Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-06-2009, 20:02   #1
brody
Konto usunięte
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
[Inne - Magia i Miecz] Korona Władzy

-Lothar! Lothar! Gdzie ty jesteś cholero jedna? Świnie trzeba nakarmić! Lothar! - wrzeszczała otyła podstarzała kobieta. Brudne ręce wytarła w poplamiony tłuszczem fartuch. Wyszła na podwórko i ruszyła w stronę stodoły.
- Pewnie tam się wyleguje, ten leniwy padalec - pomyślała.
Chłopak drzemał na sianie z rękami za głową i marzył... Marzył o wielkim, nieznanym mu świecie, życiu pełnym przygód, niesamowitych zdarzeń i bohatreskich wyczynów.
- A tu jesteś padalcu - matka Lothara wpadła do stodoły, niczym rozjuszony buhaj. Zaczęła wrzeszczeć i gonić chłopaka z mokrą ścierą.
- To ja haruje cały dzień przy garach, piorę, sprzątam, a ty się na sianku wylegujesz. Ty darmozjadzie! Ty wszo paskudna! Jesteś dokładnie taki jak twój ojciec! Nic tylko lenistwo, marzenia i najlepiej to wszystko piwskiem popić!
- Ależ mamo, ja tylko... - próbował się bronić chłopak.
- Ja ci dam, że ty tylko... Już biegiem do chlewa, świenie są głodne! Na co czekasz dalej jazda, dopóki po dobroci mówię.
Nie chcąc jeszcze bardziej rozłościć matki, Lothar wziął wiadro i ruszył z niechętnie do chlewa.
Karmiąc brudne i śmierdzące świenie, rozmyślał o tym jak wygląda jego życie i jak będzie wyglądało za kilka lat. Nie była to miła perspektywa. Praca w gospodarstwie była ciężka i nie wdzięczna, na dodatek dwa dni trzeba było odrabiać pańszczyznę dla króla. Napawało to chłopaka straszliwym obrzydzeniem. Na domiar złego, kiedy wczoraj wymknął się do gospody nasłuchał się opowieści jednego z Poszukiwaczy Przygód, który zatrzymał się w ich wsi na odpoczynek. Opowiadał on o swoich przygodach, o magicznych istotach jakie spotkał na szlaku, o bohaterskich wyczynach. Lothar był zafascynowany jego opowieścią. Gdy tylko zamknął oczy, widział się w błyszczącej zbroi na białym koniu jak walczy z ogromnym smokiem. Niestety, gdy tylko je otworzył widział chrząkające z głodu brudne świńskie ryje.
Na koniec Poszukiwacz opowiedział zebranym o mitycznej Koronie Władzy. Magicznym przedmiocie, który znajduje się gdzieś w niezbadanych rejonach Wewnętrznej Krainy. Dla śmiałaka który pokona Tajemne Wrota i przejdzie Ognistą Dolinę, czeka nagroda. Przeogromna magiczna moc i nieograniczona władza nad światem Trzech Krain. Poszukiwacz mówił, że jutro wyrusza, gdyż ma już mapę i niezbędny Talizman, dzięki którym zdobędzie Koronę Władzy.
Teraz karmiąc świnie Lothar wspominał wczorajszy wieczór.
- Cóż mnie tu trzyma? - pomyślał - Te świnie, krowy i kury? Czas zmienić swoje życie. Tak! Właśnie tak! Ruszam w świat! Odnajdę tamtego Poszukiwacza i razem zdobędziemy Koronę Władzy!
Lothar jak postanowił, tak zrobił. Cisnął wiadro w kąt, i wyszedł z chlewa. Pobiegł szybko do swojego pokoju na górę. Do swojej płóciennej torby spakował koc, krzesiwo, mały nożyk, chleb, suszone mięso i bukłak z wodą, narzucił na siebie skórzaną kurtkę i wybiegł z domu, by odnaleźć Koronę Władzy.


WITAM WSZYSTKICH
Chciałem was zaprosić na wyprawę do świata Trzech Krain. Celem wyprawy będzie zdobycie mitycznej Korony Władzy. Poszukuję śmiałków, którym nie straszny jest kurz gościńca i trudy podróży, nie obce są głód i chłód. Poszukuję śmiałków, którzy odważą się stanąć w szranki z siedmiogłowym smokiem lub ze Strzygą lub z potwornym Rzygaczem. Szukam Poszukiwaczy rządnych przygód, odważnych, silnych, dzielnych i niestrudzonych.
Jeśli za takiego się uważasz, zapraszam do wzięcia udziału w tej rekrutacji.

Przygoda będzie się rozgrywać, jak już się chyba domyśliliście w świecie opisanym w planszowej grze Magia i Miecz, która jak myślę wielu z was jest znana. Sesja będzie typowym heroic fantasy z elementami humorystycznymi i bardzo skromną mechaniką. Wcielacie się w Poszukiwaczy, którzy z różnych powodów wyruszyli na wyprawę po mityczną Koronę Władzy. Co was do tego skłoniło opiszecie w historii waszych postaci. Kim jest wasz Poszukiwacz? Tutaj macie duuuuuże pole do popisu dla waszej wyobraźni. Możecie się wzrować na postaciach z planszowej wersji gry, możecie stworzyć bohatera o jakim zawsze marzyliście: palldyn, upiór, hobbit, demon, elf, karczmarz. Kogo tylko sobie życzycie. Dopuszczam też możliwość, że w poszukiwaniu Korony Władzy wyruszy Conan Barbarzyńca, Bilbo Bagins czy jakikolwiek fantastyczny bohater znany z książek lub filmu. Tak więc możliwości są nieograniczone.
Wspomniałem o prostej mechanice, bez której nie wyobrażam sobie tej sesji. Będzie ona wzorowana także na tej znanej z planszowej edycji gry. Tak więc mamy trzy atrybuty, które opisują naszego bohatera i są to:
SIŁA
MOC
WYTRZYMAŁOŚĆ oraz
CHARAKTER
SIŁA - tu chyba nie muszę tłumaczyć, odzwierciedla to jak silna jest nasza postać. Od wielkości tego atrybutu, zależy też ilość zadanych obrażeń.
MOC - to psychiczny odpowiednik siły. Odpowiada za wszelkie magiczne i psychiczne zdolności naszego bohatera. Wysokość tego współczynnika odpowiada też za ilość czarów jakie może posiadać Poszukiwacz.
WYTRZYMAŁOŚĆ - to współczynnik odpowiadający za siły witalne naszego bohatera. Ilość punktów wytrzymałości to ilość obrażeń jakie może otrzymać nasz bohater, zanim uda się na łono Abrahama
CHARAKTER - to w skrócie opis zachowania naszego bohatera. Mamy tu następujący wybór: Dobry, Zły, Neutralny.

WALKA
Zasady walki są proste. Stracie może być zarówno fizyczne jak i psychiczne. Za walkę fizyczną odpowiada SIŁA, a za walkę psychiczną MOC (tą toczy się głównie z demonami, upiorami i innymi magicznymi istotami). Walka przebiega w następujący sposób: obie strony konfliktu wykonują rzut 1k6 + SIŁA lub MOC, zależnie od rodzaju walki. Wygrywa ten kto uzyska większy wynik.
OBRAŻENIA
Kto przegra walkę traci tyle punktów WYTRZYMAŁOŚCI ile wynosiła różnica rzutów w trakcie walki.
PRZYKŁAD
GRACZ A - 1k6+3 (SIŁA) rzucił 3, 3+3=6
GRACZ B - 1k6+5 (SIŁA) rzucił 4, 4+5=9
Gracz A traci 3 punkty WYTRZYMAŁOŚCI, gdyż 9-6=3.

CZARY
Tutaj także macie pole dopopisu dla waszej wyobraźni. Jeśli wasza postać posiada wystarczająco MOCY to czary które ma opisujecie wy. Myślę, że najprościej jest wzorować się na czarach dostępnych w planszowej edycji gry, ale tak jak już powiedziałem wszelka dowolność panuje w tym temacie.


To chyba wszystko jeżeli chodzi o mechanikę. Jeżeli macie jakieś sugestie, pomysły, by ubarwić rozgrywkę - piszcie.
Teraz to czego oczekuje odnośnie KP.
1. Historia waszej postaci. Kim jest, skąd się wzięła i dlaczego poszukuje Korony Władzy.
2. Współczynniki: Losujecie 1k6 dla każdego atrybutu. O uczciwości, chyba nie muszę wspominać.
3. Charakter: wybieracie jeden z trzech, które wymieniłem i krótko opisujecie.
4. Avatar: obrazek przedstawiający waszego bohatera.
5. Ekwipunek: tutaj proszę wymienić kilka przedmiotów, które zabieracie na wyprawę. Proszę jednak o rozwagę. O ile u Rycerza raczej naturalne jest że posiada miecz, to Kupiec raczej jest pozbawiony takiego atrybutu. Nie oznacza to wcale, że w trakcie przygody tak owego nie może zdobyć lub kupić. Wszyscy jesteście początkującymi Poszukiwaczami i macie raczej niewielki dobytek. Wszelkie magiczne przedmioty oraz broń zdobędziecie w trakcie przygody.

Rekrutacja potrwa dwa tygodnie, tj do 14.06. Karty proszę przesyłać na PW.
Przewiduje, że posty będziemy umieszczać raz w tygodniu, choć może zdarzyć się częściej ale o tym pewnie jeszcze pogadamy.
Ilość miejsc w sesji: od 4 do 6, zależy jakie otrzymam karty.


I to by było chyba na tyle.
Pozdrawiam fanów planszowej edycji MiM.
 
Załączone Grafiki
File Type: jpg mim.jpg (71.0 KB, 14 wyświetleń)
lastinn player
brody jest offline