Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-10-2009, 12:40   #1
Yaneks
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 1 Yaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputację
[Warhammer 2ed.] Pobicie

Witam.

Po długiej nieobecności na forum, mam do zaproponowania nowy scenariusz pt. Pobicie, osadzony w świecie Warhammera (Imperium, z nielicznymi wypadami poza granice).
O co chodzi w scenariuszu? Jego model jest dość standardowy, tzn. nie mam zamiaru wikłać siebie (ani graczy) w obszary gry, w których nie czuję się pewnie. Moim priorytetem jest dobra zabawa, i tego zamierzam się trzymać i postawiłem sobie za cel takie prowadzenie gry, aby nie było zbyt wielu wątpliwości dotyczących mechaniki oraz fabuły.

No, teraz konkrety.
Potrzebuję czworo graczy, najlepiej o niewiele mających ze sobą wspólnego profesjach (np. nie przyjmę dwóch magów, aby uniknąć konfliktów i żeby były wyrównane szanse w walce z wrogami). Wiek, pochodzenie ani rasa postaci nie mają dla mnie znaczenia, o ile nikt nie zamierza grać orkiem czy chaośnikiem. Postacie mogą mieć najwyżej drugi stopień rozwoju, ze skromnym ekwipunkiem, lub pierwszy w połowie rozwinięty, z bogatszym ekwipunkiem.
Jako że scenariusz rozpoczyna się w Altdorfie, oczekuję, że w kartach postaci znajdzie się powód wizyty w tym mieście. Oczywiście postacie mogą być mieszkańcami Altdorfu, ale to poskutkuje zdobyciem mniejszej ilości PD podczas gry w mieście oraz trudniejszą grą poza nim.
Innych wymagań od graczy raczej nie ma, aczkolwiek najchętniej przyjąłbym graczy, którzy od pewnego czasu bywają na forum, a na pewno nie przyjmę kogoś z pięcioma postami na koncie. Chcę mieć pewność, że nikt nie oleje sesji tak jak to miało miejsce w kilku moich poprzednich.

Teraz mechanika gry.
Punkty doświadczenia (PD) będą przyznawane raz na dwa tygodnie (przy założeniu, że gracze piszą min. 1 post na dwa dni) chyba, że akcja będzie się toczyła innym tempem (szybsze tempo - szybsze doświadczenie, wolniejsze tempo - wolniejsze doświadczenie). Przyznawanie PD odbędzie się w komentarzach, karty uzupełnię w u siebie na komputerze. Ilość PD będzie zależna od aktywności gracza, jakości pisanych przez niego postów, znaczenia postaci dla drużyny oraz tego, jak radzi sobie w różnych sytuacjach. W grze cenie sobie jakość postów, więc jeżeli ktoś zamierza pisać 10 gównianych postów dziennie, to niech się nie zgłasza, bo niezwłocznie zostanie z sesji usunięty. Bardziej cenię sobie rzadkie, ale znakomite posty niż częste, kiepskie.

W przypadku zmiany profesji, odbywa się to na linii fabuły. Jeżeli ktoś zechce awansować na oficera, nie stanie się to od razu (ej, Yaneks, chcę być oficerem, awansuj mnie), tylko gracz musi znaleźć sposób (być może z moją pomocą) na to, aby tym oficerem zostać. Cechy postaci może rozwijać zgodnie z wybraną profesją (w tym wypadku, oficer). Trochę to zawiłe, ale chodzi o to, żeby każdy gracz mógł rozwijać swoją postać wg. swojego uznania, ale żeby rozwój tej postaci miał jakikolwiek sens. W końcu oficerem nie zostaje ten, kto umie tylko walczyć, ale też ten, kto ma kontakty, zasługi, zaradność.

Scenariusz jest rozpisany z chyba wszelkimi ewentualnościami, więc posty pisane przeze mnie powinni pojawiać się na bieżąco, a fabuła powinna (i mam nadzieję że tak będzie) trzymać się kupy.

Karta postaci powinna być czytelna, najchętniej widziałbym skan karty przedstawionej w podręczniku, ale jako że nie każdy dysponuje skanerem, nie jest to obowiązkowe. W przypadku problemów z odczytaniem lub w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, z pewnością odpiszę.
Karty proszę przesyłać mailem na yanekstem@gmail.com

W grze wymagana jest co najmniej dobra znajomość świata Warhammera, jego mechaniki itp. tak, aby nikt nie musiał nikomu udzielać wskazówek.

Rzuty kośćmi w tej sesji są zbędne, więc wszystkie rozstrzygnę ja (nie trzeba deklarować chęci rzutu, wszelkie "problemy" będą rozwiązywane na bieżąco przez moje komentarze w sesji), gra będzie miała zatem bardziej opowieścią, niż regularną sesją (bardziej storytelling).

Pytania proszę pisać w rekrutacji, komentarze do pomysłu można sobie darować. Na karty postaci czekam do 10 października.

Dalsze informacje dotyczące sesji będą podane w komentarzach po zakończeniu rekrutacji.
 
Yaneks jest offline