Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-08-2006, 18:53   #6
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Już kiedyś wałkowany był temat klimatu Starego Świata, grywalności oraz wyższości 2 edycji nad pierwszą. I tak jak poprzednio, tak i teraz powiem a w zasadzie odpowiem na pytanie: "A dlaczego nie?" WFRP ma spójny świat, co wielu próbuje podważyć. Posiada wiele oryginalnych rozwiązań dotyczących grania oraz prowadzenia, co zostało już powielone w dziesiątkach innych systemów, które powstały po WFRP. Bo przecież to staruszek - ma ponad 20 latek i dopiero niedawno wyszła jego druga edycja!
Tak, klimat to jest mocna strona Starego Świata, podobnie jak historia i geografia krain. Koncepcja magii oraz kosmologia też jest niezgorsza, a sam konflikt z Chaosem to już perełka. O mechanice można mówić dużo i różnie. Dlatego ją pomijam, bo sam korzystam z niej kiedy trzeba i pomijam, gdy mi zawadza. Co do małości czegokolwiek - broni czy czarów - to akurat jest wielka zaleta systemu. Bo niech mi ktoś powie czym różni się miecz średni typowy od miecza średniego. Mnożenie bytów - co dokonale pokazuje d20 - można zastąpić przez własną wyobraźnię. No bo co za sztuka jest wymyślić miecz +2 Elastyczność świata i mechaniki, jak już ktoś to zauważył, to jest naprawdę duży plus. Nie ma zamkniętych zasad, które nie przewidują odstępst. Nie ma poziomów postaci ale są profesje. Ścieżka kariery kiedyś mi się podobała, teraz pomijam ją zupełnie, bowiem stwarza sztuczne problemy i znacznie wypacza miejscami świat i graczy. Żeby zdobyć daną umiejętność trzeba było przejść przez 3 profesje. A przecież o wiele prościej jest wynająć sobie nauczyciela i nauczyć się jej niezależnie od tego czy "możesz" czy nie.
Dlatego właśnie WFRP.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem