci i nakreśleniem linii fabularnej sesji.
Trochę wody więc upłynie zanim zaczniemy grać na serio, jednak praca od podstaw pomoże wychwycić Wasze najczęstsze błędy.
Zastosowana przez nas strategia nosi nazwę „World Burningu” (poniżej macie jej opis).


„Żywe Światotworzenie”, czyli „World Burning”

Co to takiego?
Jest to dość nietypowy pomysł, spotkany w paru grach Indie. O co chodzi? Cóż, o urozmaicenie. Czasem dokładnie opracowany świat nie jest potrzebny przygodzie, czasem scenariusz pasuje do każdych niemal realiów- Nie trzeba zawsze podążać tropem dokładnie wyznaczonym przez jakiś setting, trzymając się tego, że w świecie „A” magia działa tak i tak, a w świecie „B” niestety nie można zagrać rycerzem Jedi. Czasami można po prostu zwolnić wodze wyobraźni.

Co daje pomysł, który zastosujemy w projekcie? Cóż, przede wszystkim dużo większą dowolność i radość z gry. Możecie wykreować świat „pod postacie”, którymi zagracie, pasujący idealnie do waszego stylu gry. Rzecz jasna, nie tylko Twojego- nie grasz sam i musisz o tym pamiętać, więc w pewnym momencie będzie trzeba pójść na kompromis. Możesz być jednak pewnym, iż spora część Twych marzeń zostanie zrealizowana.

O co w tym chodzi?
Już wyjaśniam. Po zakończeniu rekrutacji i 3-4 graczy pojawi się odpowiedni temat przeznaczony do kreacji świata. W nim „Kierujący Światotworzeniem" (Kutak) przedstawi kolejne „punkty” niezbędne do określenia realiów. Zadaniem graczy będzie określenie swoich wizji każdego zagadnienia. Najpierw proste wizje po parę zdań, później zaś parę postów na dogadanie się - ktoś zrezygnuje z czegoś, ktoś z innej rzeczy - tak, by powstała wspólna i w miarę spójna wizja. Do tego owa wizja musi przestrzegać jednego motywu przewodniego sesji, ustalanego zaraz po zakończeniu rekrutacji. Może gracze będą mieli być banitami, może świat będzie miał się chylić ku zagładzie, może zostanie zawiązana jakaś zamkowa intryga... Ważne, by wszystkie pomysły graczy były zgodne z owym motywem.
Przykład:
Punkt pierwszy- realia rozgrywki
Wojtek mówi, że chciałby zagrać w świecie, w którym aktualnie toczy się święta wojna- krucjata przeciwko złu, wrogiej religii bądź państwu- ważne, by były w to zamieszane najwyższe władze państwa, którego obywatelami są gracze. Tadek za to od dawna fascynuje się rodami kupieckimi z Wenecji- chciałby więc, by gra toczyła się w państwie, które przypomina dawną Wenecję. Radek uwielbia filmy i powieści S-F, bardzo chciałby w sesji powalczyć z obcymi ze złowrogiej planety. W końcu decydują się na stację kosmiczną, której ustrój przypomina do złudzenia ten, jaki panował w dawnej Wenecji, która toczy wojnę z obcymi, wyznawcami złowrogiego Boga Chaosu, o wiarę i własne życie. Motywem przewodnim sesji są samuraje- i to właśnie nimi w przyszłości będą gracze.

Co trzeba określić?
· Realia. W jakich latach, jaki rozwój technologiczny, co dzieje się na świecie i jak ten świat wygląda.
· Postacie, organizacje i polityka na świecie. Czyli kto, skąd i z czyją pomocą rządzi, a kogo lękają się mieszkańcy.
· Przygoda. Czyli co gracze chcieliby przeżyć, z czym zawalczyć, w jaki sposób odcisnąć swe imiona w historii świata.

Uwagi techniczne:
Jednocześnie podczas tworzenia świata, spisywania przez Kart Postaci, a później w trakcie grania, będziemy przyglądać się Waszym zdolnościom operowania słowem pisanym. Wszystkie potknięcia, złe nawyki, błędy, itp. będą „wytykane” w komentarzach, gdzie zawsze możecie zapytać, dlaczego coś ma wyglądać tak, a nie inaczej.

Zostało to już wspomniane na wstępie, ale przypomnę: Warsztaty są skierowanie do młodych, ambitnych graczy, którzy chcą nad sobą pracować. Nie liczcie więc na rozpieszczanie komplementami czy wyrozumiałość Mistrzów Gry. To Wam zależy, więc to Wy macie się starać! Niedopuszczalna jest sytuacja, w której to my musimy czekać na Was (chyba, że zostanie zgłoszony wyjazd czy inne zdarzenie losowe).



Jak się zgłosić do Warsztatów?
Zgłoszenia umieszczacie w tym temacie, wypełniając poniższy schemat.

Rekrutacja trwa do 27.10. Wraz ze zmianą daty z soboty na niedziele, poznacie listę {nie}szczęśliwców.

Zaznaczam, że po okresie rekrutacyjnym nadal będzie można zgłaszać się u Kutaka lub u mnie na PW. Takie osoby będą musiały jednak poczekać w kolejce.


Schemat ZGŁOSZENIA:
Wiek: (Tak, Twój własny. Jeśli nie chcesz "upubliczniać" tej wiadomości, podaj ją Mistrzom Gry na PW.)
Problemy: (Opisz choć w kilku słowach, nad czym chcesz szczególnie popracować, co sprawia Ci trudność.)
Motyw przewodni Warsztatów: (Napisz, w jakich realiach chcesz grać, kim mniej więcej miałyby być postacie.)
Opowiadanie: (Tekst nie musi być związany z Warsztatami, może być nawet fragmentem jakieś sesji Twojego autorstwa. Jego długość to minimum 1strona A4.)


No to do dzieła!
 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Mira : 21-10-2007 o 14:26.
Mira jest offline