Pawelrpg
Doświadczeni gracze tworzą profesje "Wiedźmina" i nie tylko do różnych systemów na podstawie wad i zalet (oczywiście "Wiedźmini" są oni stworzeni do walki więc ostatecznie rozwoje, cech i umiejętności z walką związanych staną się wysokie), a profesje takie ja ta którą opisałeś są tworzone przez graczy niedoświadczonych, najczęściej młodych (lat około 14 - nie chciałem obrazić uczuć jakichkolwiek normalnych 14 latków), karmionych głównie telewizją Made In USA. Ludzie tacy którzy nie muszą czytać, mają ograniczone zdolności "Bajania", ich wyobraźnia jest odziana skąpo i FRPG sprowadza się głównie do tego właśnie o czym piszesz.
A tak swoją drogą to stworzyłem kiedyś profesje "Wiedźmina" do KC i to całkiem ciekawą, i zrównoważoną (nie jest to bynajmniej moja auto-ocena). Jednak profesja ta szybciutko została odłożona na półeczkę, a Ja utwierdziłem się w przekonaniu że "Wiedźmin" jest taki jaki jest, dzięki klimatowi świata i w innym tak specjalistyczną profesję jest ciężko umiejscowić (a w wielu systemach niszę społeczną w której "Wiedźmin się znajduje wypełnia już inna profesja czy profesje).
8)
__________________ And then... something happened. I let go.
Lost in oblivion -- dark and silent, and complete.
I found freedom.
Losing all hope was freedom. |