Temat jest tak niesamowicie szeroki, że ciężko tu o sensowną odpowiedź. Generalnie, wszystko zależy od drużyny i jej oczekiwań.
Najczęściej wcześniej przez GG/Skype'a ustalamy w co chcemy grać i jaki styl kampanii nas interesuje. Na pierwsze spotkanie wszyscy przychodzą już z zalążkami pomysłów. Wtedy dochodzi też do burzy mózgów i powstaje drużyna i zarys sytuacji początkowej. W ten sposób i kampania dostosowana jest do graczy i BG do kampanii.
Jeśli chodzi o rozdawanie PDków, to tu też jest różnie. Niektóre drużyny wolą podsumowanie powiązane z dyskusją, inne preferują stałe i równe ilości punktów. O dziwo przy obu tych grupach poziom gry, motywacja i satysfakcja są podobne.
Jeśli gracze nie chcą ratować księżniczki i zamiast tego wolą spędzić sesję na uprawianiu pietruszki w ogrodzie swojego domu - tym lepiej. Znaczy to, że mają własną motywację i pomysły, które pragną zrealizować. Jeśli się dobrze bawią, to nie mam zamiaru im tego psuć narzuconą fabułą. Wcześniej czy później postanowią ruszyć w świat i tam będą czekały już jakieś moje pomysły.
No i u nas najważniejsze. Wspólna zabawa na pierwszym miejscu. Jeśli gracz upiera się przy tym, że psuje innym zabawę, tylko dlatego, że jest to zgodne z charakterem jego postaci, jest słabym graczem. Dobry gracz potrafi grać dla dobra całej sesji, jednocześnie odgrywając dobrze postać. Gracz ma psi obowiązek wykorzystania potencjału postaci, tak by umilić wszystkim zabawę, a nie ją psuć. Z takimi co to non stop upierają się przy szkodliwej interpretacji charakteru BG, zasłaniając się odgrywaniem ponad wszystko, szybko się żegnamy. |