Nie jestem MG i to co pisze to tylko moje śmiałe wizje ale być może komuś pomogę, albo MG się zmotywuje i napisze sprostowanie.
1. Tradycje vs Technole, XIX (końcówka też) to czas dominacji Technokracji, Rada dziewięciu ma nieustanny problem z skompletowaniem składu, do tego Batini bardziej pilnują własnych spraw na wschodzie niż zajmują się sprawami globalnymi.
ALE Technokracja z XIX wieku to nie ta sama co XX wieku, nie wgłębiajac się w Mitologie to są czasy jeszcze przed tym jak Tkaczka oszalała pod wpływem żmija. A wśród Technokracji sporo jest całkiem pokojowo nastawionych, choćby Inżynierowie Różniczkowi (przyszli Synowie Eteru) którzy około 1904 przechodzą na jasną stronę mocy.
2. Podręczniki do Maga: Victorian Age. NIE MA TAKICH. Można ewentualnie sięgnąć do Mage: Sorcerer Cursade (ale to dotyczy XV wieku, choć może któraś z tamtejszych tradycji okaże się interesująca) albo do Vampire: Victorian Age (który moze być dobrą sugestią jak wygląda mhroczny Londyn)
3. Crafty i odłamy, ambitni mogą spróbować stworzyć własną Craftę (czyli taką pomniejszą "tradycje"
linkacz
Sam pracuje nad czymś skupiającym podróżników i odkrywców (w końcu epoka to czas poznawania ostatnich białych plam) a można jeszcze coś wymyśleć.
Myślę że można pokusić się o opracowanie Crafte "Bohema" czyli poprzedników Kultu Ekstazy i w ramach niej stworzyć różnych artystów, kloszardów i utracjuszy. I to pewnie było by ciekawe i nawiązujące do epoki. Zresztą nawet na bazie uniwersalnych europejskich tradycji Porządku, Eutanatos, Chorału i Verbeny można stworzyć prawie dowolny archetyp postaci. Co najwyżej będzie się wyróżniał.
Przypominam że to moje zdanie i być moze MG widzi to inaczej.