Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-08-2008, 14:06   #3
Kagonesti ZW
 
Kagonesti ZW's Avatar
 
Reputacja: 1 Kagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłośćKagonesti ZW ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Napisał grabi Zobacz post
To ja mam kilka pytań na początek:
1. Jaką częstotliwość postów pragniesz / wymagasz / żądasz? (niepotrzebne skreślić)
Raz na tydzień. Jeśli ktoś planuje wyjazd - musi o tym zawiadomić. Wtedy postać przejmuje MG. Oczywiście jeśli wymagani gracze odpowiedzą w sesji szybciej, to posty MG też będą szybciej - raz na tydzień to minimum, ale nie maksimum.

Cytat:
Napisał grabi Zobacz post
2. Powiedz coś więcej o technologii. Jaka broń jest wykorzystywana, czy jest ona konwencjonalna, czy może także i energetyczna. Info o pojazdach, komputerach i innych rzeczach.
Hm, cóż mógłbym napisać. Na pewno w sesji z wieloma moimi wymysłami wyobraźni się zapoznacie, na pewno wiele rzeczy dojdzie. Kilka ważnych:

- broń - z jednej strony mamy stara, broń sprzed nowej ery (sprzed przeprowadzki), jest ona popularna w podziemiu. Jest to broń w dużej mierze taka, jaką dziś uznajemy za nowoczesną i wypromowaną jak np. MP 5, AK 47/AK 74, Remmimington, Winchester, Famas, ect. Raczej jednak bronie używane przez wojsko USA są rzadziej spotykane. Nowoczesne bronie to nacisk na szybkostrzelność i szybkie przeładowanie, a także możliwość ulepszenia. Bezłuskowe karabiny szturmowe w układzie bullpup z gazowymi reduktorami, automatyczne śrutówki z reduktorami odrzutu, przeciwpancerne samopowtarzalne snajperskie karabiny z wewnętrznymi hamulcami wylotowymi, czy nowoczesne rewolwery 9mm. Nie ma osobistej broni energetycznej, a jeśli jest to na pewno dobrze skrywana. Na sesji dostaniecie broń do wyboru, oprę się na zmodyfikowanych wersjach broni z Chromebooków z CP. Trzeba jeszcze dodać, że rozwinęła się broń ciężką i wybuchowa. Jako iż pod ziemią trzeba było stosować różne metody wysadzania, dziś mnożą się nowoczesne granatniki, wyrzutnie rakiet i materiały wybuchowe - niestety, są ciężko dostępne i bardzo drogie. Co do legalności broni - została zakazana przez Wielki Syndykat w USA, tylko oni mogą wydać pozwolenie - najczęściej wystarczy zapłacić. Obywatele którzy nie chcieli się rozstawać z bronią, musieli zapłacić za jej "otagowanie" (żeby nie było wątpliwości czyja jest), oraz za pozwolenie. To zapewniło spory wpływ gotówki dla konsorcjum. Niestety w pierwszym roku po tej akcji, sporo broni skonfiskowanej przez służby, wypłynęło na czarny rynek, a dużo przestępców nauczyło się obchodzić system tagowania.

- komputery - przede wszystkim Wielki Syndykat objął pieczę nad rozwojem komputerów, co doprowadziło do optymalizacji hardware'u. Dzięki temu technologia poszła w przód i skręciła ku miniaturyzacji. Z jednej strony można mieć tzw. "StrongHoldy" czyli wielkie stanowiska komputerowe w domu, złożone z kilku jednostek - umożliwiające wygenerowanie fotorealistycznych obrazów, a także kierowaniem wieloma procesami (np. w domu) także na spore odległości. Dzięki StrongHoldom można pozwolić sobie na sporą działalność w makrosieci (o której za chwile). Można też generować hologramy. Znane są tzw. "one-person-company" (OPC), gdzie kilka StrongHoldów kierowanych przez jedną osobę, przez specjalne procesy, potrafi funkcjonować jak normalna firma. Pomagają w tym też wciąż raczkujące sieci neuronowe. Jest to zalążek sztucznej, lecz niesamoświadomej inteligencji. Druga forma to przenośne nośniki i komputery, które mogą mieć formę nowoczesnych organizerów, tzw. "handecków", gdyż mieszczą się na przedramieniu. Często współpracują z nową technologią przesyłu - Red Tactonami - wystarczy kogoś dotknąć, a nastąpi przesył danych (jeśli jest oczywiście pozwolenie na taki przesył). Trzeba mieć się jednak na baczności, i nie mieć zawsze włączonych R-Tactonów, w tłumie łatwo spotkać tzw. "infectrubb", sposób na zarażanie R-Tactonów wirusami, za pomocą ocierania się w dużym tłumie. Modne są miniaturowe przenośne nośniki w kolczykach, guzikach, zębach, a także w piercing'u. Jest też moda na "SocMe" - system interaktywnych wizytówek - każdy kto chce, może sobie sprawić taki gadżet, dzięki czemu ktoś kto posiada taki sam, może ściągnąć sobie interaktywną wizytówkę takiej osoby.

- makro i mikrosieć - internet po wyjściu na powierzchnie ożył na nowo, a jednocześnie doznawał co raz to większego naporu informacji. Efekt ten nazwany został efektem "E-Yoyo", zaczerpnięty z efektu joja przy diecie. Internet po "głodówce", teraz przytył jeszcze bardziej. Doprowadziło to do sporego obciążenia całej sieci, a nawigacyjne systemy nie nadążały za prędkością "grubnięcia". W związku z tym internet "podzielił się" na mikro i makrosieć. Mikrosieć to w skrócie jakiś większy fragment makrosieci, lub zupełnie odrębny system, o ograniczonej wielkości, przeznaczony do konkretnych celów. Zaletą jest szybkość, łatwość w nawigacji, wadą ograniczona pojemność i zasięg - sporadycznie samoistna mikrosieć ma dostęp na cały świat, raczej operuje w danym regionie. Czasami powstają tzw. "mini-makrosieci", czyli systemy połączonych mikrosieci. Makrosieć ma zasięg globalny, jest nieograniczona, składa się często z wielu mikrosieci które są zintegrowane z nią (przez co są mniej efektywne okręgowo, lecz mają większy zasięg). Czasami makrosieć polega na przemieszczaniu się pomiędzy mikrosieciami, ale też jest samodzielną siecią. Można ją określić jako dzisiejszy odciążony mikrosieciami internet, unowocześniony o nowe technologie, lecz żeby poważnie tam zaistnieć nie wystarczy garażowy pomysł. Teraz trzeba do tego potężnego systemu StrongHoldów, dzięki którym będzie się w stanie utrzymać w globalnej siatce. Dlatego amatorzy przeszli na mikrosieci, zaś makrosieci są domeną bogatych korporacji (opisywana sytuacja dotyczy USA, Europy, Australii i w części Azji - głównie w Japonii, gdyż pozostałe nacje nie są tak dobrze rozwinięte, często ich dotychczasowy internet stał się systemami mikrosieci, lub w ogóle przestał istnieć). Poza tym każdy sprzęt można szybko naładować w terminalach. Wielki Syndykat stosuje skanery DNA, dzięki którym kontroluje społeczeństwo. Wielkie bazy DNA potrafią skojarzyć każdego, kto zostanie rozpoznany przez skanery. Są też oczywiście nowoczesne kamery. Dzięki temu podchodząc do terminala, można zostać rozpoznanym, i za pomocą tego mamy dostęp do ustawień konta personalnego, które posiada każdy obywatel USA i Europy. Konto personalne, umożliwia np. kontrolę dostaw do domowych terminali zaopatrzeniowych (dzięki którym Wielki Syndykat wysyła produkty do obywateli), czy kontakt z administracją. Reklamy doznały nowego oblicza, ale to długi wywód - sami się przekonacie.

- rozwinęła się medycyna (głównie farmaceutyka), a także cyber-medycyna, która dominowała w czasach podziemnych, jako iż często w wypadkach ludzie tracili kończyny, mogli jednak dostać nowoczesne protezy. Po powrocie na powierzchnie, Wielki Syndykat ograniczył taką medycynę, wykupując większość firm które się nią zajmowały. Wszczepy są drogie, ograniczone i nie mogą służyć walce. Niektórzy sądzą, że agenci mają bojowe wszczepy, inni uważają że to bujda i to zasługa anabolików - to jest tajemnica konsorcjum. Jednak bogaci mogą sobie wydłużać wszczepami życie, stać ich na kosmetyczne ulepszenia, robotnicy często też dostają wszczepy do wydobywania. Natomiast farmaceutyka przeszła renesans, dlatego iż ludzie zaczęli cierpieć od pyłów, a także od anomalii. Wymusiło to stworzenie nowych leków, które zapobiegają temu, a także zmutowanym szczepom bakterii, częściowo przyniesionych spod ziemi, lub tych co przetrwały na powierzchni.

- pojazdy - niestety ropa się kończy, Arktyka jest niedostępna - zasłonięcie częściowe światła słonecznego, sprawiło iż wszystko tam praktycznie zamarzło zbyt mocno, by dało się dostać do złóż. Przeprowadzka w dół zastopowała nieco wydobycie, ale po powrocie ludzie znów odczuli głód ropy, która jak się okazało powoli zaczęła się kończyć. W związku z tym wprowadzono racjonowanie ropy, stworzono pojazdy z silnikiem cieplnym Stirlinga, a także zaczątek magnetycznych autostrad. Popularne są paliwa wodorowe, a ropa jest przemieniana na bardzo wydajne ogniwa paliwo-wodorowe. Na posiadanie pojazdu nałożone jest duże cło. Nie każdego stać na taki wydatek.

- pancerze - nowe pancerze potrafią być lekkie, cienkie i wytrzymałe, potrafią być odpowiednio odwrotnie magnetyzowane, by zmieniać trajektorie pocisków - lecz ogółem nie uchronią przed gradem kul zbyt długo. Niektóre pancerze są grubsze, opływowe i wytrzymalsze.

Cytat:
Napisał grabi Zobacz post
3. Co do tabelek, to rozumiem, że rozdajemy 60 punktów na cechy, a drugie 60 na umiejętności w gałęziach takich jak atrakcyjność, budowa ciała, empatia itd.
60 punktów na cechy, tak. 60 na umiejętności dla wszystkich drzewek, a nie w każdym po 60.

Cytat:
Napisał grabi Zobacz post
4.Pytanie do umiejętności. Broń średnia, poruszanie się w og - co to są za umiejętności? Podaj przykład.
Poruszanie się w 0g to poruszanie się w stanie nieważkości - jak jesteś w kosmosie, to się przydaje.
Broń średnia - ogólny modyfikator do broni średniego kalibru - może to być średniej wielkości miecz, jak i karabin szturmowy. Broń średnia, to taka która nie jest lekka jak pistolet, ale też nie ciężka jak granatnik. Coś pomiędzy - np. przenosząc na dziś SG 550 będzie średnią bronią, TMP lekką, a M72 LAW bronią ciężką. Jeśli Twoja postać używa broni i ma modyfikator do niej, to dostaje odpowiednie bonusy przy testach, zgodnie z zasadami CP.

Cytat:
Napisał grabi Zobacz post
A sztuka walki oraz walka wręcz? Jak chcemy mieć postać, która potrafi się bić, to wybieramy obydwa, czy co?
Walka wręcz to po prostu ogólna walka wręcz, umiemy się bić na ulicy - ot co. Sztuka walki wymaga dodania nazwy, i odpowiada opanowaniu dodatkowo jakiejś sztuki walki, np. karate czy teakwondo - w wypadku konfrontacji z kimś na ulicy, modyfikatory się dodają do siebie, ale już np. w turnieju jakiejś sztuki walki sama walka wręcz nie wystarczy.

Mam nadzieję, że odpowiedź jest wyczerpująca
 
__________________
"You can have power over people as long as you don't take everything away from them. But when you've robbed a man of everything, he's no longer in your power." Aleksandr I. Solzhenitsyn.

Ostatnio edytowane przez Kagonesti ZW : 03-08-2008 o 14:17.
Kagonesti ZW jest offline