Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-15-2008, 08:41   #42
Toho

Toho's Avatar

Reputacja: 2 Toho wkrótce będzie znany
$: 32 717
Janina „Jaśka" Gąbczewska i Anna „Andzia” Jeziorkowska

Chatka Alojza Chemika

Alojz, wbrew obawom żywionym przez Andzię w duchu, wysłuchał jej opowieści z uwagą. Ani razu jej nie przerwał. Po tym jak skończyła mówić odezwał się:
- Nie wiem co tym trupem leżącym niedaleko Twojego lokum Anno. Musiałbym go obejrzeć, żeby coś więcej powiedzieć. Co do psa - hmmm nie wiem, nie znam się na zwierzętach. Ale zaraz coś spróbuję zrobić Alojz wstał i podszedł do wielkiego regału z tyłu chatki.

Andzia i Jaśka widziały tylko jego plecy i słyszały pomrukiwanie pod nosem woda święcona, nie; o! suszona traszka, przyda się; olej, także; sól; gdzie ja wtryniłem ten fragment cyny? O tu siedzisz! niektóre słowa Alojza docierały wpół urwane i podnosiły włosy na głowie. Jak tu siedzieć spokojnie słysząc, że szuka jakiejś "krwi", "oka", czegoś "duszonego czy duchowego"?

Po chwili Alojz wrócił z naręczem różnych pudełek i słoików. Z jednej kieszeni wystawała flaszka - zapewne z bimbrem. Natomiast z drugiej jakiś pręt. Alojz porozstawiał pakunki na podłodze. Po chwili wyjął pręt i narysował koło wokół psa. Wpisał w nie kilka dziwnych robaczków.
- Na Alkoholix demonix per ekskomunem cholera, niechaj żadna z was nie rusza się, jasne? chyba nie oczekiwał odpowiedzi bo działał dalej.
Wysypał sól na brzeg okręgu, polał zawartością kilku słoików, w chacie zaczęło okropnie śmierdzieć - uryna, krew, coś chyba kiszonego, kreda, później zapach palonych kadzideł. Alojz zaczął śpiewać:
- Fortune plango vulnera
stillantibus ocellis
quod sua michi munera
subtrahit rebellis.
Verum est, quod legitur,
fronte capillata,
sed plerumque sequitur
Occasio calvata.

Po chwili śpiew przeszedł w ostre crescendo by zaniknąć.