Wątek: Wojny w WFRP
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-09-2010, 19:41   #8
Sekal
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
ARMIA SKAVENÓW:


JEDNOSTKI STANDARDOWE:

Skaveni posiadają tylko piechotę, dlatego nie ma podkategorii. Ogólna charakterystyka Skavenów jest prosta: wyglądają jak połączenie człowieka i szczura, są głupie, podstępne i podejrzliwe, potrafią wbić sztylet w plecy innemu Skavenowi, tylko dlatego, że w głowie uroiła im się myśl, że ten może go zdradzić.

Olbrzymie szczury:

Zmutowane, ogromne szczury, osiągające mniej więcej rozmiar snotlinga, są wykorzystywane przez Skavenów jako siła dywersyjna. Atakują stadnie, zagryzając ofiary. Grupa każdych 25 szczurów ma kierującego nimi Poganiacza. Groźne tylko wtedy, gdy posiadają dużą przewagę liczebną, lub do odwrócenia uwagi przeciwnika.

Skaveńscy niewolnicy:

Spaczeni ludzie, krasnoludy, niziołki i najczęściej po prostu najsłabsze ze skavenów, wykorzystywane jako tania siła robocza lub mięso armatnie, które rzuca się na wroga przed samą bitwą. Słabo uzbrojeni, najczęściej bez pancerzy, nie stanowią poważnego zagrożenia, lecz idealnie sprawdzają się w masowej taktyce skavenów, gdzie przeciwnika należy po prostu zamęczyć, a potem zabić już wyczerpanego.

Klanbracia:

Trzon armii Skavenów. Lekko opancerzeni wojownicy, uzbrojeni w tarcze, różnoraką broń jednoręczną lub włócznie, oraz procę. Groźni w dużej liczbie, tak też zazwyczaj atakujący, najpierw ostrzeliwują przeciwnika pociskami z proc, potem zaś atakują ławą, zalewając wroga swą ilością. Tchórzliwe, na jakąkolwiek oznakę przegrywania potrafią podkulić ogony i uciec. Są niższe od człowieka, przyjmując na wpół wyprostowaną sylwetkę, zaś ich krwawe, szczurze oczka świecą w ciemności, pozwalając im doskonale widzieć nawet w całkowitym mroku. Dobrze ustawiona formacja ludzkich włóczników rozbija podobnie liczebny oddział klanbraci bez większego problemu.

Stormvermini:

Elitarne oddziały Skaveńskich wojowników. Skaveny stosowały wyspecjalizowane metody wychowawcze od setek lat. Jednym z największych ich sukcesów tego rodzaju jest Stormvermin. Stormvermin jest silniejszy i bardziej oddany służbie niż inne Skaveny. Są oni czarno ubarwionymi wysokimi Skavenami, zazwyczaj służącymi wraz ze Strażą Klanu, elita w elicie. Są oni formą wyższej klasy w społeczności Skavenów. Zakuci w kolczugi i metalowe hełmy, używają różnych kombinacji broni, od drzewcowej, poprzez jednoręczną i dwuręczną na dwóch jednoręcznych na raz kończąc. Jak wszyscy Skaveni podatni na ostrzał i szarże kawalerii.

Szybki Zwiad:

Są oni odpowiednikiem zwiadowców zatrudnianych przez armię Klanu Eshin by eliminować niegodziwe knowania. Są zazwyczaj połączeni z zabójcami, ale różnią się od nich tym, że stanowią regularne wojsko, aniżeli dobrze wyszkolonych zabójców. Jedną z taktyk Skavenów jest używanie Szybkiego zwiadu do otaczania skrzydeł armii wroga i atak od tyłu, lub infiltracja głównej armii i szybki napór naprzód zwiększając pole bitwy zanim wrogie wojska ich dopadną. Nie używają zbroi, ich siłą jest szybkość i umiejętności cichego poruszania i krycia się. Wyposażeni w czarne płaszcze potrafią zakraść się na tyły wroga. Uzbrojeni jedynie w długie sztylety i noże do rzucania nie nadają się do frontalnej walki.

Harcownicy:

Skaveny nie używają zbyt wielu rodzajów broni strzeleckiej. Prócz procarzy, ich jedyną formacją strzelecką są właśnie harcownicy, wyposażeni w spaczeniowe pistolety lub muszkiety. Ładowana spaczeniem broń, nawet zadając powierzchowne rany, może zabić człowieka odłamkami spaczenia, który niszczy jego ciało i sprowadza mutacje. Harcownicy używają tylko kaftanów skórzanych, a jeśli dojdzie do walki wręcz, używają najczęściej mieczy lub toporów, będąc jednak łatwym celem.

JEDNOSTKI SPECJALNE:

Garociarze:

Jest to najlepiej wyszkolony i najbardziej śmiertelny zabójca Klanu Eshin. Posiadają wytworne sztuki zabijania takie jak sztuka walki, gdzie ich przeciwnik nie ma pojęcia o zbliżającej się śmierci. Byłoby błędem uznać ich za zwykłych morderców. Są ekspertami infiltracji i sabotażu. Trenowani we wszystkich metodach zabijania i uzbrojeni w śmiertelne Zatrute Ostrza, są bez wątpienia najlepszymi i wzbudzającymi strach Skvenami w Podziemnym Imperium. Podobnie jednak jak zwiad, nie używają zbroi ani długich ostrzy, przez co nadają się tylko do ataku z zaskoczenia.

Szczuroogry:

Szczuroogr to najwspanialsze dzieło plugawej sztuki Skavenów z klanu Moulder. Te krwiożercze bestie są efektem krzyżowania różnych stworzeń, wspomaganego przez dawki spaczenia. Wyglądają najczęściej jak przerośnięte Skaveny, sięgając 3 metrów. Często są groteskowo zgarbione lub okaleczone, co nadaje im jeszcze bardziej paskudnego wyglądu. Niektóre z nich noszą kawałki metalu lub kolce zatopione w ciele, jak również przeszczepione kawałki skóry i kończyny innych stworzeń. Hodowane są tylko do walki, nie posiadają własnej inteligencji i jeśli nie dostaną rozkazów od poganiacza to nie ruszą się z miejsca, dopóki ktoś ich nie zaatakuje. Walczą pazurami i zębami, nie używają też pancerzy. Mimo tego, niezwykle ciężko je zabić.

Miotacz Kul Zatrutego Wiatru:

Wiele wrogo nastawionych skavenskich armii zostało rozgromionych zanim dotarły w zasięg broni ręcznej. Wszystko to dzięki broni dalekiego zasięgu . Najlepszą znaną tego rodzaju jednostką jest Miotacz Kul Zatrutego Wiatru, jego bronią są szklane kule wielkości głowy wypełnione trującymi oparami. Trucizna nie zabija od razu, lecz unosi się w powietrzu na obszarze trafienia, uniemożliwiając przejście. Miotacz ma zasięg katapulty.

Miotacz Spaczognia:

Jedna z najstraszniejszych broni Klanu Skryre. Niebezpieczna zarówno dla wroga jak i obsługi, niosąca ogromne zniszczenie. Do obsługi Skaveny zatrudniają najodważniejszych, tępych lub szalonych Skavenów. Do obsług tej niezwykłej broni potrzeba co najmniej dwóch Skavenów, jeden obsługuje dyszę, a drugi nosi i dostarcza paliwa ( Skupiony Spaczeń ). Ten z paliwem posiada również małą pompkę zawieszoną na uprzęży. W momencie strzelania musi on pompować Spaczeniowy Koncentrat do dyszy. Gdzie drugi Skaven zmienia go w Spaczeniowy Ogień. Broń ta daleka jest od doskonałości, i czasami dochodzi do wypadku gdy ciśnienie rozerwie beczkę z paliwem lub zablokuje rurkę łączącą ją z dyszą, dochodzi wtedy do okropnej eksplozji całego Spaczeniowego Koncentratu, zabijając obsługę i niszcząc najbliższą okolicę. Jednak sprawnie działający miotacz jest równie zabójczy co działo ogniowe krasnoludów, tyle, że może być bezpośrednio przenoszony w każde miejsce.

SZARY PROROK:

Odpowiednik kapłana ludzkiego, ale tylko ze względu na czary czerpane od boga. Szarzy Prorocy są szaleni, dawki spaczenia pobierane do rzucania czarów całkowicie wypaczają im umysł, przez co czasem totalnie wariują albo dążą do jednego urojonego celu, którym jest najczęściej zniszczenie wroga. Bardzo podejrzliwi, tak więc ich wrogiem może się okazać inny skaven lub nawet cała ich grupa. Jednakże ich wspomagane spaczeniem czary potrafią być niezwykle potężne.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem