Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-01-2008, 20:52   #1
Beriand
 
Beriand's Avatar
 
Reputacja: 1 Beriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemuBeriand to imię znane każdemu
Panais: Czarodziej [Storytelling]

Byłą już noc. Księżyc schował się za chmurami, w mieście było słychać tylko stukot butów strażników. Nawet doki zamarły.

Czarodziej bezszelestnie wślizgnął się do komnaty. Stanął tuż za biurkiem śpiącego Niora. Powiedział szybko:
-Bierz kartkę i pisz!
Zaskoczony i zaspany sługa, który miał już dość żartów swego pana, szybko wyciągnął papier i zaczął pisać:
UWAGA!

Poszukuję ludzi do niebezpiecznego zadania. Mogą być niedoświadczeni. Oferuję sowitą nagrodę. Szczegóły na spotkaniu za 3 dni, o godzinie 13:00 w domu przy ulicy Zamkowej, numer 4. Jednak należy pamiętać że to szczególnie trudne zadanie i można natknąć się przykładowo na kury.
13.8.872

-Napisałeś? To idź i zawieś to w najbliższej karczmie... byle szybko!- dodał nagle mag i pchnął sługę na drzwi.
-Tak panie- obrażonym tonem odrzekł sługa i wyszedł.
-Ach, dziś trudno o dobrego sługę- ~słowo dobrego może mieć wiele znaczeń~, pomyślał od razu czarodziej, po czym także wyszedł, zamykając drzwi zaklęciem.

************************************************** ****************************

Witam wszystkich!
Od razu mówię- tą sesję chciałbym prowadzić storytellingowo, w „świecie” autorskim. Świat taki nie za duży… ale świat to świat . Posty na pewno nie szybciej niż 3 dni.

WZÓR KP:
Rasa: dostępne są- elf, człowiek, krasnolud, półelf- ale raczej człowiek, bo to dla ludzi misje…. Chociaż jak się da jakiś dobry powód to może być. Jakichś specjalnych cech nie ma…. Ale elfy są zasadniczo lepsze w magii i łuku, krasnoludy w walczeniu, a ludzie… są dobrzy w rolnictwie i konstruowaniu wozów i statków.

Płeć: wiadomo mam nadzieję

Imię, nazwisko: wiadomo, tylko proszę bez takich jak „Margaryna” czy też „Urreaz de Finirian Gehian’ther ivionoz Bertrand”….

Historia: o niej piszę na dole.

Ekwipunek: miecze, topory, kostury, maczugi, sztylety. Włóczni lepiej nie…. Są też łuki, kusz brak. Zbroje jakieś… Nie ma magicznych rzeczy [w sensie: nie istnieją, tym samym nie ma pierścieni, amuletów i innego żelastwa], są tylko bronie/zbroje z najlepszych rud lub wykute przez najlepszych kowali…. Ale osoba szukająca zarobku raczej nie powinna mieć na składzie takiego arsenału. Waluta jak w D&D.

Opis charakteru: taki „rys psychologiczny”.


Potrzebuję 5 graczy, góra 6, a rekrutacja trwa pełne 2 tygodnie, ewentualnie 3 jeśli nie będzie zgłoszeń. Więc spieszyć się nie trzeba jakby coś. Jeśli będzie więcej zgłoszeń- wybiorę najlepsze.

Co do magii w Panais [bo tak się zwie świat], to nie można jej używać zanim nie przejdzie się rytuału. A jak wybiera się do nich ludzi? Wprawny mag może wyczuć w kimś dar do magii i za zgodą tej osoby [czasem bez niej] przystępują do rytuału. Sam rytuał nie jest skomplikowany- wymaga 5 magów danej dziedziny oraz trochę ingrediencji. UWAGA- podczas niego słabe istoty mogą ulec dezintegracji wraz z 5piątką magów! Jest 8 dziedzin magii- ogień, lód, kwas, powietrze [w tym pioruny], natura, leczenie, iluzja, nekromancja. Nie można przyzywać sobie zwierząt, nieumarłych- na ożywieńca trzeba mieć trupa. Demonów nie ma. Dla każdej dziedziny należy przejść osobny rytuał. Magiczny odsetek populacji to jakieś 5%, ale większość to drobni uzdrowiciele czy iluzjoniści. Nie ma zaklęć w forimie z D&D, tylko im lepszy mag tym może robić potężniejsze rzeczy. Przykładowo: słaby- rozpali ognisko, średni- ciśnie kulą ognia, silny- stworzy duży krąg w którym wszyscy się spalą, potężny- spopieli wieś. Można dowolnie korzystać z danej dziedziny, np. aby otworzyć zamek to trzeba manipulować powietrzem, tudzież spalić drzwi lub przeżreć zamek kwasem [albo otworzyć wytrychem naturalnie]. Są różne sposoby…. Zostawiam to waszej inwencji.
AHA- magicznych przedmiotów nie ma, ale mag może na jakiś czas powlec ostrze kwasem lub ogniem...


Jeśli chodzi o historię… wasza postać może być w ciężkiej sytuacji finansowej, szukać przygód, sławy czy też bogactwa. Ale musi być zdecydowana podjąć ryzyko. Przeczytaliście ogłoszenie w karczmie i zgłosiliście się do domu.


MAPA ŚWIATA:
Mapa brzydka bardzo
SKALA- 1cm:20km
Mała legenda- na zachodzie malutka wyspa ludzi, z jednym portem i zamkiem, ale licznymi wsiami [13]. W środku kontynentu elfie królestwa [4- Loran, Kirnan, Arden oraz Iliram, od nazw stolic], na południu pustynia- niezamieszkana, na północy góry z krasnoludami a na wschodzie pustkowia zajęte przez orków oraz ruiny Vederfennu- potężnego miasta, niesamowicie bogatego i rozwiniętego, stworzonego w czasach, gdy w Panais były same elfy. Zniszczony przez orków prowadzonych tajemniczą siłą. Mówię to tylko dla tego, że możecie się spotkać z nazwą Vederfenn lub biadoleniem elfów, ale wasza przygoda nie dotyczy ruin. To niebieskie koło to Jezioro Dziwne, manifestacja potęgi bogów. Jest takie idealnie jajowate. Przez kontynent biegną dwie rzeki, nie licząc jakichś strumyczków… przy czym owe ,,strumyczki" to wody o odległości brzegów poniżej 20 metrów.
Te chude czarne linie to główne gościńce, grube to granice elfach królestw, kolory oznaczają poszczególne domeny.

No i to by było na tyle.
 

Ostatnio edytowane przez Beriand : 18-01-2008 o 15:13.
Beriand jest offline