Wątek: System arenowy
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-03-2011, 14:19   #10
Takeda
 
Takeda's Avatar
 
Reputacja: 1 Takeda ma wyłączoną reputację
Sekal ponownie ma rację mówiąc o koszmarze nagłych inspiracji pod wpływem filmu, książki. Nie ma oczywiście nic złego w inspiracji, ale taki pomysł trzeba dobrze przemyśleć i opracować, a nie rzucać się na żywioł. Sesja zbudowana na bezpośrednim przeniesieniu fabuły książki, czy filmu do gry jest w większości przypadków mało grywalna. Jedna sesja na żywo zagrana pod wpływem takiego impulsu będzie niewątpliwie wciągająca dla wszystkich znających dzieło na którym jest oparta, gdyż przedłuży radość i satysfakcję z obcowania z nim i pozwoli na bawienie się tematem, który się podobał.
Musisz jednak pamiętać, że sesje pbf-u trwają miesiącami i by sesja nie zakończyła się po trzech kolejkach postów musi być naprawdę wciągająca. Nieprzemyślany temat i fabuła sesji spowoduje jej szybki koniec.

Jeżeli chcesz oprzeć sesję na pokazaniu emocji i psychologii postaci to po co ci mechaniczne walki w sesji. Użycie mechaniki zniszczy wszelką psychologię w sesji. Jeżeli walka ma być tłem dla ukazania przeżyć wewnętrznych bohaterów nie potrzebne są kości i cyferki do jej rozgrywania, wystarczy fabularny opis i bazowanie na tym o czym pisałem wcześniej, czyli fortelach i strategii walki.
Jeżeli interesuje cię pokazanie degradacji moralności i upadku etyki to polecam "Władcę much" Williama Goldinga. Wielopoziomowa powieść o walce o przetrwanie, o narodzinach dyktatury i degradacji wartości moralnych ukazana właśnie na przykładzie losów grupy dzieci ocalałych z katastrofy lotniczej, które próbują zorganizować własny rząd i społeczeństwo.
 
__________________
"Lepiej w ciszy lojalności dochować...
Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół
Takeda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem