Ja przywalę z grubej rury. I nie jest moim zamiarem obraza kogokolwiek, ale raczej zwrócenie uwagi do jakich pokładów sięga Mag-Wstąpienie. Bo tej gry będzie ten przykład osobistości. Imię: Jezus Chrystus. Istota: Mag Przynależność: Maruder. Natura: Wizjoner. Postawa: Męczennik. Moce: Mistrzostwo w sferach materii (przemiana wody w wino), ducha (wskrzeszanie zmarłych) i życia (cudowne uzdrowienia). Możliwa też znajomość innych sfer np. czasu, sił lub entropii.
Historia tego człowieka jest bardzo spektakularna od samych narodzin, które przewidzieli trzej magowie ze wschodu. Przywieźli oni małemu Jezusowi dary symbolicznie powiązane ze sferami w których potem wykazywał mistrzostwo (złoto, kadzidło i mirrę). Ojciec niezwykłego dziecka nieznany, przez co nadopiekuńcza matka wmówiła mu później jego boskie pochodzenie (znane zdarzenie, także z innych kultur o czym świadczą imiona Bożydar lub Bogdan).
To i posiadanie niezwykłej mocy wpłynęło mocno na jego psychikę. Jako dorosły uznał się za wcielenie boskości i swoim posłaniem próbował zlikwidować paradygmat śmierci. Paradoks jednak był zbyt silny (w pełne zmartwychwstanie uwierzyli tylko nieliczni) i Chrystus musiał opuścić materialny świat. To gdzie przebywa teraz jest jedną wielką zagadką. |