Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-10-2009, 22:36   #8
Qumi
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Zasadniczo zgadzam się, że mechaniką wpływamy na świat, ale ciekawiej będzie chyba jeśli podejmę inne stanowisko

Przykład barda, zapewne odnosisz się do DnD, łatwo obalić. MG posiada zasady i mechanikę, która wspiera dobrą odgrywkę. Może dać munchikinowi premie lub kary, zawyżyć ST jeśli kiepsko odgrywa i wiele innych rzeczy zrobić. Prawda jest taka, że mechanika mechaniką, ale to MG prowadzi grę i według zasad wielu podręczników do niego należy decyzja czy użyć tak mechaniki czy inaczej. Przynajmniej w DnD 3.0 to bardzo ważna zasada.

Poza tym nieco parafrazując to co powiedziało parę osób można stwierdzić, że to mechanika kształtuje świat, ale z drugiej strony można powiedzieć, że to świat kształtuje mechanikę i nie sądzę, aby było to błędne stwierdzenie. To mechanika jest dostosowana do wymogów świata i jego klimatu. Najlepszym przykładem będzie znowu DnD, który posiada wiele settingów, z czego każdy modyfikuje mechanikę na swój własny sposób. Niby to nadal świat jest opisany przez mechanikę, ale zmienia się nacisk na to co jest nadrzędne. Mechanika poza tym nie zawiera opisu wszystkich zachowań i rozwiązań.

Zgadzam się też z Jullianem, że postacie zwykle wychodzą inaczej niż zakładaliśmy, lecz dzięki właśnie założeniom mamy spore możliwości rozwoju właśnie
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem