Oczywiście przygoda dopasowana zostanie do biorących w niej udział postaci, więc nie będzie problemu z przesadnie wyśrubowanym poziomem trudności. Mam tendencję do mocnego posuwania akcji do przodu, więc taki "Przez Ostępy Drakwaldu" starczyłby mi pewnie na 5 ruchów
"Groza" ma odpowiednią długość i dużo barwnych wątków.
@Lord Vetinari - Co do odpisywania raz na tydzień. Tydzień roboczy
Niestety w przypadku tej sesji, będziecie mieli tylko 5, a nie całe 7 dni na swojego posta. Szybciej i sprawniej będzie się grało i łatwiej będzie utrzymać odpowiednie napięcie i nie rozleniwić się
Krasnolud chaosu odpada
Dla pewności możecie w generatorze odznaczyć wszystkie dodatki. Wtedy zostaną wam do dyspozycji tylko profesje z podręcznika podstawowego, tam żadnych dziwactw nie ma i można brać prawie na ślepo.
Jeśli nie do końca wiecie jaka profesja pasuje do waszego pomysłu, to uderzcie do mnie, napiszcie czym mniej więcej chcecie grać, a ja coś doradzę.
@Ulli - Dzięki za propozycje pomocy. Na pewno się to przyda, bo nie zawsze jestem online, by wszystkim doradzić.
@Wszyscy - dorobiłem drugą część poradnika tworzenia postaci:
http://lastinn.info/warhammer-fantas...tml#post259588
***
Tutaj dla przejrzystości wrzucę spis profesji, które na pewno możecie wziąć:
Akolita | Banita | Berserker z Norski | Chłop | Ciura Obozowa | Cyrkowiec | Cyrulik | Fanatyk | Flisak | Giermek | Gladiator | Goniec | Górnik | Guślarz | Hiena Cmentarna | Kanciarz | Kozak kislevski | Leśnik | Łowca | Łowca nagród | Mieszczanin | Mytnik | Najemnik | Ochotnik | Ochroniarz | Oprych | Paź | Podżegacz | Porywacz Zwłok | Posłaniec | Przemytnik | Przepatrywacz | Przewożnik | Rybak | Rzecznik Rodu | Rzemieślnik | Rzezimieszek | Skryba | Sługa | Strażnik | Strażnik dróg | Strażnik pól | Strażnik więzienny | Szczurołap | Szermierz estalijski | Szlachcic | Śmieciarz | Tarczownik | Uczeń czarodzieja | Węglarz | Włóczykij | Wojownik klanowy | Woźnica | Zabójca trolli | Zarządca | Złodziej | Żak | Żeglarz | Żołnierz | Żołnierz okrętowy
(
źródło Fantasypedia)
Banita - Robin Hood. Skazali cię za jakieś przestępstwo, więc ukrywałeś się w lesie i napadałeś na ludzi.
Berserker z Norski - to taki nordycki barbarzyńca z mroźnej północy, spoza Imperium. Wiking wpadający w szał
Ciura obozowa - osoba włócząca się za wojskiem i zajmująca potrzebami żołnierzy. Wyrywanie zębów, gotowanie, szycie, a może więcej...
Cyrulik - medyk dla ubogich, znachor.
Fanatyk - Stracił wszystko w życiu i pozostała mu już tylko fanatyczna walka ku chwale jego boga. Prawie wariat. Nie jest duchownym.
Guślarz - wiejski, nielicencjonowany czarodziej. Mają zwyczaj płonąć na stosach.
Hiena Cmentarna - Tomb Raider. Tylko, że w Imperium za włamywanie się do cudzych grobowców wieszają na najbliższym drzewie.
Kozak Kislevski - Szabla do wynajęcia z ruskim akcentem i temperamentem, zza wschodniej granicy Imperium.
Łowca = myśliwy
Porywacz Zwłok - podobnie jak hiena cmentarna, tylko zamiast błyskotek handluje samymi ciałami. Podobne konsekwencje, tylko klienci mają trochę mroczniejsze potrzeby.
Przepatrywacz = zwiadowca
Przewoźnik - prawie to, co flisak. Zarabia pływając po jednej z wielu rzek Imperium
Rzecznik Rodu - tylko dla elfów. Dyplomata jednego z elfich rodów. Słabo pasuje do przygody, więc bym nie brał.
Strażnik Dróg - Texas Ranger
Patroluje trakty, robiąc za mobilną policję na odludziach.
Strażnik pól - tylko dla hobbitów. Obrońca ich sielankowej krainy z zamiłowaniem do ciskania pociskami z procy.
Szermierz Estalijski - Adept jednej z egzotycznych, zachodnich szkół wyrafinowanej walki rapierem. Dla ludzi w Imperium trochę dziwny, częściowo ze względu na modne ciuszki. Estalia to odpowiednik Hiszpanii.
Tarczownik - Tylko dla krasnoludów. Wojownik specjalizujący się w obronie podziemnych grot i tuneli.
Wojownik klanowy - Tylko dla elfów. Taki tam uniwersalny leśny wojownik jednego z elfich klanów.
Woźnica - raczej nie z tych wożących ziemniaki na targ. Zaprawiony wyga przeprawiający się przez niebezpieczne imperialne trakty.
Zabójca Trolli - tylko dla krasnoludów. Zawiódł swoich rodaków i teraz pragnie już tylko chwalebnej śmierci. Będzie szukał jak najpotężniejszego przeciwnika, by w boju z nim zaznać wreszcie ukojenia.
Wymieniłem tylko nazwy mogące budzić wątpliwości. Jak widać jest tu też pełno normalnych, codziennych zawodów. Jest to jak najbardziej zgodne z duchem systemu. Tutaj bohaterami zostają ludzie przypadkowi - kowale, rybacy, szczurołapy. Taki już jest Warhammer
Warto zaznaczyć, że Imperium z kultury jest mocno germańskie, więc i wybrane przez was imiona ludzi powinny być z tym zgodne.
No i mieszkańcy Imperium generalnie boją się magii. Czasem strach ten przejawiają, roznosząc czarowników na widłach.
I tu następny cytat z Fantasypedii:
Cytat:
Bogowie ludzi
Manann - bóg mórz, patron żeglarzy i rybaków.
Morr - bóstwo śmierci i snów. Mimo swojego patronatu, Morr jest dobrym i szanowanym bóstwem. Nienawidzi nekromantów. Jego symbolami są czarny kruk i czarna róża.
Myrmidia - bogini wojny i walki, czczona powszechnie w Tileii i Estalii. Jej kapłani są znani z waleczności i taktycznych zdolności.
Ranald - jest patronem złodziei i przemytników. Jest czczony potajemnie, ze względu swojego znaczenia. Nie ma oficjalnych kapłanów. Nie lubi rozgłosu i przemocy. Jego charakterystycznym znakiem jest litera "X".
Shallya - bogini miłosierdzia, leczenia i dobra. Brzydzi się chaosem i dba o życie. Jest bardzo popularna ze względu na swoje znaczenie. Kapłanem Shallyi są głównie kobiety.
Sigmar Młotodzierżca - patron Imperium, bóstwo bardzo brutalne i skore do walk z zielonoskórymi. Propaguje dyscyplinę i porządek. Przedstawiany z dużym młotem. Ma wiernych kapłanów. Praktycznie główne bóstwo.
Taal i Rhya - bóstwa natury.
Ulryk - bóstwo zimy, wilków i szału bojowego. Często wzywany podczas wojen.
Verena - bogini nauki i sprawiedliwości.
Bogowie elfów
Asuryan - bóg ojciec i stworzyciel życia
Khaine - przeklęte bóstwo wojny i krwi, uważane przez niektórych za inkarnacje Khorne
Isha - matka rasy elfów
Kurnous - władca natury
Hoeth - pan wiedzy i mądrości
Bogowie/Przodkowie krasnoludów
Grungni - pierwszy górnik, najważniejsze bóstwo
Grimnir - niezwykle odważne bóstwo walk i wojny
Valaya - legendarna założycielka twierdzy Karaz-a-Karak
|
Może się komuś przyda, przy wymyślaniu związanej z wiarą postaci