Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-05-2007, 20:38   #5
Sagon

Reputacja: 1 Sagon jest na bardzo dobrej drodze
$: 6 293
No to moja kolej na monolog:

Hmm, autorka mimo iż nie najlepiej opisała, to jednak tendencje miała poniekąd dobre. Chciała zwrócić uwagę na problem. Opinia publiczna często wyraża się w ten sposób, że muzyka metalowa wpływa destruktywnie na ludzi i otoczenie. No dobra, wrzuciliśmy to do jednego wora i mówimy, że metal jest be. No ja się nie zgodzę w całości. Trzeba wyodrębnić co konkretnie. Autorka chciała zwrócić uwagę na metal satanistyczny. Nie jestem specem od muzyki metalowej, więc nie będę drążył, ale wiem, że są zespoły, które otwarcie manifestują swoje oddanie Szatanowi. Poza tym, jeżeli jakiś zespół nie opowiada się po stronie Szatana, to jednak swoją twórczością może sprawiać takie wrażenie. Muzyka ma to do siebie, że pozwala przelać myśli i uczucia autora na papier i wesprzeć to melodią, która dodatkowo spotenguje odbiór. Wielu artystów tworzy pod wpływem silnych przeżyć, narkotyków czy miłości. Czasem po wysłuchaniu piosenki, możemy się domyślić, co popchnęło danego autora do napisania tych słów i zagrania tak a nie inaczej. W muzyce metalowej chodzi o to samo. Czasem jest to jakiś utwór o miłości, podany na tacy dynamicznej gitary, lub pretensje do Boga, wzmocnione waleniem w bębny. Problem pojawia się wówczas, gdy myśli autora zaczynają być naszymi myślami. To jak z guru sekty. Zostają nam przedstawione jakieś myśli, w sposób, który nas rajcuje, zgadzamy się z tym, bo fajnie powiedziane, charyzmatyczny człowiek i w ogóle. A tak naprawdę, to spodobała nam się forma a nie treść. Jeżeli usłyszeliśmy to raz, to spoko, jutro się opamiętamy i wszystko będzie git. Gorzej, jeżeli cały czas męczymy nasz umysł danymi myślami. Wtedy zaczyna się to zadomawiać w naszym umyśle i stawać się naszymi myślami, z którymi zaczynamy się zgadzać. Po sobie wiem, że jak spodoba mi się jakaś płyta to potrafię słuchać jej miesiącami non-stop. Jeżeli bym teraz z