Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-03-2009, 00:39   #1
Ratkin
 
Ratkin's Avatar
 
Reputacja: 1 Ratkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwuRatkin jest godny podziwu
Mechanika nowego Świata Mroku jako silnik dla sesji Zew Cthulhu

Po lekturze pierwszego przetłumaczonego na nasz język dodatku do nowej wersji Świata Mroku, mianowicie Oczyma Duszy, utrwaliło się we mnie przekonanie że system ten doskonale wręcz nadaje się jako mechanika do sesji osadzonych w uniwersum mitów Cthulhu. Oczywiście większość osób pomija w wypadku tego systemu jakąkolwiek mechanikę, najczęściej tłumacząc to faktem że główny przeciwnik i tak pozostaje poza zasięgiem ewentualnej siły rażenia graczy, o ile konflikt fizyczny w ogóle ma szanse zaistnieć. Nie zmienia to jednak sytuacji że czasami przydaje się spójna mechanika do interakcji pomiędzy śmiertelnymi NPC czy też graczami...

Podręcznik podstawowy

Biorąc do ręki podstawkę, otrzymujemy czyste zasady tworzenia KP oraz zaplecze do niej tzn. wykonywanie wszelkich testów i tym podobne.
Mechanika śmiertelników jest dosyć plastyczna, choć niewątpliwie do stworzenia karty postaci w miarę odzwierciedlającej dorosłego człowieka potrzeba by jednak dodać nieco PD.

Sama -wąska bo wąską ale w tym wypadku to lepiej- warstwa fabularna w tej książce operuje tylko na ulotnym kontakcie z światem nadnaturalnym. Powoduje to że nawet bez większych modyfikacji (ot pominiecie kilku fragmentów) można ją śmiało dać do ręki osobie która z sesjami Zew Cthulhu kontaktu nie miała, nie ryzykując że zostanie automatycznie skażona chęcią zostania wampirem czy innym bizonołakiem.

Oczyma Duszy

Wydany już w Polsce Oczyma Duszy (recenzja oczywiście w dziale Świat Mroku) wprowadza rozwinięcia mechaniki podstawowej, pozwalające na granie i prowadzenie postaci obdarzonych mocami nadprzyrodzonymi.
W zasadzie w całości materiały te są przydatne przy użyciu ich w wypadku uniwersum autorstwa Lovecrafta. Mamy tu nawet bezpośrednie odwołania z ostatniego rozdziału traktującego o osobnikach kontaktujących się z istotami z poza czasu i przestrzeni. Krótko mówiąc podręcznik ten sam z siebie sugeruje i prosi się wręcz o używanie go w takiej formie

Pozostałe dodatki



Asylum - w zasadzie można by chyba pozostawić to bez komentarza Podręcznik dotyczący osób które z tych czy innych powodów straciły zdrowie psychiczne, w tym największy nacisk kładziony jest tu na problem ten z punktu widzenia osób trzecich majacych sobie z takim osobnikiem poradzić Zawiera nawet słowniczek dla ludzi którzy nie widzą różnicy między psychologią a psychiatrią




Reliquary
- artefakty, magiczne przedmioty, grymuary, ogólnie przedmioty których posiadanie w sesji Cthulhu daje postaci gracza nowe, bardziej ciekawe metody na nagła śmierć niż zwykłe liiiii tam na ten przykład powieszenie się. Co prawda zawartość nie jest tam mroczna, bluźniercza i omszała jakbym chciał ale od strony mechanicznej ponownie mamy zbiór jasnych i przejrzystych zasad które pozwolą dać naszym graczom poczucie tego że mają szansę przeżyć w kontakcie z Tym Czemu W Drogę Wchodzić Nie powinni...



Antagonists - kolejny, jeśli wierzyć polskiemu wydawcy podręcznik do nWoD jaki możemy się spodziewać w naszym języku. W środku znajdziemy min. rozdział o zombich oraz przede wszystkim o wszelkiej maści kultystach

Obecnie jestem na etapie czytania Mysterious Places i Book of Spirits. Po lekturze ocenię ich przydatność pod kątem sesji w klimatach Cthulhu.
 
__________________
-Only a fool thinks he can escape his past.
-I agree, so I atone for mine.


Sate Pestage and Soontir Fel

Ostatnio edytowane przez Ratkin : 04-03-2009 o 00:45.
Ratkin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem