Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-10-2008, 17:27   #1
Rysownik
 
Rysownik's Avatar
 
Reputacja: 1 Rysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumnyRysownik ma z czego być dumny
[autorskie/minimalistyczne]Czarnoksiężnik i Słodkie Cosie



Mały leśny duszek z różowymi przeźroczystymi skrzydełkami szedł sobie polną dróżką, w poszukiwaniu żołędzi na uroczystą jutrzejszą kolację. Jutro bowiem miało nastąpić święto w kraju małych leśnych duszków - ukoronowanie przyszłego króla. Czy jest lepsza okazja do świętowania i serdecznej rozmowy z rodziną i przyjaciółmi? Nagle zauważył wyjątkowo dorodną żołądź.
- Dzięki ci, Matko Naturo! - i z zapałem wziął owoc dębu w swoje małe
rączki.
Nie zauważył cichego szmeru w krzakach. Złowrogie oczy błysnęły i nie minęła sekunda jak potężny kangur drapieżny złamał kark małemu duszkowi.Zwierzę, rozglądając się, pobiegło do swojego gniazda, aby nakarmić swoje młode, które dopiero co się wykluły...
WITAMY W ŚWIECIE TRÓJKĄTA!


Preferowana liczba graczy: 3-4


Preferowane rasy:
Elfy - Żyją na wybrzeżach Akanalu, jedynego oceanu, którego wody spływają poza krawędź świata. Ich religia jest monoteistyczna, wierzą w Gelben, panią magii. Na którą cześć wznoszą potężne klasztory w kształcie piramid o podstawie sześciokąta. Znakiem rozpoznawczych elfów jest sześciokąt, sześć szóstek, lub 46 656 czyli sześć szóstek, szóstek, szóstek, szóstek, szóstek. Wierzą, że Gelben uczyniła je innymi do ludzi i nie dopuszczają do siebie faktu, że różnią się od nich jedynie spiczastymi uszami. Ich architektura charakteryzuje się wysokimi budynkami o zwykle sześciu bokach lub trzech, przy czym trzy boki to przywilej bogatszych.

Ludzie - Żyją w Winicy, choć zdarza się spotkać ich na Wybrzeżu, a także w południowym Ghazdugu. Wierzą w Stwórcę i Gelaj'gua'uskara-hit'tom Hofga'lom (co znaczy "ci, których wola jest moją [Stwórcy] wolą"), którzy mają mu służyć. Żyją głównie z uprawy roli.

Krasnoludy - Wierzą, to nieprzewidywalny Los, kierujący wszystkim, bądź lokalne dobre i złe duchy charakterystyczne dla danego miasteczka. Najbardziej znanym złośliwym duchem jest Margrabia Hun, gnębiący bogatych ("A niech cię Margrabia Hun udziabnie, skąpcze!"). Żyją w południowo-środkowym Ghazdugu, kraju mroźnym i nieprzyjaznym, gdzie wiosna trwa 3 księżyce, a lata nie ma wcale.

Nagowie - Ludzie-węże nie mają swojej określonej krainy, jednak pogranicza Ghazdugu i Winicy są im najmilsze. Uznają regułę, że nie można narzucać religii i część przejęła wiarę ludzi, a część krasnoludów, rzadko natomiast spotyka się wyznawcę Gelben. Często uprawiany przez nich zawód to poszukiwacz klejnotów ukrytych w szkle, z którego składają się Góry Szklane.

Reptilianie - Zamieszkują pustynie Zawbii. Nie mają religii, a ich architektura stawia na wytrzymałość, a nie na wygląd. Cóż bowiem da piękny, lecz słaby dom podczas burzy piaskowej? Jaszczuroludzie, zamiast skóry - łuski, zamiast włosów - pióra. Dość dobrzy w łucznictwie. Posługują się krzywymi mieczami.

Rasy niegrywalne:
Trolle - duże, kamienne istoty. Żywią się kamieniami (a jakże), a ich piciem jest piasek. Zwykle służą za ochroniarzy.

Gnomy - inaczej krasnale. Mają dryg do polityki, dlatego często wójtami, i kasztelanami są właśnie gnomy. Są z porcelany i przez to łatwo się tłuką. Bardzo często słyszy się takie dialogi: "Przepraszam, naprawdę nie chciałem stłuc wójta" "Spokojnie, mamy drugiego" "Oooops!".

Profesje:
Mag (bez podziałów),
Łucznik (łuki i kusze),
Miecznik,
Topornik (walczy toporami, ale też bronią obuchową)
Druid (między magiem, a wojownikiem)


Świat: Świat Trójkąta - mój wymyślony świat jest płaski, opiera się
na trzech ślimakach, które stoją na ogromnej kostce masła z oczami, sunącej
przez kosmos. Świat trochę absurdalny, trochę nie. Fantasy, z drobnymi
poprawkami:
* Krasnoludy wynalazły maszynę parową, jednak na tyle słabą, by się
przydawała tylko przy transporcie. Bardzo popularna, odkąd nie wiadomo
dlaczego na całym świecie przestały działać wszelkiego rodzaju czary
teleportacyjne. Wygląda, jak wagoniki górnicze z dachami z dziwnym czymś z
przodu.
* Elfy prawie niczym nie różnią się od ludzi, z anatomicznego punktu
widzenia, jedyna różnica to długość uszu półtora razy większa
* Magia ma kolor - niebieskoniebieski, czyli niebieski bardziej niebieski
od niebieskiego. Należy to uwzględnić przy zdaniach typu "Skupiam wokół
siebie energię magiczną w kolorze czerwonym". Albo napiszemy
"niebieskoniebieskim", albo nie piszemy o kolorze.


System: - kości

Atrybuty:

Siła (S)- obrażenia zadawane
Wytrzymałość (W) - obrona przed ciosami
Życie (PŻ), Mana (JM) - nie trzeba tłumaczyć
Uniki (U) - odejmuje od wartości ciosu
Celność (C) - przy strzale z łuku w procentach, wskazuje czy trafiono w cel
Poziom Magiczny (PM) - zaklęcia z niższym poziomem będą pewne, z tym samym 50%, z wyższym o jeden 25%, wyższe - 0%. Jeden poziom zabiera 10 PŻ.

Bonusy ras i profesji:
Rasy:
Elf +20% C, -2 S
Człowiek brak
Krasnolud +2 S (topór) lub +1 S (pozostałe), C -2
Reptilian -1 S +1 W
Nag + 2 W - 1 S - 10% C
Profesje:
Łucznik +30% C
Miecznik +1 S +1 U
Topornik +2 S
Mag + 4 PM
Druid +2 PM + 2 U

Każdy ma na starcie:
5 S (8 dla krasnoludów)
5 W
25% C
5 U
1 PM (dla krasnoludów 0)
100 PŻ
50 Jednostek Mana (JM)
Ma się do rozdania 10 punktów umiejętnośći (PU), które można dodać do atrybutów.
25 PŻ za 2 PU
25 JM za 4 PU
PM za 3 PU
15% C za 2 PU (dla elfów 20%)


Mapka:



Geografia:

Winica - trójkąt po środku. Jest całkowicie normalna, nie ma tam żadnych złych czarnoksiężników, potworów i nie daj Stwórco smoków. Głównie mieszkają tam ludzie, choć często spotyka się elfy, a na północy krasnoludy. Jest tam parę jezior, jednak największe to J. Zomanochińskie i J. Grrskz nie mające numeru na mapie, ale widoczne obok. Są także Góry Fogot zwane też Fogockimi. Rzeka Zom wypływa z Ghazdugu i płynie równolegle do granicy z Zawbii aż do Gunywu. Wpada do niej Rzeka Anochiny. Zafin i Zazafin - dwie rzeki równorzędne (czyli żadna nie jest dopływem drugiej) łączą się tworzą inną rzekę Finza. Fogin lub Rzeka Fogocka oraz Zanifino - kolejne rzeki. A także Źródło, czyli rzeka i źródło, którym woda spadająca za brzegi świata powraca do Akanalu, jedynego oceanu. Inne duże miasta to Fanif i Fanyw. Na uwagę zasługuję Revia, mieścina ciesząca się bardzo złą opinią.

Zawbii - trójkąt po lewej, kraina zwana Wschodem. Jest to jeden ogromny kompleks pustyń. Jej jedyni mieszkańcy to Reptilianie, którzy lubią ciepło. Jej najważniejsze miejsce to bez wątpienia Wielka Oaza, wokół której są cztery miasta: Vin'l, Ken'l Skorlak'l (stolica) i Sko'l. Uważnemu rzuci się w oko, że wszystkie reptiliańskie miasta mają na końcu nazwy "'l". Największa pustynia to Pustynia Główna. Mało to poetycka nazwa, ale Reptilianie nie przywiązują większej uwagi do piękna, bardziej do praktyki. Pustkowie Wielkie - obszar nie porośnięty niczym pozbawiony piasku. Jedyne co można tam znaleźć to spękana, sucha ziemia.

Zagu-Lagu - kraina zła i cierpienia. Jeśli kiedykolwiek zechce zawładnąć światem, to za swoją kryjówkę obierze Zagu-Lagu. Dziś nikt tam nie mieszka. Nazwa pierwotna brzmiała inaczej, ale zmieniono ją na bardziej groteskową, by przegnać odrobinę lęku. Wulkan Gadruuk zwykle był uśpiony; jednak w ostatnich miesiącach badacze wyczuli drżenia podłoża...

Akanal - jedyny ocean, albo Ocean. Tu zbierają się wszystkie wody zanim wypadną za krawędź świata, by powrócić ze Źródła. Są tu cztery wyspy: Wonty, Son, Giz i Kocia. Na Wyspie Giz co roku można oglądać deszcz ryb, występujący po huraganie nawiedzający tą niezamieszkaną wyspę. Miasta: Port Glazgou, Lomia, Port Ell, Port Fn, Port Klun, Klucz i Kuffr. Rzeka na Wontach to Grimon (płn.) i Nomirg (płd.), wypływające z Beorlów (35 i 36).

Ghazdug - kraina lodu, wcześniej Ghazdûg. Dwa wielkie pasma gór to Góry Szklane (na dole) i Góry Królewskie (na górze). Góry Szklane nazywają się tak nie bez kozery, ponieważ w ich pobliżu woda zamiast w lód zamienia się w szkło, które nie topnieje. Właśnie stamtąd pochodzą wszystkie szklane przedmioty w całym Świecie Trójkąta. Tu żyje większość krasnoludów. Najważniejsze miasta to Krasnostolica (stolica) i Krzatkopalnia (największe miasto, cała system kopalń jest większy od powierzchni całego miasta), a także Sklom, obóz Lodowych Elfów i Nagów oraz Sakel miasto na południowym zachodzie Ghazdugu.

Kalendarz
Każdy miesiąc ma 30 dni. Rok w Świecie Trójkąta trwa równo 360 dni po 24 godziny.

Wiosna:
Piemąc,
Drumąc,
Trzemąc,

Lato:
Czwamąc,
Piąmąc,
Szósmąc,

Jesień:
Siómąc,
Ósmąc,
Dziewmąc,

Zima:
Dzieśmąc,
Jedmąc,
Dwumąc,

Kalendarium
I era trwała 1 000 000 000 lat
II era - 1 rok
III era - 1 000 000 lat
IV era trwa już 2000 lat. W tym czasie jest akcja rozgrywki.

1 000 000 000 lat przed pierwszą erą - stworzenie świata nie wiadomo w jaki sposób, nie wiadomo po co i nie wiadomo, czy było to warte zachodu.
1 000 000 lat p.I e. (przed I erą) - stworzenie Reptilian i umieszczenie ich na pustyni.
100 000 lat pIe. - stworzenie krasnoludów
10 000 lat pIe. - stworzenie nagów
1 000 lat pIe. - stworzenie ludzi
100 lat pIe. - stworzenie gnomów
10 lat pIe. - stworzenie trolli
1 rok pIe. - rozłam ludzi na ludzi i elfów
1 rok Ie. (I ery) - obudzenie wszystkich ras i rozkaz życia
1 000 000 000 Ie. - zrozumienie rozkazu
1 rok IIe. - wykonanie rozkazu
1 rok IIIe. - wszystko żyje
999 999 lat IIIe. - wszystko umarło w wyniku Bardzodużej Wojny, trwającej równo 999 999 lat
1 rok IVe. - odnowienie wszystkiego w ciągu jednego roku
2 lata IVe. - ustanowienie Święta Kontrolce-Kontrolfał na drugiego Drumiąca

Zaczynacie w...
Nieopodal Gunywu, w małej chatce pewnego czarodzieja, w głębi lasu drzew bananowych.


Wymagania:
Karty postaci przesyłać na PW, bez historii i małym opisem charakteru, to sesja minimalistyczna. Tzn. Piszemy co postać robi, mówi, co myśli, ale nie co odczuwa. Posty mają być dość krótkie, ale nie dwuzdaniowe.
I DOING
I SAY
I THINK
Piszemy w czasie teraźniejszym, pierwszej osobie, jeśli chcemy zrobić coś co nie jest pewne piszemy "jeśli xxx zrobi xxx to ja zrobię xxx".
Wzór karty postaci:
Imię ew. nazwisko bądź przydomek
Wiek ludzie żyją około 70 lat, elfy 80 lat, krasnoludy 120 lat, nagowie 90, Reptilianie 100 lat
Profesja i rasa
Charakter ew. trochę historii.
Ulubiony kolor postaci

I niech symetralna was strzeże!
 
__________________
Smoki nie mogą być traktowane jak zwykłe zwierzęta i jednocześnie być opisywane jako gady, bo gady mają TYLKO cztery kończyny, a smoki mają sześć (skrzydła i cztery nogi).

Ostatnio edytowane przez Rysownik : 24-10-2008 o 10:24. Powód: Poprawki dot. Świata
Rysownik jest offline