Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-03-2008, 01:13   #1
Gettor
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
[Warcraft] Zgubieni.

Jak co dzień Słońce wstało przed wami. Las zresztą też. Grupka rebeliantów, którą byliście, nie grzeszyła chęcią do rannego wstawania. Wnioskując z położenia Słońca było niewiele przed południem.

Właściwie to lekki paradoks. Byliście rebeliantami, ludźmi którzy z prawem walczą i powinni się go bać bardziej niż przeciętny obywatel komornika. A jednak smacznie spaliście pół nocy i cały ranek.

Z drugiej strony… mieliście co odsypiać, bo poprzedniego wieczoru musieliście zaryzykować wypad do obozu z którego uciekliście by ukraść trochę jedzenia.

Większość z was zastanawiała się teraz po co ta rebelia, po co niewygody i strach przed prawem. Jednak odpowiedź leżała dość blisko.

Niecały miesiąc wcześniej przybyliście do tego lasu jako najemnicy z ekspedycją odkrywczą. Mieliście sprawdzić co się znajduje w starożytnych ruinach nieznanej cywilizacji. Wasz dowódca – Kurzen Maaler – z początku wydawał się całkiem… miły. Może aż za bardzo. Oferował wysoką pensję, ba, nawet bardzo wysoką. Tak wysoką, że zapomnieliście zapytać o wasze zadanie podczas misji.

I w tym tkwił cały problem. Wasze zadanie polegało na samobójczej misji wyczyszczenia ruin ze wszelkich niebezpieczeństw. A tych było niemało.

Niewiele myśląc wymknęliście się więc pierwszej nocy tylko po to by stwierdzić, że… nie znacie drogi powrotnej! Uciekając z obozu zabraliście tylko kilka niezbędnych rzeczy, takich jak jedzenie (o dziwo komuś udało się zabrać trzy namioty).

A teraz byliście rebeliantami. Zgubieni w lesie, poszukiwani przez strażników z obozu Kurzena. Chyba jedynym plusem waszego położenia było to że blisko obozu była rzeka. Ale… Jaki właściwie był cel w tej rebelii…?

Niestety nie zdążyliście się zastanowić nad tym pytaniem, bowiem ktoś krzyknął:
- Alarm! Patrol Kurzena nas znalazł!
__________________________________________________ _________

Witam wszystkich na mojej... kolejnej sesji w świecie Warcraft.

Lubię wszystko wypunktować, więc w taki sposób przekażę szczegóły rekrutacji:

1. Garstka informacji o świecie, rasach i klasach z Warcrafta.

Świat nazywa się Azeroth i dzieli się na trzy kontynenty: Kalimdor, Wschodnie Królestwa i Northrend.
Stolice:
Stormwind - stolica ludzi, znajduje się w południowej części Eastern Kingdoms
Ironforge - stolica krasnoludów i gnomów znajduje się w środkowej części Eastern Kingdoms
Darnassus - stolica nocnych elfów, znajduje się w zachodnio-północnej części Kalimdoru
Exodar - stolica draenei, znajduje się w zachodnio-północnej części Kalimdoru (na południe od Darnassus).

Rasy w grze dzieli się na dwie grupy - te z Przymierza i z Hordy.

Przymierze - ludzie, krasnoludy, gnomy, nocne elfy i draenei.
Horda - orkowie, trolle, taureni, nieumarli i krwawe elfy.

Ludzie - chyba nikomu nie trzeba opisywać. Ich specjalnością w grze jest dyplomacja i walka maczugami.

Krasnoludy - Mniejsza i grubsza wersja ludzi, którą też wszyscy powinni znać. Ich specjalnością w grze jest walka strzelbami, oraz tzw. Kamienna forma. Kiedy krasnolud aktywuje Kamienną formę, staje się niewrażliwy na trucizny, a jego skóra staje się bardzo twarda na kilka sekund.

Gnomy - Jeszcze mniejsza wersja ludzi, choć oni już są chudzi. Ich specjalnością jest mistrzostwo w wydostawaniu się(znaczy to tyle że z pułapek, klatek i różnych takich wydostają się dość zwinnie), oraz tzw. rozumny umysł. Dzięki tej umiejętności gnomy mają więcej inteligencji niż inne rasy.

Nocne elfy - Wysokie na ponad 6 stóp (ok. 1,9 metra) nocne elfy charakteryzują się niezwykłym pięknem i egzotycznym, fioletowym kolorem skóry. Mają także dziwnie długie uszy, na prawie pół metra. Ich specjalnością jest szybkość, zwiększająca ich szansę na uniknięcie ataku wręcz lub na odległość, oraz chowanie się w cieniu (działa inaczej niż u łotrzyków).

Draenei - Nietypowe istoty, których statek Exodar rozbił się niedawno w Azeroth. Są wzrostu człowieka, mają gruby, krótki ogon i wysokie czoła, a niektórzy nawet macki wyrastające z szyi o długości nie większej niż 1 stopa. Ich specjalnością jest tzw. Dar Naaru. Dzięki tej umiejętności mogą uleczyć kogokolwiek w zasięgu wzroku w czasie 15 sekund, a moc leczenia zależy od poziomu postaci.

Ras hordy nie będę opisywał, ponieważ w sesji będą tylko te z Przymierza.

Klasy

W WoW'ie jest do wyboru 9 klas:

Druidem można grać na dwa sposoby: żeby leczyć resztę drużyny, lub żeby walczyć z potworami pod postaciami różnych stworzeń (niedźwiedź, tygrys lub "moonkin" - nie wiem jak to przetłumaczyć).
Jego drzewo talentów dzieli się na 3 części - balans, zmiana kształtów, odnawianie.

Łowca jest w Warcrafcie nikim innym jak łucznikiem. Może mieć także zwierzątko - tygrysa, niedźwiedzia itp. J
ego talenty idą w następujące strony: władca zwierząt, łucznictwo, przetrwanie.

Maga chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. W Warcrafcie dysponuje trzema rodzajami magii - ogniem, zimnem i czymś co twórcy gry nazwali Arcane, czyli magią normalną.
Tak samo nazywają się jego talenty (ogień, zimno i magia normalna).

Paladyn jest czymś między wojownikiem a kapłanem - równie dobrze tłucze przeciwników co leczy towarzyszy.
Jego talenty to: świętość, ochrona i kara.

Kapłan jest w grze stworzony przede wszystkim żeby leczyć innych. Jednakże może także zadawać przeciwnikom obrażenia od cienia.
Jego talenty to: świętość, dyscyplina i mrok.

Łotrzyka chyba wszyscy znamy bodajrze z DnD. Jest równie dobrym złodziejem, co zabójcą, a kiedy trzeba to i dyplomatą.
Jego talenty to: walka, subtelność i zaskakiwanie.

Szaman jest podobny do paladyna - równie dobrze leczy, co bije, lecz z tą różnicą, że szaman używa mocy żywiołów, a paladyn jasności.
Jego talenty to: żywioły, zaklinanie i odnowienie.

Czarnoksiężnik jest podobny do maga, tyle że używa innych szkół magii - mrok i ogień. Ponadto może przyzywać demony (nie, nie całe armie).
Jego talenty to: ból, demonologia i destrukcja.

Wojownik jest ważną postacią w grze. Najczęściej pełni funkcję "tanka" czyli tego, kto najwięcej obrywa w drużynie, lecz także nieźle sobie radzi z szalonym machaniem brońmi gdzie popadnie.
Jego talenty to: furia, walka i ochrona.

Czym są talenty?!

Talenty są czymś w rodzaju uzupełnienia umiejętności. Na przykład czarnoksiężnik może kupić sobie umiejętność spalenie, a potem wybrać talent udoskonalone spalenie.

Jak będą te talenty wyglądały w sesji?

Na każde "okrągłe" poziomy, począwszy od dwudziestego występuje w większości drzewek talent, który jest także umiejętnością. W takim wypadku dam graczowi do wyboru jeden z dwóch lub trzech który chce się nauczyć.
Przykład:
Alfred jest łowcą, który właśnie awansował na 20ty poziom. MG daje mu tedy do wyboru jeden z dwóch talentów:
1. Celny strzał (łucznictwo) - pojedyńczy strzał ze znacznym zwiększeniem obrażeń;
2. Odstraszanie (przetrwanie) - na krótki czas łowca otrzymuje bonusy do uniku i parowania ataków.
Alfred wybiera Celny strzał i może go od teraz używać.

Drzewka talentów dla każdej z klas: World of Warcraft Europe -> Info -> Basics -> Talents

<koniec opisu świata>

2. Wasi bohaterowie są rebeliantami, którzy:
- kochają się nawzajem jak rodzeństwo (walczyliście razem, piliście razem itp.)
- Ani myślą wrócić do Kurzena

3. Celem waszych postaci w sesji jest wydostać się z lasu w taki lub inny sposób. Należy tu zaznaczyć że staram się stawiać na realność (czyli na przykład jak od dłuższego czasu nic nie jadłeś to jesteś trochę osłabiony, a nie idziesz dalej żwawo i z życiem).

4. Mechanika? Już tłumaczę. Wasi bohaterowie zaczynają mając dziesiąty poziom. Oznacza to, że mogą korzystać ze wszystkich umiejętności do tego poziomu włącznie, które są przewidziane w World of Warcraft.
Spis umiejętności klas: Wowhead: You'll be back.
Aby wejść w umiejętności wciśnijcie odpowiednio Database -> Spells -> Class Skills -> <nazwa_klasy>

5. O czym zapomniałem... aha, KP.
Szablon, który należy wypełnić sumiennie i wysłać do mnie na PW jeśli się chce wziąć udział w sesji:
1. Imię (i opcjonalnie nazwisko/pseudonim)
2. Klasa
3. Rasa (hmm... tutaj mała uwaga, bo nie wszystkie rasy mogą być wszystkimi rasami. Jednak wikipedia przychodzi nam z pomocą by wyjaśnić kto kim może grać - World of Warcraft - Wikipedia, wolna encyklopedia )
4. Historia postaci (nie kilka linijek, ale i nie kilka stron. Optymalnie i starannie proszę. Na końcu należy napisać jak i czemu postać zdecydowała się zostać najemnikiem Kurzena)
5. Ogólny charakter postaci (OPISAĆ jak postać zwykła reagować, światopogląd, nastawienie do innych ras itp. Bądźcie twórczy)

Ekwipunek nie będzie konieczny do opisania, bowiem macie na sobie standardowe wyposarzenie poszukiwacza przygód (zbroja, broń i inne) zależnie od klasy. Jeśli jednak ktoś chce załapać dodatkowe punkty do rekrutacji to...:
6. Broń bohatera (jaki rodzaj, ewentualnie historia przedmiotu i jego imię)

MAŁE OGRANICZENIE!!
Ze względów fabularnych nie zezwalam na granie ani rasą Draenei ani klasą palladyna. Czemu? Bo charakter tej rasy i klasy totalnie nie pasuje do najemnika.

Myślę że to wszystko, jednak mogłem o czymś zapomnieć (hej, MG też człowiek!), więc pytać w razie niejasności bądź niedociągnięć.
 
Gettor jest offline