Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-11-2008, 19:58   #7
Sekal
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
MIEJSCA

Strażnica


Niebieska linia - zalążek fosy
Zielone linie - wzgórze

Zamek, który "otrzymała" Silia wraz ze swoim dziedzictwem. W chwili obecnej zrujnowany. W miare dobrym stanie jedynie mury zamku wewnętrznego. Wieża uszkodzona na szczycie, wszędzie zalega gruz. Zewnętrzne mury mocno nadgryzione przez czas, obok bramy osuwisko. Wokół tylko las i krzaki, jedynie resztki dawnych zabudowań. Wieża 4 piętrowa + piwnica. Wewnętrzne mury mają około pięćdziesięciu metrów długości (każdy z boków), zewnętrzne odpowiednio mniejsze. Wieża - około 20 metrów każdy z boków. Od głównej bramy prowadzi zaniedbany, brukowany trakt, który potem zamienia się w polną drogę i prowadzi do lasu, gdzie trakt całkiem zarósł.

Talga


Talga nigdy nie była miejską metropolią. Tak na prawdę nigdy nie była nawet miasteczkiem, chociaż pewne ślady wskazywały, że mogło jej brakować całkiem niewiele. Wokół bowiem obecnych kilkunastu chat, wokół których rozciągały się spore pola i biegała domowa zwierzyna, ciągnęła się stara palisada, dość daleko wykraczająca poza granice wsi. Zniszczała i nie remontowana chyba od wieków, nosiła ślady ognia i lat, gdy mech obrastał całe jej fragmenty a spróchniałe drewno było zjadane przez korniki. Trzeba było bowiem uczciwie przyznać, że Talga już dawno miała lata świetności za sobą. Leżąca dokładnie pomiędzy Tsurlagol a Procampur, nieco na południe od księstwa Midd, była dawniej ważnym skrzyżowaniem szlaków, miejscem, przez które przejeżdżała większość kupców i podróżników po południowej części półwyspu Vast. Trakty ostatecznie jednak wybrukowano i poprowadzono inną, prostszą drogą, łącząc je w centrum Midd, zaś Talga i wybudowany nieopodal przez jakiegoś rycerza zameczek, popadały powoli w ruinę, aż zaczęły przypominać stan obecny.

A czym była wieś dziś, na wiosnę roku 1375? Cóż, wiele dobrego powiedzieć się o niej nie dało. Owe wspomniane już kilkanaście chat, rozciągało się na sporej przestrzeni, każdy bowiem chciał być blisko pól i swoich plonów. A właśnie owe pola i żyzna gleba były tym, co sprawiało, że ktokolwiek tu jeszcze został. No i dla tych resztek podróżnych, którzy zatrzymywali się w niewielkiej karczmie, której z lat świetności pozostała tylko nazwa - "Przy Trakcie", oraz, chociaż przypadkiem - piękna kelnerka i bardka, spłodzonej przez gospodarza osiemnaście wiosen wcześniej. Co by jednak nie mówić, Talga miała swojego kowala wraz z kuźnią, młynarza i jego solidny młyn, który wciąż miał co mielić. Kapliczkę Charuntei, zarządzaną przez starszawą już kapłankę - Hildę. No i miała swoje dziwadło - półelfkę, z której wszyscy szydzili, a ci co tego nie robili, woleli siedzieć cicho.

Midd


Stolica księstewka pod tą samą nazwą. Kilkutysięczne miasteczko, podległe władztwu Tsurlagol i wiecznie oblegane przez kupców. Położone na przecięciu traktów z Procampur i Tsurlagol, prowadzących na północ półwyspu Vast. Dość zamożne i ludne. Do niego trafiliście najpierw, w poszukiwaniu pierwszej świecy.

Ważniejsze miejsca:
Wieża arcymaga, Martusa Kallora - To tam poznaliście Alexandrę, tam też mieszka Kallor. Dwupiętrowa wieża, położona tuż obok miasta.

Kaar-Thagg



Fort był duży, wyglądał na dobrze utrzymany, dodatkowo umieszczony był na wąskiej przełęczy i każdy, kto chciał ją przekroczyć - musiał albo przejść przez fort, albo omijać go po bardzo zdradzieckich zboczach, narażając się na ostrzał z licznych otworów strzelniczych lub spadnięcie w przepaść. Były tu koszary, kilka mniejszych zabudowań, kuźnia, karczma i stajnie.
Obsadę w czasie pokoju stanowiło trzydziestu zbrojnych i wszyscy ci, którzy do utrzymania fortu byli potrzebni. Zwiedziliście to miejsce podczas podróży do Kaar-Razan.

Kaar-Razan


Krasnoludzka stolica, umieszczona w czymś, co mogłoby przypominać dolinę lub nieckę, ale było zbyt duże, by zmieściło się w tym określeniu. Zabezpieczona dwoma pierścieniami potężnych murów.
Miasto rozciągało się pomiędzy ośmioma szczytami górskimi, które ostro wzbijały się w niebo i niknęły we mgle znacznie wyżej niż wy znajdowaliście się teraz. Teraz powoli zaczynało się już ściemniać, ale w pełni dnia przy ładnej pogodzie widok musiał być jeszcze cudowniejszy. Ostre, skalne szczyty pokryte były śniegiem w najwyższych partiach. Zachodzące słońce odbijało się od jednego z nich, powodując piękne odblaski i tęczę, która rozciągała się na zalegającym tam lodzie.
Kilkudziesięciotysięczne miasto, położone zarówno na powierzchni jak i wewnątrz gór, zamieszkałe głównie przez rasę krasnoludzką, ale odwiedzane i przez przedstawicieli innych. Przybyliście tu zdobyć trzecią ze świec.

Ważniejsze miejsca:
Karczma "Dwa Topory" - lepszego gatunku przybytek dostosowany do wielkości ludzi, w nim też się zatrzymaliście dzięki uprzejmości Amidali.
Grobowce Zasłużonych - umieszczone pod górą Kaar-Zarim, mają skrywać szczątki wybitnych krasnoludów, w tym również Hagrima Żelaznobrodego i jego świecę.

Kaar-Adun


Potężna twierdza krasnoludzka, umieszczona z południowej strony khazadzkiego kraju. W przeciwieństwie do Kaar-Razan niezbyt rozległa i z przeznaczeniem głównie wojskowym - większość siedzib tutaj umieszczona była pod ziemią. Grube i wysokie mury w lecie 1375 oblężone były przez hordy zielonoskórych, których ataki odpieraliście razem z resztą obrońców.
 

Ostatnio edytowane przez Sekal : 30-08-2009 o 12:21.
Sekal jest offline