Na początek gry pozwalę na małego (wielkości kota) z grubsza uformowanego chowańca oraz jedną moc, którą to musimy obgadać przed rozpoczęciem sesji.
Czarnoksiężnik po „wykupieniu” mocy może je z czasem wzmacniać (wydając PD na udoskonalenia) by były skuteczniejsze. Na przykład mamy coś takiego:
- Aura Cierpienia: Wszystko co żywe czuje ból gdy jest w Twojej obecności i zyskuje co jakiś czas rany. Niestety, Ty także.
U początkującego czarnoksiężnika moc ta raczej by wywoływała irytację u większości stworzeń (na goblina to by zadziałało, ale na pewno nie na strażnika enklawy) oraz miałaby mały zasięg. Lecz jeśli bohater poświęci trochę czasu na doskonelenie tej mocy to może zwiększać skuteczność i obszar działania zaklęcia oraz zredukować lub kompletnie wyeliminować szkodliwe dla czarnoksiężnika efekty zaklęcia.
Albo kolejne:
-Piekielny płomień: Zyskujesz władzę nad ogniem piekieł. Jesteś w stanie go formować, manipulować nim i ranić nim wrogów.
Na początku te zaklęcie niosłoby niebezpieczeństwo poparzenia sobie palców u niedoświadczonego czarnoksiężnika. Nie licz na nic więcej niż małą kulkę ognia w stylu Mario Bros, którą będziesz musiał rzucać jak kamieniem. Jednak jeśli bohater udoskonali swoje umiejętności w tej mocy to będzie mógł zaszaleć. Kurtyna ognia, wybuch, płonący mieczyk lub nawet zniszczenie cudzej magicznej bariery jeśli jest podobnego pochodzenia co Twoje moce.
Co do KP to powinno to z grubsza wyglądać tak:
Imię:
Płeć:
Klasa:
Historia postaci: (Jeśli zdecydowaliście się dać jakąś)
Charakter: (Im więcej tym lepiej. Wszelkie wady, zalety, fobie. Uwielbiam bawić się słabościami bohaterów.
)
Wygląd:
Oraz musicie rozdać 5 punktów między wszystkie cechy podstawowe. Cechy dodatkowe zaczynają się zawsze od 1 i nie rozdajemy na nie punkty. Sprawę ekwipunku i punktów umiejętności obgadamy na GG lub PW po wypełnieniu wszystkiego co podałem wyżej.