Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-05-2008, 01:38   #1
Mira
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 Mira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputacjęMira ma wspaniałą reputację
[nabór] Warsztaty Storytellingu

Warsztaty Storytellingu




Witam serdecznie w imieniu swoim i Kutaka vel. Borsuczyska



Kilka miesięcy temu wpadliśmy na pomysł założenia warsztatów, które miałyby pokazać niejako od kuchni funkcjonowanie storytellingu. Z grupą 4 graczy (Odyseja, SG, Lukadepailuka, Morfik) zaczęliśmy od zera wpierw budując wspólnie założenia świata, jego postacie, by kolejno przejść do kart postaci samych graczy i zacząć sesję. Z jakim skutkiem?


Oto podstawowe założenia naszego uniwersum:

Cytat:
Motywem przewodnim naszej sesji będzie gra najętymi przez gildię złodziei (o typowo mafijnej hierarchii) bohaterami, którzy wplątani w intrygę na najwyższym z poziomów będą mieli za zadanie odszukać pewien tajemniczy przedmiot. To wszystko zaś doprawimy sporą ilością motywu snu, który- zależnie od realiów- wystąpić może w różnych postaciach.
Cytat:
* Uniwersum. I tak oto powstał świat, nasz świat! Przyszłość zagarnęła to, co znane nam jako ludzkie i wrzuciła nas w rzeczywistość rodem z książki fantasy. Nie ma jednak co liczyć na beztroskie wałęsanie się po gościńcu. Cybernetyka i technologia połknęły połacie ziemi, przerabiając je na własną modłę. Ogromne wieżowce, lewitujące pojazdy i powoli rozpędzająca się „machina” lotów kosmicznych- w tych cyberpunkowych realiach o władzę i pieniądze walczą rozmaite organizacje i sekty. Obywatele naszego świata przez długie lata zdołali odwyknąć od narzucanej im z „urzędu” władzy, wobec czego panuje jeden ustrój: ANARCHIA. Nie jest to co prawda anarchia absolutna, gdyż powstrzymywana jest czasami przez rządy żelaznej ręki, którymi to poszczególne organizacje zdobywają dominację na danych terenach wielkiego, nowoczesnego miasta - państwa. Poza metropolią świat zdaje się być jałowy, nieprzystosowany do życia i- jak niektórzy mówią - opętany przez „czystą magię”, którą jedynie tajemniczy członkowie sekty potrafią używać i przetwarzać tak, by rzucać czary wedle własnej woli.

* Życie. Choć zawsze dążono do usprawnienia i umilenia egzystencji istotom rozumnym, życie codzienne w tym brutalnym świecie to tak naprawdę walka o przetrwanie i swoją pozycję. Specyficzny mix rasowy stopuje rozwój umysłowy, gdyż jest przyczyną wielu nieporozumień. W metropolii znaleźć można wszelkie odmiany faszyzmu, nacjonalizmu, agresywnego patriotyzmu... jedynie tolerancji tu nie ma. Tu każdy dzień jest kolejnym pasmem zagrożeń a cywilizacja zdaje się dążyć do upadku bądź rozłamu na „nad-” i „podludzi”. Ponadto brak służb porządkowych powoduje całkowite niemal bezprawie. „Prawo” tworzą ludzie ogromnych korporacji i organizacji, którzy wprowadzają własne, dostosowane do ich potrzeb zasady.

* Magia. Siła nadprzyrodzona, tzw. magiczna jest bardzo ograniczona, stosowana jedynie w Sekcie. Większość istot boi się jej i unika, ponieważ magia jest żywiołem chaotycznym i niemożliwym do „zrozumienia”. Jej możliwości są niezbadane, a z jej pomocą można niszczyć i tworzyć, przyzywać i odsyłać, czytać w ludzkich umysłach i manipulować nimi… Jest to sztuka bardzo niebezpieczna, łatwo samemu dać się owładnąć magicznym siłom, a wtedy... biada! Już śmierć jest po stokroć lepszym losem.

* RASY:

ØGobliny - nieduże, sprytne istoty, doskonale przystosowane do otaczającego ich świata. To typ małych cwaniaczków, którzy nigdy nie osiągną niczego wielkiego, ale doskonale wiedzą, jak ustawić się, by nigdy nie upaść na dno. Handlują bronią, prochami… Ogólnie rzecz biorąc wszystkim, co nielegalne. Nie mają żadnych oporów przed kradzieżą, a niektórzy zajmują się nawet zabójstwami na zlecenie. Skąd się wzięli? Nie do końca wiadomo. Ot pewnego dnia pojawili się w mieście i już po paru miesiącach wszystkim zdawało się, iż te niewielkiego wzrostu zielone istoty istnieją od zawsze.

ØKrasnoludy - honorowa, chciwa i przedwieczna rasa była od zawsze obiektem zawiści ludzkiej. Starsi od ludzi zdołali dokonać wielu chwalebnych czynów, stworzyć mnóstwo rzeczy. Można by powiedzieć, iż świat ludzki od samego początku istniał i istnieje głównie dzięki wynalazkom krasnoludów. „Brodacze” mieli także od zawsze żyłkę do interesów, tak więc niemal zawsze byli dużo bardziej bogatsi niż inne rasy- to też spowodowało, że, gdy tylko ludzie doszli do władzy, człowiecze kompleksy i nienawiść dały o sobie znać. W przeciągu wieku krasnoludy zostały pozbawione swego majątku i po paru ciężkich bitwach - zepchnięte do gett, obozów pracy, kopalni. W ten sposób dumna, antyczna rasa skończyła jako podła siła robocza skazana na zagładę…

ØMutanty - to nie rasa, to raczej typ istoty. Mutanty to istoty powstałe z żyjącej osoby/stworzenia za pomocą magii bądź nauki. Skala „mutacji” może być zarówno minimalna (nietypowy kolor oczu, brak jednego palca, niespotykana grupa krwi) jak i całościowa (istota całkowicie zmienia swój kształt, zamieniając się najczęściej w jakąś groteskową bestię). Wbrew stereotypom nie każdy mutant jest zły. Szczególnie ci z mniejszym stopniem deformacji tworzą część społeczeństwa jak każdy inny przedstawiciel „bazowej” rasy. Z powodu uprzedzeń i prześladowań wielu z nich schodzi jednak na „złą drogę”, czasem przyczynia się do tego także szok po przemianie i manipulacje ich „twórców” (zarówno „słowne”, jak i z użyciem środków chemicznych).

ØWampiry - są szczególnym gatunkiem - jak się przypuszcza - mutantów, chociaż one same wciąż twierdzą, iż są „nieumarłymi” - niezależnymi zarówno od magii, jak i od nauki. Są to potężne humanoidalne stwory, o cerze jasnej jak śnieg oraz niezwykle sprawnych umysłach. Niektórzy nazywają je „urodzonymi intrygantami”, inni zaś „nadnaturalnymi rekinami biznesu”, gdyż spora część organizacji miasta jest kontrolowanych przez owe istoty. Z natury jednak są one dość leniwe i zarozumiałe, gdy tylko mogą, wyręczają się swoimi sługami. Wedle naukowych badań stwierdzono, iż rzeczywiście słońce ma zły wpływ na ich skórę (może nawet doprowadzić do śmierci), lecz do dziś nie wiadomo czy praktykowane przez wampiry picie krwi to perwersja, czy czynność niezbędna do życia.
Cytat:
·Rządy. Cóż, mamy dwie organizacje- jedną rządzoną przez „Big Bossa”, wzorowanego- zdaje mi się- na amerykańskich gangsterach z lat międzywojennych, drugą przez mroczną wampirze panią. Pierwszy to osoba bezwzględna, porywcza i często zupełnie niezwracająca uwagi na życie swoich ludzi, swą „gospodarkę” opiera zaś o handel z goblinami, jak wiadomo- świetnymi przemytnikami. Wampirzyca jest, dla odmiany, bezwzględna i porywcza. Przy tym jednak owiewa ją mgiełka tajemnicy. Jej ludzie stawiają raczej na finezję, w czym pomagają także bliskie kontakty z sektami magów.
·Sekty. Cóż, mamy więc jedną wielką Sektę, która dzieli się na małe oddziały, które możemy nazwać Sabatami (ot, tak zaleci WoDem ). W skład danego Sabatu wchodzi jeden Mistrz i jego uczniowie w różnej hierarchii (zależnej od sekty)- są to grupki niewielkie, działające na danym terytorium i zgłębiające najczęściej jeden rodzaj magii (a w naszym świecie istnieje zarówno psionika, jak i magia żywiołów i moce kreacyjne, w których zaś znajdziemy zarówno przywoływanie zmarłych, jak i tworzenie iluzji). Cała Sekta zaś rządzona jest przez jedną osobę o skrzętnie skrywanej tożsamości- ponoć nawet jego najbliżsi współpracownicy nie widzieli jego oblicza. Plus masa stereotypów- rytuały podobne do tych, które kultystom służą do przyzwania Cthulhu to norma. Istnieją także Sabaty niezależne.
·Mafie- pełno niewielkich oddziałów, najczęściej popierających jedną z dwóch głównych mafii. Ze względu na brak większego zainteresowania mniejszymi strukturami, większość z nich zostanie stworzona podczas gry- ale pomysły Luki zostają zaakceptowane.
·Inni najemnicy- podobnie, istnieją, tworzą formacje mniej lub bardziej zorganizowane, mniejsze bądź większe. Na rynku „broni do wynajęcia” trwa spora rywalizacja, konkurencja jest naprawdę ostra, więc wybić się naprawdę trudno- a gdy ktoś wzleci za wysoko, często kończy naprawdę nisko- parę metrów pod ziemią. Nie określiliście własnej grupy, będziecie więc niezrzeszeni i zwerbowani przez mafię „prosto z ulicy”.


Obecnie planujemy włączyć do gry kolejne 2 osoby (max. 3), które widzą, że wciąż mają pewne problemy z pisaniem i chciałyby się w tej kwestii podszkolić.
Z góry uprzedzam jednak, że nikt nie będzie się z Wami pieścił. Naszym zadaniem jest wskazać Wasze błędy oraz uzmysłowić możliwości ich zażegnania, a nie chwalić Was (choć i to robimy, jeśli ktoś stara się i czyni postępy).
Druga sprawa: świat gry został już ukształtowany, wobec czego w ramach zgłoszenia oczekujemy od Was Kart Postaci napisanych wedle poniższego schematu:

Cytat:
KARTA POSTACI:

1. Imię(pseudo):

2. Nazwisko:

3. Rasa:

4. Wiek:

5. Wygląd (nie trzeba opisywać, starczy zdjęcie):

6. Charakter (5-6 zdań):

7. Historia postaci (min. 1 A4):

8. Umiejętności (2-świetnie; 3-średnio; 4-ledwo):
Charyzma
Inteligencja
Moc Magiczna
Siła
Spostrzegawczość
Strzelanie
Ukrywanie się
Walka w zwarciu
Wiedza
Wytrzymałość
Znajomości
Zręczność

Myślę, że wszystkie podpunkty są jasne, nowością mogą być dla Was jedynie „Umiejętności”.
Jak wiecie gramy storytellingowo, więc nie ma tu mowy o mechanice, niemniej chciałabym, abyście spośród listy umiejętności wybrali:
- dwie, które Wasza postać będzie znała świetnie
- trzy, których znajomość można określić na przeciętną
- cztery ledwo co liźnięte dziedziny, ot po prostu postać ma o nich pojęcie


W przypadku, kiedy będzie więcej zgłoszeń niż miejsc, wybierzemy te osoby, które wykażą się największą inicjatywą i pomysłowością (nawet jeśli samej formie, czyli pisowni i budowie, będzie brakowało do doskonałości). Jeśli jednak wyrazicie taką chęć (przy karcie o tym wspomnijcie), mogę skreślić kilka słów komentarza na temat Waszego zgłoszenia, bez względu na to czy się dostaniecie, czy nie.

Na Wasze karty czekamy do końca 7 czerwca (sobota), wysyłajcie je na maila:
lorinale@poczta.fm
UWAGA!!!
Koniecznie dopiszcie swój wiek w zgłoszeniu.


Pozdrawiam i zapraszam do gry!


Linki związane z Warsztatami Storytellingu:
- SESJA

- Światotworzenie

- Komentarze

- Pierwsza rekrutacja ([REKRUTACJA] Warsztaty Storytellingu)
 
__________________
Konto zawieszone.

Ostatnio edytowane przez Mira : 30-05-2008 o 23:24. Powód: Wydłużeny termin
Mira jest offline