Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-04-2009, 17:39   #12
Alaron Elessedil
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Reputacja: 1 Alaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputację
To ja skomentuję od początku.

W kwestii ogólnej powiem, że podoba mi się opis potworów i "potworów". Nie mniej jednak, zaraz za nazwą napisałeś: "siła potwora 4:10". Nie jestem pewien, jak mam to rozumieć. Domyślam, się, że jest to skala, w której potwór na 10 możliwych, otrzymał 4.
Nie wiem jednak, względem czego jest ona obrana, a to ma duże znaczenie. Mogę przecież powiedzieć, że moja postać, mająca 2 poziom, ma siłę 8/10 i będzie to prawdą, a będzie słabsza niż ten, który otrzymał 4/10.
Można również, zamiast pokazania punktu odniesienia, wyjaśnić, co potwór musi potrafić na 1 punkt, 2, 3, 4, ..., 10. Oczywiście nikt nie mówi o dokładnym wypisywaniu, ale tak ogólnikowo, by gracz widząc takie 4/10 naprawdę się przeraził o swoją postać.

Inną kwestią są zdolności. Wypisałeś jedynie kilka. To jest określenie zbyt ogólne, przy którym trzeba by było dokładnie wypisać możliwości i ograniczenia, ale dodając do słowa "Zdolności", słowo "Specjalne"/"Ulubione"/"Najczęściej Używane"/..., sprawia, iż wszystko jest jak należy. Nie wierzymy przecież, że tak inteligentna istota jak Mistrz Podziemi ma tak bardzo ograniczone akcje.

Jeszcze jedna sprawa dotyczy doświadczenia. Doświadczenie, jak sama nazwa wskazuje, jest miarą tego, co przeżyła postać i ją jakoś wzmocniło czy coś. Można to dostać za walkę z potworami, przez co postać przyswaja sobie ich reakcje czy temu podobne, rozwiązanie zagadki, ponieważ wzbogaci ich to mentalnie czy nawet po przegranej bitwie, kiedy to dowie się, gdzie tkwi luka.
Nie rozumiem dlatego, czemu za walkę z tak potężnymi przeciwnikami, postacie miałyby się niczego nie nauczyć, a co za tym idzie, nie zyskać dodatkowego doświadczenia?
Jest to przecież coś bardzo niezwykłego! Jeśli rozumiemy pod pojęciem doświadczenia, zwykłe punkciki, które służą awansowaniu na kolejny poziom, to lepiej wogóle nie dawać rozwoju postaci.


Mistrz Podziemia:

Pomysł mi się podoba, jednakże tu również mam pewne zastrzeżenie. Za mało widzę tu wyglądu postaci, a także jego budowy.
Chętnie zobaczyłbym informację o chitynowym pancerzu czy miękkiej skórze, a nawet budowie wewnętrznej potwora.

I poraz kolejny sęk tkwi w Zdolnościach.
Wyjdźmy od tego, czemu Aura Paniki i Chaosu działa +1 na postać o największej ilości punktów życia? Może się ona czuć pewniej niż inni, bo wie, że wytrzyma więcej niż inni.
Czemu Aura Paniki i Chaosu działa +1 na postać kapłańską. Może dlatego, że dla niej liczy się wiara oraz bóstwo, któremu służy, zaś to, co dzieje się na ziemi, jest tylko wstępem do wspaniałości przyszłego żywota.
Tu się zgadzam.
Nie mniej jednak nie mam pojęcia, czemu klasa magiczna nie podlega modyfikatorowi +1.
By wyjaśnić o co mi chodzi, posłużę się "definicją" Maga. Jest to bowiem profesja, która nie skupia się na machaniu i gadaniu słów, których inni nie potrafią zrozumieć. Kluczem jest umysł Maga. Jeżeli Mag powie umysłowi, by się uspokoił, on to zrobi, gdyż ta profesja potrafi kontrolować swą mentalność. Mają pieczę nad emocjami, koncentracją, pamięcią, przez co mają tak naprawdę, pełną kontrolę nad własną istotą.
Dlatego też uważam, że klasy magiczne, również powinny dostać modyfikator, który jeżeli nie wynosi +2, to chociaż +1.

Brakuje mi również charakteru potwora i bynajmniej nie chodzi mi o proste "Dobry", "Zły", "Neutralnie Dobry". To mi nic nie mówi. Jest małomówny, brutalny, ....

Dalej nie mam uwag. Wzorce zachowań są porządne i ładnie pokazują wiele rzeczy.

Revolva:

To, co nie podoba mi się w Revolvach, to jednakowość każdego z nich. Nie dostrzegłem nigdzie niczego takiego, jak stwierdzenie, iż np. jedne są mniejsze, inne większe, zależy od wysokości człowieka. Fajnie by było widzieć, iż napakowany kafar nadaje się na Revolvę bardziej niż wychudły rolnik. Tymczasem niczego takiego nie znalazłem.

Uwagi z Mistrza, tyczą się również tutaj, ponieważ chętniej zobaczyłbym wygląd i charakter, bo nie sądzę, by każda zbroja była taka sama. Można by opisać nawet te odsłonięte stawy.
W charakterze też można by było skupić się na braku własnej woli czy coś.


Zjawa ze Stali

Tu był mu największy ból. Wstępne opisy są naprawdę dobrem i nastawiłem się na coś bardzo fajnego. Nie rozczarowałem się, w tym miejscu, ale przecież to jest Czarny Mag, Człowiek/Elf/Krasnolud/Ork/inne!
Zlałeś wygląd i charakter w jedno, co nie jest żadnym błędem, ale żadne z tych dwóch nie jest wyeksploatowane.
Przecież równie dobrze może mieć pięć metrów wzrostu, co dwadzieścia centymetrów.
Nie wiem jaką jest personą. Lubi jeść, czy nie je wcale, a może uwielbia podróże, czy może jest gadatliwy lub małomówny. Może jest sarkastycznym cynikiem, a może miłym, kulturalnym indywiduum o dworskich manierach. Pomimo ślepego dążenia do obranych trzech celów, może taki być.
Mój Salvador jest kulturalny, ma dworskie maniery, a jednocześnie może być brutalnym zabójcą i wyrachowaną istotą. Dodam, że jest to Nekromanta-Czarnoksiężnik.

Podsumowując:
-bardzo dobre pomysły, które mi się podobają
-klimatyczne wstępy czy komentarze odautorskie
-czyta się bardzo fajnie
-za mało wyglądu i charakteru
-za mało różnic tam, gdzie opisujesz tak jakby "rasę"
-klika małych potknięć


Z chęcią przeczytam opis kolejnego "potwora", przedmiotu lub zaklęcia, bo dobrze ci idzie, a jeszcze lepiej się czyta. Kontynuuj

Tyle ode mnie.
 
__________________
Drogi Współgraczu, zawsze traktuję Ciebie i Twoją postać jako dwie odrębne osoby. Proszę o rewanż. Wszystko, co powstało w sesji, w niej również zostaje.
Nie jestem moją postacią i vice versa.
Alaron Elessedil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem