Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-01-2011, 12:38   #2
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Tak jak zostało wcześniej obiecane: więcej przykładowych cen na produkty. Poniżej również znajdują się podstawowe informacje na temat Krzywdy (rozszerzające to co zostało napisane w temacie rekrutacji, zaawansowane informacje będą pojawiać się z biegiem czasu).

System walutowy:

1. Powoli upada choć w Lionborowie nadal używa się Imperialnych, w dziczy prawie wyłącznie handel wymienny, ale niektórzy kupcy dysponują również Koronami i Imperialnymi.
2. Imperialne:
a) 1sz Sztuka (wyważony na jedną wagę element biżuterii) wart 10 Setników
b) 1s Setnik wart 4 Czerwone tj. 100 Złotych
c) 1c Czerwony wart 25 Złotych
d) 1zł Złoty wart 100gr Groszy (grosze jednak już straciły wartość prócz tego i przelicznik teraz to raczej 1 Złoty wart 200 Groszy bo i tak mało kto będzie chciał te monety)
3. Korona w tych okolicach nic nie warta, a daleko za rzeką Lion to są Małe i Duże Korony, które wartością podobne do Czerwonych i Złotych choć mało kto się na tym wyznaje prócz długodystansowych handlarzy (pewno szpiegów) i choć takie monety istnieją to tam króluje handel wymienny i nawet nie wiadomo kto to produkuje.
4. Choć wcześniej wartość Imperialnych była raczej stała to teraz powoli monety dezauwują się i jeśli sprawy będą się miały tak jak są to za kilkanaście lat system Imperialnych upadnie również w samym Lionborze.
5. Ceny orientacyjne (plus minus 50%): chleb za 6zł, kufel piwa 10zł, krowa za 4sz.

Cennik towarów i usług, komentarz:
1. Inflacja i deflacja - z powodu braku gospodarki monetarnej i coraz większej izolacji terenów Lionborowa pieniądze zmieniają swoją wartość w zależności od ich ilości na tym małym rynku. Im więcej pieniędzy krąży poprzez handlowców tym mniejszą stanowią wartość, ale gdy miejscowi spostrzegają ten efekt przechodzą na handel wymienny gromadząc pieniądze. Po pewnym czasie następuje deflacja - pieniędzy zaczyna brakować na rynku - i pieniądze wracają do łask.
2. Na początku gry okres inflacji właśnie się zaczyna i następuje po raz trzeci. To wszystko jest względnie nowe, ale trwa od kilku lat.
3. Imperium Lunakry - raz na miesiąc przybywa duża karawana z Imperium i jest ona jedynym wpływem Lunakry na miejscowe zasady dotyczące wartości pieniądza. W czasie inflacji większość miejscowych próbuje pozbyć się pieniędzy na rzecz karawany, natomiast w czasach deflacji mechanizm ten nie jest odwrotny, ale raczej uspokojony.
4. Handel wymienny raczej nie ma przełożenia na ceny pieniężne - wyjątkiem stanowią stali handlowcy Lionborowa i Lunakry, którzy wiedzą, że pieniądz wróci do łask.
5. Wszystkie ceny w cenniku są bardzo orientacyjne - cena może wahać się o 50% w dół lub 50% w górę.
6. Może zdarzyć się również, że cena jakiegoś konkretnego towaru będzie bardzo duża lub bardzo mała i będzie na to fabularne uzasadnienie.
7. Za miecz 350zł?! Tak, taka jest średnia cena w Lionborowie, oczywiście zabrany z dłoni trupa nic nie kosztuje. Większość ludzi posiada jedną broń przy sobie - zabezpieczeniem przed przestępczością jest miejscowy zamek z dość silną załogą.
8. Krowa kosztuje 12 mieczy?! Tak, dlatego tak popularne są świnie i kurczaki.
9. Po zamachu na Karczmę pod Zwisającym Ogórem ceny mogą skoczyć w górę wywołane paniką.

Cennik towarów i usług:
1. Broń ręczna:

- sztylet/nóż 3c
- miecz 14c
- miecz półtoraręczny 20c
- miecz dwuręczny 35c
- szabla 25c
- topór bojowy 6c
- topór dwuręczny 12c
2. Broń dystansowa:
- łuk 1s
- strzała 5zł
- proca 20zł
- siurpryza (specpocisk do procy) 1c
- włócznia 1c
3. Napoje:
- kufel piwa 10zł
- butelka wina (kiepskiego) 20zł
- butelka wina (dobrego) 2c
- butelka wódki 35zł
- butelka klepacza 20zł
- woda 0zł (czasem za usługę 1zł)
4. Jadło:
- chleb 6zł
- wieprzowina 20zł/kg
- wołowina 50zł/kg
- duchina 3s/kg (nielegalnie, mięso istot inteligentnych innego gatunku)
- posiłek (kiepski) 12zł
- posiłek (zwykły) 20zł
- posiłek (dobry) 28zł
- posiłek (luksusowy) 50zł
5. Pokoje:
- z uwagi na zniszczenie Karczmy pod Zwisającym Ogórem w tym zakresie ceny zupełnie stały się niewiadomą na czas do odwołania




Nekromancja - Krzywda; podstawy
1. Wszystkie zdolności czaropodobne (zatem niepewna "magia" czarostwa, nekromancja i kontrole żywiołów), gdy są aktywowane wyczerpują fizycznie i mentalnie w stopniu zależnym od wielkości waszych magicznych atrybutów. Im większe te atrybuty tym więcej razy możecie używać tych zdolności.
2. Podstawowymi Krzywdami są: Ogłupienie i Uderzenie. Wszystkie są dotykowe i nie działają przez grubsze ubrania i czasem nawet kiepskie ubranie blokuje - najlepiej jak skóra zetknie się ze skórą.
3. Ogłupienie - im dłużej wampir dotyka tą mocą swojej ofiary tym bardziej "pijana" ona się czuje
4. Uderzenie - moc używana do wzmocnienia ciosu lub wywołania efektu ciosu, gdy wampir nie może się zamachnąć i im mocniejsze to ma być uderzenie tym bardziej używający będzie zmęczony
 
Anonim jest offline