Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-06-2009, 00:22   #1
Only The Shadow
 
Reputacja: 50 Only The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodze
[Storytelling, średniowiecze, realizm]Księżniczka Thirmulu (18+)

Witam serdecznie.

Wstęp:
Chciałbym poprowadzić sesję umiejscowioną w średniowiecznej krainie fantasy. To co ma wyróżniać rozgrywkę/świat, w którym będzie się toczyć sesja to realizm. Tak więc nawet najpotężniejszy wój nie będzie chodził z dwudziestoma mieczami, a zbrojny nie wygra z armią chłopów. Magia jest stosunkowo rzadka, ale gdy już się pojawia, potrafi być potężna (zgodnie z zasadą "niewielu jest bracie czarodziejów, ale spotkanie jednego w zupełności wystarcza, by twój oddział potrzebował tuzina trumien").
Poza tym, również ze względu na realizm, gracze będą musieli naprawdę uważać na swoje życie, bo niejeden zbir, w sprzyjających okolicznościach będzie w stanie np. zabić zapitego rycerza.
Tak więc ogólnie odpada tekst "Co z tego że jest was 10 000, możecie mi naskoczyć, bo mam 20 poziom i zabiję was w jedną rundę. No, maksymalnie w dwie!".

Za ważne założenie biorę też sobie oddanie graczom dużej swobody działania.
Sesja przeznaczona dla osób pełnoletnich!

Krótki wstęp do przygody:
Mieszkacie w wiosce Nysde, położonej w odległości dwóch dni marszu na zachód od morza i o tydzień na wschód od najbliższej większej osady ludzi, o nazwie Curhan. Wiedliście dotąd raczej spokojne i względnie dostatnie życie, które zapewniała wam urodzajna ziemia łagodnego klimatu oraz przyjazne sąsiedztwo. Od czasu do czasu podróżowaliście do Curhan i dalej na wchód, dowiadując się nowych informacji o zmieniającym się świecie, wojnach z goblinami i podstępnych walkach o tron Thirmulu, waszego królestwa.
Pewnego razu, a dokładnie 13 grudnia roku 523, byliście świadkami krwawej walki rozegranej na jednym z mostów w okolicach waszej wioski, pomiędzy dwoma grupami zbrojnych w barwach obecnego króla. Zwycięscy, prawdopodobnie rebelianci, przed odjazdem na wschód dokonali rzezi na wziętych do niewoli jeńcach, nabijając ich głowy na pale wzdłuż głównej drogi w Nysde. Udało wam się jednak uratować z masakry dwóch rycerzy, obaj leżą obecnie w domu tutejszego druida, walcząc o życie.
Ze zdumieniem odkryliście, że pod hełmem jednego z nich skryta była blada i delikatna twarz kobiety, o ściętych i uczesanych po męsku, złotych włosach.
Wkrótce zbierze się Rada Starszych, do której należycie, ze względu na wasze dotychczasowe zasługi. Podczas obrad ma zapaść decyzja, co wioska uczyni z uratowanymi.

Oczywiście, gdy poznam postacie biorące udział w sesji, rozszerzę informacje wprowadzające.
Mapę dodam, gdy zacznie się sesja.

Mechanika:
Co do mechaniki - uznałem, że nie będę korzystał z gotowej, bo na potrzeby tej sesji nie bardzo mi to pasuje. Postanowiłem użyć konwencji storytelling. Jakby co, to w skrócie oznacza to, że zdecydowałem się zredukować ją do działań typu - gracz decyduje co chce zrobić, a ja podaje efekt. Oczywiście musi tutaj pozostać parę parametrów opisujących postać, ale traktuję je raczej jako wskazówki, niczego z nich bezpośrednio nie wyliczam. Kieruję się przede wszystkim realnością działania, czyli tym, czy postać jest zdolna coś zrobić; bardzo ważne są okoliczności i np. to co posiada postać (wiadomo, że w zbroi płytowej rzeki nie przepłyniesz). Dalej biorę pod uwagę rzut kostką (jakaś losowość w świecie musi być), a potem parametry postaci.

Rzuty:
Rzuty wolę wykonywać samodzielnie, lepiej nie podając wartości graczom (sądzę że to realniejsze, dla przykładu nie wiesz jak dobrze poszło ci zauważanie, a to jak dobrze poszła ci walka poznasz po efektach). W każdym razie jestem też skłonny zgodzić się też na jawne rzucanie, czy losowanie przez graczy - ufam graczom, i mam nadzieje że gracze zaufają mi

Wymogi:
Liczba graczy: około 5+ graczy
Wiek: sesja tylko dla osób pełnoletnich! może zawierać elementy brutalne, czy erotyczne
Dla klasy uwodzicielka wymogiem jest należenie do płci pięknej, poza tym nie ma ograniczeń względem reszty klas itd.

Styl gry:
2-stronicowym opisom wewnętrznych przemyśleń nad naturą wszechświata oraz pseudo-inteligentnym spostrzeżeniom zakończonym pojedynczą akcją, w stylu zaparzenia herbaty mówimy zdecydowanie nie!
Więcej akcji, działania i bezpośrednich dialogów, fabuła musi posuwać się do przodu. Oczywiście przemyślenia nadal mają być elementem sesji, ale bez zaburzania ich proporcji do reszty.

Odpowiedzi raz na tydzień również odpadają (nie chcę być w połowie sesji w wieku 92 lat).

Postaci w świecie gry:
Co do początkowych charakterystyk postaci: gracze zaczynają jako wprawni wojownicy/złodzieje/zielarze/co tam wybiorą. Są dość silni, być może znani w najbliższej okolicy. Nie są to jednak tytaniczni herosi, dziarsko idący na samotną walkę z dziesięcioma zbirami, czy stawiający czoła smokom (chyba że wraz z 50 podobnymi do nich, okutymi w płyty panami).
Ponadto jedna z postaci (nie będę zdradzał która) otrzyma pewne dodatkowe cechy.

Wymogi co do postaci:
Proszę o zgłaszanie się wraz z danymi postaci:
Imię
Przydomek (pasujący do historii postaci, nie przesadny)
Rasa
Płeć
Wiek
Klasa/klasy

Propozycje historii postaci wysyłajcie na PW, po ich skonsultowaniu umieszczę w sesji informacje znane innym graczom.
Dodatkowo proszę o umieszczenie w tych wiadomościach takich danych:
-o rodzinie postaci (w wiosce)
-o jej ekwipunku i dobytku
-o jej proponowanym wyglądzie

Pre-definiowane postacie:
Rasy: ludzie, elfy, niziołki, krasnoludy i pół-rasy
Klasy: chcę tutaj zaznaczyć, że klasa ma za zadanie przybliżyć mi to, w czym specjalizuje się postać. Nawet wojownik może próbować poderżnąć komuś gardło niczym łotrzyk, albo zaprzyjaźnić się z wilkiem jak druid. Klasa to dla mnie specjalizacja - nad czym skupiłeś się podczas dotychczasowego życia, w czym jesteś najlepszy, jakim słowem można cię opisać?

Dostępne klasy (wolno wybrać kilka, ale wiadomo, że 'czysty' łucznik będzie lepszy w strzelaniu niż 'mieszany'; wolno też zgłaszać własne propozycje, ale w granicach rozsądku ):
-wojownik (koniecznie jaką bronią walczy najlepiej, innymi niekoniecznie tak dobrze)
-procarz
-łucznik
-jeździec
-uwodzicielka (dopuszczam magię, głównie opartą na ziołach, metamorfozie i wpływaniu na umysł; może być tylko jedna w drużynie, obojętnie czy 'mieszana', czy 'czysta')
-kowal
-poszukiwacz (dość dobrze walczący, tajemniczy jegomość, bywający w rożnych miejscach, dobry w tropieniu)
-druid (głównie zioła, nie magia)
-łotrzyk (podać specjalizację - włamania, zabójstwa, kradzieże uliczne, czy oszustwa)
-kuglarz (magia, głównie iluzje)
-zielarz (inaczej niż druid, głównie przetwarzanie ziół, używki)
-kupiec (należy sprecyzować czy idzie się w stronę drobnego oszusta, przemytnika, czy 'porządnego' kupca)
-myśliwy

Termin zakończenia rekrutacji:
Zgłoszenia składajcie do tego piątku (12.06.2009).
Potem wybiorę graczy biorących udział w sesji.
 

Ostatnio edytowane przez Only The Shadow : 07-06-2009 o 16:46.
Only The Shadow jest offline