Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-09-2010, 11:31   #1
Bothari
 
Bothari's Avatar
 
Reputacja: 1 Bothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumny
[Rekrutacja uzupełniająca, l5k, 18+] Wiśniowa świeca

Niestety jeden z graczy zniknął i nie daje znaku życia, a przygoda dla 2 postaci nie ma takiego smaku jak dla czworga. Stąd ten temacik.

Kilka prostych informacji:

1. Link do sesji: http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...wa-swieca.html

2. Sesja dopiero się rozkręca, więc nowe osoby nic nie stracą.

3. Przeczytanie wątku sesjowego jest raczej obowiązkowe, bo bez tego nie będziecie w stanie napisać dla mnie pościka rozpoczynającego.

4. Po informacje co, gdzie i jak uderzajcie do Marrt i Hellian, czyli aktualnych graczy, gdyż od 2 X do 9 X nie będę w necie. Oczywiście, gdy będę, to odpowiem na wszelkie pytanka.

5. Rekrutacja trwa do 12 X

6. Potrzebuję dwojga graczy. Panie mają pewne ułatwienie, gdyż łatwiej mi wpleść kobiecą postać w aktualną intrygę.

Dla ułatwienia poprzedni post rekrutacyjny, który zginął przy awarii forum, oczywiście lekko uaktualniony.

Gracze: potrzebuję 2-3 doświadczonych graczy (graczek jeszcze chętniej). Wymagana jest przynajmniej minimalna znajomość świata Rokuganu i liźnięcie kultury Japonii. Nie stawiam limitu wieku, ale marne szanse, że przy moich wymaganiach prześliźnie się ktoś poniżej 20.

System: Legenda Pięciu Kręgów, edycja 1, polska. Zasady oryginalne, dla potrzeb PBFa - maksymalnie uproszczone. Z mechaniki gry będę korzystał, ale sporadycznie. Stworzone w mechanice karty postaci są więc elementem przydatnym.

Postacie - formalności: Tworzone wedle standardowych zasad gry. Jeżeli ktoś nie potrafi takowej stworzyć, czy też nie ma teraz podręcznika - stworzymy ją wspólnie. Aby przygoda mogła się z powodzeniem toczyć potrzebny jest przynajmniej jeden Żuraw i Jednorożec. (już są) Mile widziane Smoki i Feniksy. Lwy, Kraby i Skorpiony są kłopotliwe, ale możliwe. Wymagać to będzie jednak dużego dogrywania szczegółów i przy dużej konkurencji zapewne te postacie odrzucę. Tworząc postać nie rzucajcie w tabelkach losu itp.

Historia i konstrukcja postaci: Jest sprawą kluczową dla mnie. To po jej przeczytaniu będę wybierał osoby do przygody. Jeżeli masz pomysł na bycie ninja, smokiem, zmiennokształtnym etc. - zapomnij o tym. Jesteście "zwykłymi" bushi, shugenja czy dyplomatami z Wielkich Klanów. Skupcie się nie na wymyślaniu zadziwiających rzeczy, a na pokazaniu, że i te proste zwykłe historie mogą mieć drugie i trzecie dno. Chętnie zobaczę lekkie łamanie stereotypów, najważniejsza jest jednak spójność postaci. Muszę ją zrozumieć i polubić, zanim przyjmę do sesji. Jeżeli gdzieś w historii jest możliwość, że Wasza postać czegoś nie wie, coś jest niejasne - bardzo dobrze. Zostawcie to mi. Jest prawie pewne, że takie rzeczy wykorzystam w przygodzie. Bardzo przyłóżcie się do pokazania swoich Wad i Zalet.

Częstotliwość gry: 5 dni dla graczy, 2 dni dla MG. Możliwe odchyłki w zależności od sytuacji.

O czym to będzie: Cała przygoda zacznie się podczas ogromnego turnieju, podobnego odrobinę do Topazowych Mistrzostw opisanych w podręczniku głównym. Te jednak będą dla dorosłych i na poważnie. Będziecie brać w nich udział. A potem wyruszycie tropem pewnej historii przez ziemię Żurawia, Smoka i Jednorożca. Po drodze napotkacie moralne i honorowe dylematy, intrygi i inne problemy. Wstęp ma powiązanie z fabułą.

Kontakt: PW, e-mail, chat gmaila. Nie używam GG i komunikatorów głosowych (mam poblokowane w pracy porty, w domu bywam mało). Postacie poproszę na PW i nie zdradzanie ich szczegółów innym graczom.

Terminy: Na głoszenia czekam do 12 października. Kolejność zgłoszeń jest nieważna. Decydująca jest konstrukcja postaci i jej ładne opisanie.

* * *

Dodatkowe informacje

Kluczowe dla postaci jest to, by miała powód zjawić się jako zawodnik na Turnieju "Błogosławieństwa Fortun". Możliwości ku temu jest kilka:
- delegowanie przez klan lub rodzinę (oficjalny reprezentant klanu bądź rodziny). To może być zarówno nagroda i szansa jak i kara ze strony klanu (Kraby, Lwy, Skorpiony oraz Smoki traktują turniej niechętnie). Swój obowiązek i prawo do wystawienia delegata mają wszystkie klany i rody. Kontrowersje powodowane są patronatem nie Cesarza a klanu Żurawia. Jednak Cesarz nakazał rodom i klanom przybywanie.
- zdobycie zaproszenia na dworze cesarskim lub rodu Doji z puli rezerwowych zaproszeń
- oficjalne zaproszenie przez ród Doji lub klan Żurawia, który nagradza w ten sposób osoby, które chce sobie zjednać

Uwzględnijcie więc to w swojej historii, motywacjach etc.

Kilka informacji dodatkowych o samym turnieju (który będzie pierwszym elementem sesji, ale daleko nie najważniejszym):

Patronem "Błogosławieństwa Fortun" jest sam Kakita Yoshi, daimyo rodu Kakita. Odbywają się one na Półwyspie Zmierzchu opodal stolicy, ale jeszcze na ziemiach Żurawia. Rokrocznie przybywa tam około 200 samurajów (bushi, shugenja, dworzan i innych) by walczyć o laur najbardziej błogosławionego przez Fortuny. Zasadą niepisaną, ale dość ostro przestrzeganą jest wiek poniżej ćwierćwiecza.

Konkurencji jest osiem i każda poświęcona jest jednej z Fortun (nie licząc Fu Lenga oczywiście). Nigdy nie wiadomo, jakie dokładnie będą konkurencje, ale odpowiadają one poszczególnym Fortunom. Kolejność też nie jest znana. Pierwsze trzy konkurencje są grupowe i mają po kolei odsiewać zawodników tak, by pozostało ich 32. Potem stają oni do współzawodnictwa parami, tak, aż zostanie tylko jeden. Od sześciu lat wygrywają zawsze Żurawie. Mówi się, że ponoć Cesarz uznał, że jeżeli w tym roku też będzie tak samo - nakaże organizowanie turnieju innemu klanowi. Tu wspomina się Smoki i Lwy. Z drugiej strony - zwyciężenie w turnieju na zasadach Żurawi będzie bardzo chwalebne.

W zeszłym roku rozkład turnieju był następujący.
Runda 1. Shinjo. Wielki wyścig konny. Pierwsza setka jeźdźców była przepuszczana dalej.
Runda 2. Bayushi. Test czujności. Niepoprawne wskazanie skradającego się zabójcy, lub nie wskazanie go - eliminowało. Testowano, aż pozostało 60 osób.
Runda 3. Akodo. Rozpoznawanie sztandarów i monów. Przechodziły 32 osoby.
Runda 4. Hida. Wyścigi parami z obciążeniem.
Runda 5. Doji. Układanie Origami
Runda 6. Togashi. Turniej zagadek.
Runda 7. Shiba. Shintao.
Runda 8. Hantei. Pojedynek Jaijutsu. Obył się pomiędzy Kaita Otoro oraz Matsu Karoko. Zwyciężył Żuraw. Matsu poprosiła o możliwość popełnienia seppuku, lecz nie otrzymała pozwolenia. W tym roku startuje ponownie.

Spokojnie możecie po gimnastykować się z postaciami tak, by miały choć cień szansy w turnieju. Zawodnicy mają niekiedy (ale sporadycznie) nawet i trzecia rangę. Druga jest czymś normalnym, ale niezbyt licznym. Pierwsza to norma. czasem przybywają osoby, które nie uczyły się w Akademiach Klanów.
 

Ostatnio edytowane przez Bothari : 29-09-2010 o 11:39.
Bothari jest offline