Wątek: Narracja
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-08-2006, 01:04   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Narracja

[center:4aef1852c8]Narracja[/center:4aef1852c8]

Opowiadanie Opowieści Nietykalnych jest trudnym i wymagającym zadaniem. Potrzebne jest do niego coś więcej, niż zwykły storytelling z ograniczoną liczbą słów. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników, które wystąpią na sesjach.

1) Osnowa sesji, ciało - to, na czym się skupia. Podróż w czasie? Kosmos? Badanie własnej osobowości, własnego świata? Gdzie Gracze będą się znajdować?
2) Przeciwieństwa - wróg nie zawsze musi się objawić w postaci Nietykalnego, ale jako niespotykane trudności i blokady w podróżowaniu dalej. Jako zagadki, dziwne stwory, sny - błędy w świecie, w którym istnieje dany Nietykalny.
3) Sami Nietykalni i ich osobowości - to jest równie ważne jak osnowa sesji, albo nawet najważniejsze - Narrator (lub Gracze) powinni znać się na tyle dobrze, by móc stworzyć własny kierunek istnienia. Sens i powód współpracy i zderzania się ich światów.

Ad 1) To bardzo ważne, by wiedzieć, na jakiej przestrzeni będą operować postacie Graczy. To trzeba ustalić już przed sesją, albo przed stworzeniem postaci. Czy to będzie przestrzeń czasu, czy kosmosu, czy może jakieś planety, albo rzeczywistości materialnej - chodzi przede wszystkim o to, gdzie znajdują się postacie Graczy.

Własny zasób słów pozwala nam większy lub mniejszy świat stworzyć. Za ich pomocą możesz wytworzyć coś własnego, część siebie, będąca wydłużeniem Ciebie samego. Pamiętaj, że masz określony kształt. Ten kształt ciągle się kształtuje, od dziecka. Przez słowa i myśli, przez muzykę, dźwięk oraz otoczenie, a także przez czyny i wypełnienia obowiązków lub zaniedbania.

Na sesji Nietykalnych często będziecie spotykać się z sytuacją, w której będzie Wam brak słów do opisania danego zjawiska/otoczenia. Bądźcie spokojni o to! Wymyślajcie własne słowa i określenia, pobawcie się w kreatywność oraz kreację nowych rzeczy. Jesteście Paniami i Panami słów, zatem korzystajcie z tego, tworząc.

Ad 2) Przede wszystkim, jeśli chodzi o interakcje pomiędzy Świadomościami, ważna jest gra na Przeciwieństwach, podobieństwach i różnicach. Dobrze jest, gdy ktoś chce pokazać granicę, gdzie się one zacierają, a gdzie kontrast między nimi sam się podkreśla. Osobowość to nieustanna Przemiana - nieustanne kształtowanie własnej istoty, by w końcu została pożarta przez Źródło.

Ono więc oczyszcza, kształtuje swoje dzieci, by je później wchłonąć. Najważniejszym motywem przewodnim jest Przemiana - i należy do niej zachęcać lub zmuszać, opóźniać ją albo przyspieszać. Przez Przeciwieństwa, albo przez własną chęć rozwoju jednostki.

Ad 3) Sesja Nietykalnych ma na celu poznanie głębi i głębokiej psychiki osobowości ich postaci. Ma wejść w najgłębsze zakamarki, w największą ciemność lub światło, by odkryć lub zakryć coś przed sobą. Sesja Nietykalnych to wejście w podświadomość - w swoje wspomnienia i stworzenie świata, przygody na ich podstawie.

Narrator powinien starać się, by sesja tym właśnie zaowocowała. Gdy Gracze grają sami, również powinni o to zadbać. Sesja więc służy do zapoznania się. Każdy tworzy postać zgodną z czymś, w czym rzeczywistości jest ich twórca - każda postać jest odbiciem, częścią podświadomości i psychiki Gracza. Na sesji Nietykalnych to powinno być mocno podkreślone, że właśnie - podczas odgrywania i przedstawiania oraz interakcji - poznajecie się!


Te 3 czynniki są wystarczające do trzymania się ram sesji i wyznaczenia jej celu, nadania jej sensu oraz wnoszenia do niej rozrywki na ich bazie. Esencja rozrywki znajduje się 1 punkcie, nauki w 2, zaś głębi w 3.
 
Solfelin jest offline