Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-08-2008, 00:02   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Notka nt. Mocy dla czytelników i narratora

Dla narratora:
Moce mogą być czasami dość dużym wyzwaniem do opowiadania. Wymagają dość dużych zdolności narracyjnych, chociaż nadal możliwych w zasięgu każdego.

Możliwych, o ile zna się kilka prostych zasad:
Przykład: graczka/gracz chce, żebyś opisał jej/mu wszystko to, co czuje poprzez "Wszechstronność" (z Mocy "Przenikliwość/Poznanie"). Bardzo prawdopodobne, że bardzo krótkie opisanie wszystkiego zajęłoby Ci z 2 godziny.
Gdy masz na to czas, to nawet może to być bardzo przyjemne dla graczki/gracza, o ile robisz przerwy dla innych. Jeżeli zaś dysponujesz ograniczonym czasem (co bardzo prawdopodobne), to po prostu zapytaj konkretnie, czego lub raczej kogo graczka/gracz szuka i od tego punktu zacznij krótki opis doświadczeń, jednak wyczerpujący.

Zatem konkrety, przede wszystkim.

Drugie, jeśli pomijasz kostki i rzuty, to najlepiej nakierować grających do opowiadania dokładnego opisu użycia jakiejkolwiek poziomu Mocy, jednak bez "szczegółowych drobnostek". To także oszczędza czas, zachowując go na opowiedzenie ważniejszych rzeczy - i efektów używanych Mocy. Tak samo narrator też powinien omijać zbyt wielkiej ilości drobiazgów.
Piszę o tym, bo o to będzie się można łatwo załapać - bo po rozszerzeniu percepcji można nawet opisywać zwykły ruch mrówek w mrowisku i to jest świetne, gdy ktoś potrafi to doskonale opisać, poprzez zmysł "dotyku", czucia ich obecności i ruchu, jednakże na to samo można się załapać bardzo straszliwie, zmniejszając dynamikę akcji i wstrzymując rozwój przygody, jeśli takie opisywanie będzie się pojawiało za często.

Czyli bez rozległych opisów zbyt małych, za mało znaczących rzeczy, chyba, że masz na to czas i służy to rozluźnieniu grupy np. po ciężkich walkach.

Dla czytelników:
Moce Oczyszczenie/Plugawienie, Przenikliwość/Poznanie oraz Rozkład/Tworzenie mają podwójne nazwy, ponieważ z założenia miały to być dwie różne moce, tylko z zasady te same i tylko różne dla różnych Stron.

W praniu wyszło, że pominąłem to założenie.

Nie wiem, czy jeszcze coś zmienię odnośnie tego - jeśli na coś wpadnę, albo napiszę, to tu poinformuję poprzez edycję postu, albo nowy post, jeśli ktoś wypowie się na ten temat, krytycznie albo wyczekująco.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline