Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-03-2006, 11:04   #10
Marvin
 
Reputacja: 1 Marvin ma wyłączoną reputację
Cytat:
Ale pocieszające jest jedno - miłośników MERP-a jest tyle samo co Zewu, czyli niewiele.
Wszystko bierze się z tego, że Tolkien opisal Śródziemie, w ten sposób, że brak jest tam miejsca dla awanturników. Specyfika jego, nie pozwala na walęsanie się od Hobbitonu po Mordor i mordowanie smoków, orków i innego plugastwa. To byloby sztuczne. Dodatkowo dochodzi jeszcze mechanika gry, która do latwych nie należy, i żeby grać bez przeszkód, trzeba mieć xero, parudziesięciu tabel (slyszalem co prawda o jednym MG, który prowadzil MERPa, opierając się na mechanice ze Świata Mroku, ale to raczej zboczenie)
ZC ma przejrzyste zasady. Proste. Wedlug mnie bardzo logiczne i realne. Jednak problem leży tutaj gdzie indziej.
Jeśli ktoś chce pograć w horrorowaty system to ma te wszystkie Wampirki itp. opracowane dokladnie pod niego. Te gry dają dużo luzu, możliwości i grywalności. W Zewie jest mniej schematów i wiadomo jak to się skończy (Arkham?). Za to klimat jest wielkim plusem i nikt go nigdy nie odbierze tej grze...
...Dziś wieczorem, tak jak codzień, wyjdę na balkon zapalić. Spojrzę w niebo. Pokiwam glową. Tak. Już niedlugo. Jeszcze za mojego żywota. Powolutku, ale wędrują. Gwiazdy...
 
__________________
Marvin the Paranoid Android
Marvin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem