Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-09-2010, 23:46   #2
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Pora na następną część wesołego poradnika. Tym razem zajmiemy się Cechami i związanymi z nimi skrótami. W końcu wypadałoby wiedzieć, co znaczą wszystkie te tajemnicze oznaczenia w środkowej ramce, które można sobie rozwijać.

Pierwsza linijka

WW - Walka wręcz. Szansa na trafienie bronią białą, pięściami i innymi atakami niedystansowymi.

US - Umiejętności strzeleckie. Szansa na trafienie w czasie strzału (z kuszy, łuku, broni palnej), a także w czasie rzucania przedmiotami (np. nożem).

K - Krzepa. Siła, używana głównie do testów siły odbywających się poza walką.

Odp - Odporność. Wytrzymałość organizmu, głównie do testów poza walką (zmęczenia, mrozu, zatrucia itp.)

Zr - Zręczność. Ale i szybkość reakcji. Przydatna do unikania ciosów, otwierania zamków itp.

Int - Inteligencja. Tu działanie jest chyba jasne. Jeśli wybierzemy mało, to nie wypada nam odgrywać postaci wykształconej.

SW - Siła woli. Użyjemy by nie popaść w obłęd lub nie paść ofiarą wrogiej klątwy. Ogólna odporność psychiki. Przydaje się też czasem, gdy sami chcemy czarować.

Ogd - Ogłada. Używamy gdy chcemy kogoś przekonać/uwieść, bądź kimś dowodzić.

Druga linijka

A - Liczba ataków. W skrócie mówi nam ile razy możemy zaatakować wroga w czasie jednej tury. Wyszkoleni wojownicy mają zazwyczaj więcej niż jeden.

Żyw - Stare, dobre HP. Jak dostaniemy po głowie, a zbroja, ani nasza wytrzymałość nas nie ochronią, to trochę tu odejmiemy. Im mniej, tym bliżej końca

S - Siła. Prawie to samo co Krzepa z pierwszej linijki. Jednak tej używa się do obliczania obrażeń w walce wręcz. Oblicza się ją biorąc pierwszą cyfrę (dziesiątek) z wartości Krzepy.

Wt - To samo, co Siła, tylko w odniesieniu do Odporności, a nie Krzepy. Wytrzymałość na przyjmowane ciosy w walce.

Sz - Szybkość. Prędkość ruchu/biegu. Standardowa u krasnoludów 3, u ludzi i niziołków 4, a u elfów 5.

Mag - Magia. Najczęściej zero. Chyba, że jesteśmy magiem, wtedy od 1 do 4. Ogólny poziom mocy magicznej.

PO - Punkty Obłędu. Dostaje się za traumatyczne przeżycia postaci. Od 10 dostaje się chorobę psychiczną. Lepiej mieć jak najmniej. Chyba, że gramy wariatem. Na forum raczej namawia się graczy do samodzielnego odgrywania narastającego skrzywienia psychiki bez narzucania im konkretnych schorzeń.

PP - Punkty Przeznaczenia. Coś jak następne życia w grze komputerowej. Rzadko używane na forum. Teoretycznie pozwalają odmienić los, by postać przeżyła (niekoniecznie w dobrym stanie), wtedy kiedy powinna zginąć.

Rozwinięcia

Jak widać, pod skrótami Cech i podstawowymi wartościami, które rzucił nam generator, mamy następne wiersze z modyfikatorami.



1. Zdolności. Niektóre zdolności dają nam po prostu plusy do pewnych cech. Czasem w konkretnych okolicznościach. Przykładowy Bardzo silny daje proste +5 do Krzepy.

2. Rozwinięcia wykupione. Jeśli wydamy Punkty Doświadczenia na jakieś rozwinięcie, podnosząc daną cechę (+1/+5) to tutaj nam się to zapisze.

3. Obecna profesja. Każda profesja pozwala nam rozwijać się w konkretną stronę (wydając zdobyte w czasie przygody PD). U profesji wojowniczych będą to cechy związane z walką, u postaci wykształconych będą to cechy umysłowe, a u oszustów i innych kupców Ogłada. Wybierając daną profesję możemy zobaczyć, co pozwoli nam rozwinąć.

U przykładowego akolity(młodego kapłana) ze screena jest to +5 do US, WW, Odp i + 10 do Int, SW i Ogd. Czyli postać o dość uniwersalnym rozwoju. Choć widać, że do intelektualnych cech bonusy są zdecydowanie większe. Jest jeszcze rozwinięcie do Żyw, ale to mają prawie wszystkie profesje, więc o niczym nie świadczy.

Nie jest to więc to co macie, ale to co możecie mieć, gdy zapłacicie za to doświadczeniem.

4. Razem, to rzeczywisty, aktualny stan cech waszej postaci. Po dodaniu modyfikatorów ze zdolności i wykupionych rozwinięć. Z tego korzystam jako MG.
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 04-09-2010 o 02:57.
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem