Świat odpowiada właściwie naszemu światowi na przełomie XIX i XX wieku. Estetyka jest jednak nieco bardziej wiktoriańska, istnieje magia i po Wielkiej Wojnie z nieumarłą Reszą odkryto jak łączyć magię z urządzeniami mechanicznymi.
Alfheim to Anglia, tradycjonalna, kolonialna potęga. Rządzą nią elfy (piękne, ale daleko im od Tolkienowskiego ideału cnót). Elfy natomiast są nieco niechętne Nowej Magii, choć muszą i z niej korzystać. Są również uczulone na żelazo, a więc nigdzie prawie nie spotkasz czystego żelaza, czasami nawet obiektów z domieszkami.
Też się nieco gubiłem w mechanice, ale teraz już ją rozumiem mniej więcej. Wszystko opiera się o k10. Oprócz typowych rzutów przeciwko konkretnej liczbie jak pancerz możliwą są rzuty przeciwstawne z inną postacią.
Na początek wybierasz archetyp: ekslorator, ryzykant, salonowiec lub śledczy. Potem rasę: elf, troll, gnom, krasnolud, człowiek, niziołek, ogr, ork. Kolejny wybór to profesja, tych jest parę więc napisz czym chciałbyś się zajmować to wybiorę coś i zdecydujesz. Wybierasz też główne atrybuty i umiejętności (trochę do wampira podobne). I dostajesz w końcu 20 PD za które możesz kupić jakie chcesz atuty.
Powiedz z czym masz problem to dam znać czy mogę pomóc