Cytat:
Hmmm... W tej chwili widzę same statystyki i no i oczywiście powyższy przytoczony tekst, co w zasadzie nic nie mówi (może to tylko moje odzcucie ale jest jakoś rażąco silne). Może byście rozwinęli trochę bardziej system pod względem... fabularnym? O co w nim chodzi, co to jest za świat?
To nie jest zgłoszenie
|
Przede wszystkim Maid RPG charakteryzuje się tym, iż fabuła jest dosyć luźno traktowana i przykładowo nawet gracz ma możliwość za pomocą Favor Points czy przedmiotów wręcz wpływać na otaczający go świat wywołując niektóre zdarzenia czy wręcz zmienić charakter świata. Maid RPG jest systemem luźnym, w którym do tematu się podchodzi w sposób luzacki, wręcz humorystyczny. Najlepiej się właśnie gra, gdy fabuła jest szczątkowa i Mistrz Gry powoli wprowadza wszelkie dodatki oraz niuanse, a nie wykłada wszystko naraz. Tutaj nie ma królestw, księżniczek czy wielkich politycznych gier (oczywiście można grać poważniej, co kto lubi, ale według mnie to się mija z celem gry). Tutaj mamy się bawić, bawić i jeszcze raz bawić. Dla wszelkich rozwiązań mechanicznych i przy tworzeniu pokojówek (jest w grze także dostęp do Lokajów i Szefowej pokojówek, ale na starcie ich nie przewidujemy) wspomnieliśmy o tym, że świat jest współczesny i jest to ambasada w Japonii. Tutaj się nie kładzie nacisku na fabułę (chociaż można), ale na odgrywanie własnych (lub losowych, tak jest nawet zabawniej) postaci oraz humor. Maid RPG nie ma własnego świata - to może być i fantasy, jak i świat postapokaliptyczny. Właśnie ta różnorodność i możliwość manipulowania/zmieniania świata jest największa zaletą gry. Świat nie jest podstawą, on jest dodatkiem i właściwie to się on najczęściej zamyka na tej jednej rezydencji, w której gracze pracują jako lokaje/pokojówki. Co najważniejsze, rozgrywka jest dynamiczna i często się opiera na dialogach, ale w wersji forumowej też się sprawdza, tylko wtedy troszkę inaczej się gra.
EDIT:
Poprawiony FAQ do Maid RPG - Poprawiłem co nieco FAQ pozbywając się paru błędów i dodając parę dodatkowych zdań oraz punktów.