A ja jednak bym był negatywnie nastawiony do rozbudowanej mechaniki w rekrutacji, a potem znikomej jej udziału w sesji. Rozumiem, że to niby jakiś drogowskaz, ale takim drogowskazem powinien być od samego początku. Główne atrybuty i kilka umiejętności, w których bohater jest dobry i kilka, w których jest kiepski - po co wypełniać kartę odnośnie mnóstwa niepotrzebnych pierdół?
W systemie narracyjnym to bym nawet jeszcze bardziej ograniczył to wszystko do mocnych i słabych stron.
A co do wypróbowanych mechanik frpg to mam, najnowsza jest w tym temacie:
http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...mperialis.html choć jest jeszcze niedokończona to widzę w niej spory potencjał rozwojowy. Mam jeszcze dwa osiągnięcia z czego oba zdaję się są ukończone w 100%, ale nie są tak fajne jak to do Lunakry (a może są, a to idealizuje, bo nie jest jeszcze ukończone).