Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-01-2008, 02:32   #1
Shoujo
 
Reputacja: 1 Shoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumny
Galaktyczne Wojny - strategio RPG.

Galaktyczne Wojenki :P

Galaktyczne Wojny są mieszanką strategii w kosmosie z RPG.

Historia w Wieeelkim skrócie :

Jest daleka przyszlosc, a wrecz i blizej nie okreslona bowiem rzec dzieje sie w innym wymiarze.
Galaktyka jest podzielona, na każdym jej krańcu wrze wojna i konflikty... Intrygi i batalie dziesiątek gwiezdnych okrętów wojennych mieszają sie ze sobą.
Czy trzeba wiedzieć więcej ? Wielu z was odpowie spewnoscią twierdząco.
No cóz, czeka mnie trochę wiecej pracy

Rzecz polega na tym iz szukam od 5-6 graczy ( co by dyplomacja sie dobrze rozwijala- wieksza iloś może być już zbyt wielkim obciązeniem dla mej biednej glowy.)
Gracze wcielają sie w stworzoną przez siebię rase.
Od KP wymagam opisu rasy, jej histori i opisu dostepnych dla niej statkow.

Historia wszak musi byc spojna z pozostalymi graczami ( naszczęscie galaktyka jest wieeelka ) dlatego też wyznaczę pewne granice :

1) Galaktyka rzadzi ( tzn jest najwieksza potegą aktualnie ) - Imperium Varthow. Varthowie sa przybyszami z sasiedniej galaktyki ( coś nadużywam tego slowa ), ktorzy przybyli w te rejony kosmosu przez wybudowana przez nich bramę. Brama jest niestety dość nie stabilna przez co dostawy i posiłki z Domu są utrudnione. Mimo to przewaga technologiczna Imperium pozwolila im zajac uklad planetarny nazywany teraz New Varth. Pod ich patronatem powstal senat galaktyczny ( tak wiem oklepane, ale skuteczne). Gdzie kazda z ras ma swojego przedstawiciela. Pozorny pokoj trwal przez wiele lat, ale teraz potęga Varthow jest wyraznie oslabiona. Stare konflikty odzywają na nowo. Rasy znów skaczą sobie do gardel, a flota Varthów nie moze byc wszedzię. 13-sty książe dynastii i zarazem Gubernator New Varth zadawala sie sankcjonowaniem kilku zasad na które zgodzil się senat.



Teraz o zasadach, ekonomi, produkcji i takich tam slów kilka :

1) Każda planeta produkuję określoną liczbe surowców naturalnych, które dla ułatwienia są automatycznie przeliczane na kredyty.
2) Kredyty sluża do produkowania jednostek : planetarnych i poza planetarnych.
3) Kredyty sluża do ulepszania ( rozwijania ) planet. Proces ten jest dla uproszczenia zniżony do tzw. poziomów rozwoju :

1) Poziom 0 - planeta nie skolonizowana, lub doszczętnie zniszczona.
2) Poziom 1 - planeta na stopniu rozwoju pozwalajacym na wydobycie zasobow i eksport ich do bankow rasy - produkuje 1000 kredytow na ture.
3) Poziom 2 - Produkuje 2000 kredytów.
4) Poziom 3 - 4000 kredytów
5)Poziom 4 - 5000 kredytów
6) Poziom 5 i ostatni - 6000.

Ilosc kredytow potrzebnych na podniesienie planety na nastepny poziom zalezy od jej klasy.
Klasy są 3 : A, B i C
A : 1/2 kredytow ktore przynosci poziom ktory chcemy uzyskac ( np jesli chcemy by nasza planeta podniosla swoj poziom na 3 - musimy zaplacic 2000 tysiaki. ).
B : 1/2 poziomu ktory chcemy osiagnac plus 1000.
C : 1/2 plus 2000.
Odzwierciedla to w swój prosty i ułomny sposób trudnosci środowiska.
Oczywiscie istnieja jeszcze inne klasy planet ale te nie nadają sie na kolonie.
Klasa D - mozna wybudowac na niej posterunek militarny ( outpost ).
E - planeta nie zdatna do niczego.


Teraz jednostki :

Statki kosmiczne : Najzabawniejsze jest to ze to wy sami tworzycie statki dla waszych ras
Nalezy jednak przestrzegac pewnych zasad by zachować równowagę :

Statki mają 4 wspólczynniki ;
SO - sila ognia
P - pancerz
Sz - szybkość
M - Manewrowość

Za co kazdy z nich odpowiada jest chyba jasne. Nie będe was tu męczyc tabelkami i wzorami co do rozwiązywania walk bo to generalnie moja działka :P

Statki dzielą sie na 4 klasy :
1) Patrolowce - 10 pkt na statystyki --------- 500 kd ( kd = kredyty )
2) Niszczyciele - 15 -------------------------------- 750 kd
3) Pancerniki - 20------------------------------------ 1000 kd
4) Lorniskowce - 25( lotniskowce mają dodatkowy wspolczynnik - pojemnosc hangarow ) 1500 kd
5) Transportowce : 10 pkt : nie moga brac uzbrojenia - przewoza jednostki ladowe.
1 pkt poświęcony na kabiny transportowe pozwala zabrać 2 regimenty piechoty lub jeden regiment czołgów ( lub mechow, lub innych pojazdow jakie tam sobie wymyslicie).
Kazda rasa może mieć nie więcej jak 10 róznych modeli statków.
W czasie gry będą wystepowac zdarzenia losowe ( ktore nie będą losowe ). Zdarzenia moga wachać sie od kataklizmów naturalnych, najazdów obcych cywilizacji, czy tez niespodziewanych okdryć waszych naukowców ( dajacych np bonusy jednemu typowi statkow itp ).

Errata :
mysliwce : kazdy punkt pojemnosci hangarow u lotniskowcow pozwala zabrac na poklad
1 eskadre mysliwców lub 1/2 eskadry bombowców. Przy tworzeniu lotniskowca należy wybrać jaki zestaw maszyn znajduje się na pokladzie statku. Np mój lotniskowiec ma 4 pkt hangarów, może więc przenosić 2 eskadry mysliwców i 1 eskadre bombowców lub 4 eskadry mysliwców. Przed wyslaniem mojej karty do MG muszę ustalić jaki uklad sił znajduję sie na pokladzie dla kazdego standartowo budowanego lotniskowca mojej rasy.

Sily naziemnne : dzielą się na piechote i pojazdy. Jeden regiment piechoty kosztuje 150kd jeden regiment pojazdów kosztuje 300 kd. Walki na planetach są rozwiązywane automatycznie, przezemnie po uprzednim wzięciu pod uwage sil obu stron, rozwoju planety, jej klasy itp.
Mapa galaktyki i cala reszta już potym jak zbiorą sie gracze.( jeśli się zbiorą )
 

Ostatnio edytowane przez Shoujo : 19-01-2008 o 18:05.
Shoujo jest offline