Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-11-2007, 18:32   #1
Ashkael
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
[Warhammer] Upadek Królestwa

"Upadek Królestwa"



Witajcie w rzeczywistości Księstw Granicznych, miejscu, gdzie zapomnicie o wielkich osiągnięciach technicznych Imperium, miejscu, gdzie cofniecie się do czasów Sigmara, gdy nie było armaty. Ni prochu, ni kuli.

Witam serdecznie w temacie poświęconym rekrutacji do sesji pt. "Upadek Królestwa".
Na początek przedstawię ogólną sytuację świata.

Imperium okupiło zwycięstwo nad Archaonem niewyobrażalnymi stratami w ludziach i terenach. Setki hektarów lasu zostały strawione niszczycielskim ogniem wznieconym przez armie Chaosu, wielkie fortece istniejące od niepamiętnych czasów padły pod naporem wroga.
W całej wojennej zawierusze nikt nie odwrócił oczu w stronę południa. Tam bowiem znajdują się Księstwa Graniczne. Miejsce, gdzie każdy może wybudować swój zamek i założyć królestwo. Miejsce to stało się schronieniem dla wszelkiej maści bandytów, uciekinierów z Imperium. Od czasów Sigmara wiele królestw powstało i upadło. Jednak pośród nich nie było tak wspaniałego i tak rozwiniętego królestwa jak Osthallo. Jego mieszkańcy żyli w dobrobycie poza nielicznymi wyjątkami. Królestwo dorównywało terytorialnie Reiklandowi z Imperium.
Jednak istniało ledwie 40 lat. Jego królewska mość Otto von Hallo zapadł na raka mózgu. Miał on pięciu synów, którzy natychmiast rozpoczęli boje o królestwo. Po roku od zachorowania Ottona von Hallo wielki król zmarł. Jego zwłoki skremowano i pochowano w ogromnym mauzoleum pod miastem. Jego rozmiary wielokrotnie przewyższały rozmiaru pałacu Imperatora w Altdorfie. Komnatę, gdzie złożono sarkofag z mumią Ottona, zapieczętowano najpotężniejszymi zaklęciami tak, aby żaden nekromanta nie dostał się do środka. Mauzoleum wypełniono różnej maści monstrami. Naiwni wieśniacy wierzą, że komnaty grobowej strzeże jeden z legendarnych smoków.
Wszyscy bracia rozpoczęli poszukiwania sposobów dostania się do grobu ojca. Nieumarły król to potęga porównywalna z potęgą wampirów z rodu Von Carsteinów, a tak wspaniała postać jak jeden z największych królów świata stanowiła łakomy kąsek na nekromantów pracujących dla braci.

1. Zasady rekrutacji
Wszyscy gracze stają po stronie, zdaje się, najlepszego kandydata na tron, Thomasa von Hallo. Jest on urodzonym wojownikiem, niezbyt urodziwym, gdyż prawie nie ma szyi, ale za to posiada złamany nos i brakuje mu paru zębów. Jest znakomitym wojakiem, jego ulubioną bronią jest miecz. Nie jest najlepszym dyplomatą, ale cieszy się dużym posłuchem ludu. Rządzi ze swojej fortecy położonej na szczycie góry Anhal, Anhalstadt. Jego włości stanowi kilkanaście wsi położonych w promieniu 10 kilometrów od stolicy.
To ma znaczenie tylko przy wybieraniu wyglądu bohatera. Wszyscy gracze mają czerwono-czarne ubrania (czarne szaty, czerwone kamizelki) oraz smoka wytatuowanego na klatce piersiowej (w przypadku kobiet na ramieniu).

No więc jak ma wyglądać KP? Już tłumaczę:
Imię, nazwisko, wiek, pochodzenie, wygląd, umiejętności, zdolności, wyposażenie (broń, opancerzenie, inne), płeć. W dowolnej kolejności.
Proszę o pewne zróżnicowanie cech. Nie przyjmę postaci, która ma wszystkie cechy +30. Wartość cechy nie może przekroczyć 40 (chyba, że tak wynika ze zdolności), a co najmniej połowa cech musi być niższa od 30. 3 cechy mogą mieć wartość 35-40 (z wyjątkiem podanym wyżej), 1 cecha musi być niższa od 25, 4 cechy pomiędzy 10 a 29. To pozwoli nam stworzyć realistycznych bohaterów, nie magów którym wychodzi każde zaklęcie a dodatkowo wywijają mieczem jak szaleńcy mordując każdego wroga. Nie ma Gandalfów, Aragornów, Gimlich czy Legolasów.

PS. Frodów też nie.

Wymagania co do rasy i profesji:
Tutaj nie będę tak rygorystyczny. O ile cechy mają praktycznie określone wartości, o tyle nie ma ograniczeń profesji. Nie przyjmuję elfów ze względu na to, że żaden z nich nie zapuściłby się do Księstw Granicznych.
W wyborze profesji proszę pokierować się zdrowym rozsądkiem. Uprzedzam, że gra toczy się przede wszystkim w zapadłych wsiach, dlatego wybór podżegacza czy urzędnika nie jest najlepszym pomysłem, chociaż nikomu nie bronię. I najważniejsze: profesje TYLKO początkowe z dwoma darmowymi rozwinięciami (umiejętność, cecha lub zdolność). Żadnego dodatkowego wyposażenia, tylko te wymienione w podręczniku.

Teraz zasady dotyczące magii:
Najlepiej, żeby postacie nie umiały czarować, ponieważ zasady są dosyć skomplikowane, aby wprowadzać się na forum, przynajmniej ja tak twierdzę. Szczególnie pożądane postacie o dużych zdolnościach fizycznych, nie duchowych/psychicznych. Będę przyjmował czarodziejów i kapłanów, ale tych pierwszych tylko w ostateczności. Kapłani będą mieli bardzo trudno, ponieważ większość mieszkańców Osthallo jest ateistami.

Rzuty kostkami:
Będą się odbywały głównie na ustalonych przeze mnie zasadach (podawane na bieżąco).
Gracz musi zadeklarować:
Czy i w co celuje.
Czy są jakieś dodatkowe warunki z jego strony (np. jeżeli moje Żyw spadnie poniżej X to uciekam).
Czy pomaga którejś postaci lub szczególnie prześladuje któregoś z wrogów.
Rzuty odbywają się wg. forumowego wzoru (chyba każdy wie o co chodzi).

Karty postaci przesyłamy na PW do mnie.
Historia nie jest niezbędna i nie daje szczególnych korzyści (gracz może ją wykorzystać w grze).

Wszelkie pytania proszę zadawać w tym temacie.

PS. Oczywiście waszym celem jest doprowadzenie Thomasa do władzy. Jeżeli sesja wypali i wam się spodoba, pociągniemy ją dalej.
Potrzebuję 3 graczy do tej sesji.


POPRAWKA 1:
Co do częstotliwości odpisywania. Nie ma maximum, optymalna "dawka" postów to 1 dziennie. W normie mieści się jeden na 3 dni. Jeżeli ktoś nie uprzedzi o swojej dłuższej absencji i nie będzie odpisywał przez 4 dni, zostanie usunięty z sesji a ja wznowię rekrutację uzupełniającą.
POPRAWKA 2:
Sesję planuję zacząć wtedy, kiedy ustabilizuje mi się internet. Na razie nie chcę jej rozpoczynać, ponieważ w każdej chwili mogę zostać odcięty nawet na kilka dni, a nie chciałbym was zawieść.
 

Ostatnio edytowane przez Ashkael : 02-11-2007 o 22:24.