Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-08-2008, 13:02   #30
Milly
Administrator

Milly's Avatar

Reputacja: 10 Milly jest po prostu świetnyMilly jest po prostu świetnyMilly jest po prostu świetnyMilly jest po prostu świetny
$: 318 494
Swojego czasu było mnóstwo pomysłów na to jak zarobić na utrzymanie LI. Od całkowicie płatnego forum, poprzez wykupywanie abonamentu za dodatkowe opcje, było też coś o płaceniu MG za prowadzenie profesjonalnych sesji i stworzenie takiego serwisu, który za pieniążki oferowałby profesjonalną rozrywkę RPG. Był pomysł na sklepik z gadżetami, a nawet na aukcje z podręcznikami i akcesoriami RPG. Było tego naprawdę dużo.

Ale wydaje mi się, że zapominamy o jednym - jeśli zaczniemy zarabiać na forum, pobierać opłaty, wprowadzać abonamenty i robić różne dziwne rzeczy - będziemy musieli płacić za to podatki, albo jakieś inne opłaty. Nie znam się na tym zupełnie, ale na tyle znam rzeczywistość, żeby wiedzieć, że takie rzeczy wiążą się z prawdziwymi kosztami. Nawet jeśli cały dochód z abonamentu pójdzie na utrzymanie serwera, to jednak i tak wygląda na to, że Sol pobiera opłaty za użytkowanie forum, a więc ma z tego jakieś zyski. Obawiam się, że nie przeszłoby nawet to, gdybyśmy sprzedawali gadżety np. z logo LI. To też jest forma zarobku, a od tego są podatki. Gdybyśmy nawet chcieli robić wszystko zgodnie z prawem i faktycznie płacić za to podatki, to wtedy i tak jesteśmy spłukani.

Zanim więc zaczniemy mówić o jakiejkolwiek formie zarabiania, najpierw dobrze by było, gdyby wypowiedział się ktoś, kto zna się na takich rzeczach. Chyba lepiej jest dmuchać na zimne i podejść do tego poważnie, niż później mieć poważne problemy z prawem.