WÄ…tek: [Autorski] Magonia
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-01-2008, 17:04   #1
Numriel
 
Reputacja: 1 Numriel nie jest za bardzo znanyNumriel nie jest za bardzo znany
Cool [Autorski] Magonia

Forma
Storytelling czyli snucie opowieści.
Wymagam by każda część historii był spójna z pozostałymi i logiczna.Przed zamieszczeniem jej w wątku radzę pokazać mi ją w PW.
Kolorem zielonym będe dawał wam w wątku dodatkowe informacje o świecie,moje sugestie,wydarzenia itd. .
Graczy powinno być trzech,tyle przewiduje moja historia na początku.
Oczywiście gdyby było więcej chętnych których zaakceptuje z czasem może pojawić się więcej postaci odgrywanych przez graczy (to nawet zalecane bo historia musi się jakoś rozwijać ale będą wchodzić na scene stopniowo).

Przyjmuje do gry tych którzy wyślą mi na PW karty postaci:
ImiÄ™,Nazwisko,Przydomek:
Wiek(nie musi być dokładny,np. wygląda na czterdzieści lat):
Historia: przeszłość postaci
Charakter:czyli wszystko co wynika z jej przeszłości
Ekwipunek:to co wynika z przeszłości i upodobań
Gracze będą wypowiadać się w ustalonej na początku kolejności i pisac jedynie o uczuciach,czynnoścach czy kwestie dialogowe tylko własnej (własnych) postaci.

Åšwiaty
Świat pierwszy:nasz świat czyli obecna rzeczywistość która nas otacza,na razie nie ważny ponieważ początkowe przygody będą dziać się w Świecie drugim.

Åšwiat drugi:alternatywny,nazwany MagoniÄ…

Magonia
1. Geografia
Znany obszar to pojedynczy kontynent,dosyć zróżnicowany pod względem klimatycznym czy ukształtowania terenu (można tam znaleźć zarówno pustynie jak i "wewnętrzne morze").Spory system jaskiń pod całym kontynentem,dodatkowo rozbudowany.
Mapy sporządze gdy już znadą się chętni do gry.
2.Flora i fauna
Świat roslinny nie rózni się zbytnio od tego spotykanego w świecie pierwszym,no może prócz mniejszej ilości upraw.
Świat zwierzęcy czyli to na co będziesz polował to najbardziej spektakularne efekty ewolucji/kreacji (niepotrzebne skreślić) w świecie pierwszym z przeszło kilkudziesięciu ostatnich milionów lat plus moje własne pomysły,spójrz na próbke tego co może cię spotkać,nie licz na miły spacer po lesie.
3.Historia
Ginie w mrokach dziejów,trochę więcej wiedzą o niej stworzenia długowieczne czy uczeni.Powszechne są dosyć mętne wzmianki o ucieczce z inneo miejsca przed jakimś kataklizmem naprawde dawno temu i dosyć nieprzyjemne historie o adaptacjii w nowej rzeczywistości.
4.Język
Magoniański ,rózne dialekty ale nie ma to większego znaczenia.By odróznić go od innych stworzenia posługujące się nim używają szyku zdania OVS.
5.Podział polityczny
Magonia rozdzielona jest pomiędzy siedmiu hegemonów,rządz taki ze stolicy swojej hegemoni.Podlega mu rada,armia urzędników,siły zbrojne czyli pospolite ruszenie i regularnie opłacane drużyny i pomniejsi właściciele ziemscy który z koleji podlegają jakieś wioski.
Hegemonie nie mają stałych granic i nie graniczą ze sobą.Między soba mają zawsze pas ziemii niczyjej które przecinają szlaki handlowe.
6.Gospodarka
Ronictwo - ograniczone do sadów,róznych ogrodów i ogródków,główne źródło pożywienia to mięso upolowanych zwierząt.Nie ma to większego znaczenia dla środowiska tego świata bo ludzi jest stosunkowo niewiele
Przemysł wydobywczy - działa w najlepsze
Zaawansowanie technologiczne - mieszanka techniki średniowiecznej niemal z tą z XIX w. Objawia się to mieszanką walki na miecze czy łuki z bronią palną (dosyć prymitywną) czy podróżowania przy pomocy wozów zaprzężonych w konie (lub inne zwierzęta) z miejscową wersją koleji ("metro",tory podwieszone u sufitu dostatecznie dużych,naturalnych i sztucznych jakskiń).
Takie wynalazki jak samochód,samolot czy kino są jednak niezwykle rzadkie i dopiero w fazie prototypów.
7.Rzemiosło
Jest to tutejsza wersja "magii",polega na wykupieniu odpowiedniego kamienia szlachetnego,ukształtowanie go i wymówienie w jego obecności odpowiednią formułkę by osiągnąć zamierzony efekt.
Liczy się odpowiednie rozstawnie kamieni i intonacje głosu,natężnie i barwa dźwięku wydobywającego się z ust mówiącego (a nie treść).
Popularne jest wstawianie takich kamieni do broni,ubrań,zbroji czy nawet używanie niewielkich odłamków jako grot do strzał czy elementów naboji do broni palne (zwykłe noaboje czy strzały nie przebiją odpowiednio wzmocnionej zbroji).Możliwości jest sporo.
8.Rasy inteligentne

Rasy grywalne

Ludzie - niczym szczególnym się nie wyrózniają
Teriantropy - relikt dawnych czasów,można je spotkac w trzech formach:
- stworzenia niczym na pierwszy rzut oka nie różniące się od zwykłych ludzi (przynajmniej niczym co można ukryć pod ubraniem czy odpowiednim uczesaniem),zwykle silniejsze i bardziej zwinne od zwykłych ludzi i gorzej radzące sobie z Rzemiosłem (zddarzają się wyjątki)
- stworzenia istotnie różniące się od ludzi wyglądem i mozliwościami,czasem możliwe jest przejście z formy pierwszej do tej pod wpływem silnych emocjii,Rzemiosła lub bez widocznego powodu,w drugą strone jest to raczej niemożliwe,zwłaszcza gdy zmiany są zbyt duże
- pod wpływem Rzemiosła można zmienić Teriantropa w niemal zwyczajne zwierze na jakiś czas,stosowane gdy potrzebny jest szpieg lub posłaniec który nie rzucał by się w oczy (osoba przemieniona zachowuje swoją inteligencje i pamięć)
Smoki Większe - kolejny relikt przeszłości,istnieją teorie że zostały stworzone przez ludzi w dawnych czasach (podobnie jak teriantropy),chyba tylko same smoki znają prawdę bo w odróznieniu od smoków mniejszych są niezwykle nawet jak na gady długowieczne,inteligentne choć z drugiej strony mają paskudny charakter i mało kto zdołałby z takim porozmawiać.
No tak,stworzenia te umieją mówić (niewyraźnie ponieważ ich aparaty mowy nie jest przystosowany do wypowiadania wszystkich dziwięków) choć najczęściej zioną ogniem,kwasem (zależy o rodzaju) lub nic nie mówią bo właśnie przełykają naszego wierzchowca czy znajomego.
Prócz tej dosyć zaskakującej cechy niektóre rodzaje smoków potrafią latać,używać prymitywnej wersji Rzemiosła (ale nie szlifować kamienie potrzebne do tego,są zbyt duże na taką precyzyjną robotę) czy wytwarzać różne przedmioty.

Do historii przeszły już opowieści o smokach które sprzymierzyły się z ludźmi na czas napaści na jakieś miasto dla zabawy czy korzyści lub mające w swojej jaskini zbiór róznych zbroi z okresu kilku wieków.
Co istotne z ich skóry,wnętrzności,kości itp. robi się różne mikstury,ozdoby poza tym starsze smoki mają często własnoręcznie zbudowane zbroje z całej masy kamieni szlechetnych naznaczonych Rzemiosłem (kamieni takich nie potrafią robić więc musiało sporo osób w nieżle uzbrojonych zginąć...).Z nich można zrobić masę zbroi wykrojonych dla ludzi.Są niezwykle rzadkie i cenne.Właściwie za jednego smoka można wykupić na własność kilka wiosek i ich okolice.
Dlatego też istnieją wypecjalizowane grupy polujące na smoki.

Rasy inteligentne niegrywalne lub czyjeÅ› wytwory

Bezimienni - stworzenia o dosyć dziwnej anatomi,żyją w ruinach dawnych miast czy też posiadłości które zapewne same kiedyś budowały.Przekazy mówią że to oni wymyślili Rzemiosło a ludzie jedynie zaadopotowali dla swoich potrzeb ta sztuke.
Bezimienni potrafią między innymi wskrzeszać ludzi i teriantropy pierwszego rodzaju dzięki swojej technice.Wystarczy kawałek ciała przynieść w ciągu trzech dni od śmierci klienta.Nikomu nie odmawiają,właściwie nie porozumiewają się z nikim.Wystraczy pokazać część ciała i już wiadomo o co chodzi.
Nie domagają się żadnej zapłaty ale zwyczajowo zostawia sie im jedzenie.
Nikt jeszcze nie potrafi skopiować tej techniki więc jeśli nie chcesz zbym mocno się narażać upewnij się że znajdujesz się w dosyć uczęszczanej okolicy a w poblizu mieszka choć jeden Bezimienny.
Ciemne - zwana też ochydniakami czy stregonami,są podobni do Bezimienych ale można też dostrzec pewne róznice,żyją w systemie jaskiń pod Magonią,znają pewien rodzaj Rzemiosła i atakują zawsze gromadą,jeden z poważnych powodów by nie zapuszczać się w ów system jaskiń
Słudzy - stworzenia stworzone przez wyjątkowo dobrych Rzemieślników,złożone z różnych części i kamieni naznaczonych Rzemiosłem,najczęściej udziwnione wersje zwierząt jako ochroniarze,ich rozmiar i dodatkowe właściwości zalezą od umiejetności,potrzeby i fantazji Rzemieślnika,wykonują każde polecenie ich pana.
Strażnicy - przypominają wojowników w starych,zniszczonych zbrojach,właściwie są samymi zbrojami,ma ich każda stolica i wiele uczęszczanych dróg,nie można nimi sterować ale zabijają każdego kto walczy w ich obecności,mają że tak powiem funkcje odstraszającą każdego bandytę i awanturnika.Gdy dochodzi do oblężeni jakiegoś miasta gdzie są Straznicy napastnik stara sie na czas walki spętać je a niezniszczyć bo są dosyć cenne.
Trudno je zniszczyć i właściwie nikt już nie wie jak,kiedy i przez kogo zostały zbudowane.
Często służą za słup informacyjny bo nie reagują gdy ktoś po nich pisze.


To właściwie chyba wyczerpałem informacje ogólne o świecie który mi chodził po głowie od dłuższego czasu.To oczywiście tylko szkic.
Nie znam się zbytnio na GM więc mile widziani są pomocnicy którzy już coś tam mi podpowiedzą czy pomogą.

Właściwa historia
Postać A (człowiek a przynajmniej tak wygląda,obeznany z Rzemiosłem) razem Postacią B (-//-,pomocnik lub znajomy,nie ma dokładnego podziału między wojem a magiem ale ta postać skupia się raczej na zwykłej walce)
udają się na odludzie i wypróbowują pewien zapis i kamienie znalezione/skradzione/zakupion (zalezy od tego jaką postacią postanowicie grać),z ciekawości lub jakiś innych pobudek,w efekcie sprowadzają z pierwszego świata (naszej rzeczywistości) postać C (człowiek,zamarzyłem sobie według konwencji że to będzie młody chłopak ale nie koniecznie).
Oczywiście sami nadacie imiona Postaciom.
Co dalej?To już będzie zalezało od tego kim będą postacie,z kim się spotkają itd. ,wyjdzie w praniu.
Postać C na pewno będzie chciała na początku wrócić do swojego świata a Postać A i B tam się dostać ale będzie to trudne bo podczas eksperymentu było BUM!,kamienie szlak trafił a w okolicy zaczeły się w dziać niepokojące rzeczy.Nikt nie mówił że będzie łatwo.
No jak już pisałem to tylko szkic,pytania ślijcie na PW,doprecyzuje pewne sprawy czy ocenie wasze pomysły.
 

Ostatnio edytowane przez Numriel : 19-01-2008 o 14:21.
Numriel jest offline