Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-08-2006, 21:07   #3
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Zdrowy rozsądek to jest do zastosowania wszędzie, w jakimkolwiek systemie
A już wracając do WFRP to o jednej mojej modyfikacji wspomniałem - dotycząca doświadczenia. Ponieważ nie ma jednej puli doświadczenia a 5 (a w zasadzie 7) to znacznie bardziej realne jest nabywanie umiejętności oraz szkolenie odpowiednie od tego, co się robi. Chłop od pługa jeśli nie zmieni swoich upodobań i stylu pracy to już nie będzie miał szans na zostanie magiem czy innym akrobatą. Dlatego takie spojrzenie na doświadczenie jest dużo bardziej kształcące i zdroworozsądkowe. Teraz już nie ma tak, że pit fighter dostaje 100 PDków i bierze sobie +5 do IQ tudzież do Ogłady.
Owe pięć pul - Walki, Zwinności, Mądrości/Magii, Charyzmy oraz Ciała uzupełniają jeszcze dwie pule - Gracz/Bohater. To jest specjalna pula PDków, którą dostaje bohater chociażby za to, że po prostu nabywa każdego dnia doświadczenia. Często nawet nie jesteśmy w stanie skontrolować tego, co robi postać, bo na sesji zwykle jest powiedziane jako "ćwiczę do południa" albo będę "kalografować do wieczora" czy wreszcie "w bibliotece zostaję do zmierzchu". To doświadczenie jest zwykle losowe, przyznawane po przygodzie, własnie do puli bohatera. Może on to wykorzystać do pozostałych 5 pul o ile są one związane z profesją. Zatem taki gladiator uzbierał sobie trochę punktów i brakuje mu by zwiększyć Siłę. To może dołożyć ten brak z puli bohatera i po sprawie. Proste i skuteczne, a zarazem bardzo motywujące graczy.
Choć dla motywacji graczy jest jeszcze inny rodzaj nagrody. Oni dostają też doświadczenie, ale mogą je wykorzystać nie dla bohatera, ale dla siebie. I tak, jeśli chcą znaleźć nauczyciela jakiejś niespotykanej umiejętności, to mogą wydać PDki z tej puli, by to zrobić. Jeśli chcą znaleźć przedmiot magiczny - robią to samo. I wreszcie najważniejsza rzecz - z tej puli można wydać PDki by zagrać postacią nie-ludzką (krasnolud, hobbit czy elf). Ponieważ ta pula nie kasuje się wraz ze śmiercią bohatera! A ponieważ na starcie u mnie wszyscy grają ludźmi, to jest o co się bić. Jest to jakby nagroda za to, że się gra, odtwarza i ogólnie wczuwa w postać. I taką nagrodą za to jest potem zagranie krasnoludem czy elfem.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem