Wątek: Zmiany systemu
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-01-2011, 12:11   #6
Bielon
 
Bielon's Avatar
 
Reputacja: 1 Bielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputację
Z większością Waszych zdań się zgadzam, ale mam własne "ale". System mechaniki WFRP oparty jest na świecie WFRP. Chcąc pobawić się w cokolwiek innego niejako nagle zostajemy z systemem, który wymaga szlifu. Bo i ścieżki rozwoju są tu powiązane ze światem mocno. To zaleta WFRP, gdy gramy w Starym Świecie. Gdy we własnym...

Co do tego jak ja w duuuuuużym uproszczeniu widzę "Point Buy" jako system tworzenia i rozwoju BG to przedstawiam go tu niżej. W zarysie szczątkowym.

Co do długości kampanii, zwykle prowadziłem wielosesyjne. Tyle, że zawsze modyfikowałem w trakcie. Teraz rozważam start czegoś opartego o wygodną mechanikę WFRP, bez "zawodów", które choć świetne, związane są jednak ze światem mocno. Mój świat byłby jednak inny od tego znanego z WFRP. Nieco inny. Stąd i proponowane zmiany.

A na ile stosuję mechanikę? Zawsze w relacjach Gracz/Gracz których u mnie nie mało. Zawsze w kluczowych momentach sesji, których u mnie nie mało. I jeszcze czasem od przypadku.


Teraz proponowane zmiany:

Zmiana WFRP

Ludzie: wszystkie postacie Graczy będą ludźmi. Sorry, ale to świat ludzki głównie.


Walka Wręcz, Umiejętności strzeleckie, Krzepa, Odporność, Zręczność, Inteligencja, Siła woli i Ogłada określana jest poprzez rzut 8 razy po 2k10 i przyporządkowanie do w/w cech wedle swego uznania odpowiednich wyników dodając do wszystkich bazowe 20.

Przykład: Chcemy mieć doskonałego wojownika, więc wybieramy nasz najwyższy wynik spośród 8 rzutów 2k10 [np. 18] i dodajemy doń 20. W ten sposób WW wynosić będzie 38. Pozostałe cechy określamy przydzielając wyniki wedle obranego przez się klucza.

Ataki wynoszą standardowe 1
Żywotność określamy rzucając k4 i do wyniku rzutu dodając 10.
Siła, równa się pierwszej cyfrze cechy Krzepa
Wytrzymałość równa się pierwszej cyfrze cechy Odporność
Szybkość równa jest 4
Magia na początku wynosi 0
Punkty obłędu na początku wynoszą 0
Punkty przeznaczenia na początku wynoszą 3

KażdyBG posiada 3 Zdolności losowe. Można wybrać je sobie wedle swego uznania.
Każdy BG posiada następujące Umiejętności:
Plotkowanie
Wiedza lokalna
Język powszechny


Teraz przechodzimy do Point Buy. Rozpoczynając grę Gracz otrzymuje dla tworzonego BG do rozdania 500 pkt. Wedle swoich potrzeb i uznania.
Ekwipunek BG określa w oparciu o historię swej postaci wspólnie z MG.


Za 100 pkt. [Point Buy, Doświadczenia] Gracz może wykupić swemu BG następujące „rozwinięcia”:
+5 dowolnej cechy % do poziomu 60pkt.
+1 Żw do poziomu 16 pkt.
1 dowolna Umiejętność

Za 200 pkt. [PB, D] Gracz może wykupić swemu BG następujące „rozwinięcia”:
+5 dowolnej cechy % do poziomu 80pkt.
+1 Żw do poziomu 20 pkt.
1 specjalizacja +10% do Umiejętności
1 dowolna Zdolność


Za 500 pkt. [PB, D] Gracz może wykupić swemu BG następujące „rozwinięcia”:
+5 dowolnej cechy % do poziomu 90pkt.
+1 Żw powyżej poziomu 20 pkt.
+1 Atak
+1 Szybkość
+1 punkt Magii
1 specjalizacja +20% do Umiejętności



I tyle na początek.

Pozdrawiam
B
.


PS: zasugerowaliście się opinią o tym, że kiedyś zmieniałem WFRP I Ed. Może wyraziłem się średnio jasno. Proponowane zmiany dotyczą polskojęzycznej wersji WFRP II Ed. Trupów nie reanimujemy.

P
B
.
 

Ostatnio edytowane przez Bielon : 09-01-2011 o 12:13.
Bielon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem