[Oko Yrrhedesa] Mechaniczna adaptacja Wiedźminlandu Prowadzę sesje w systemie Oka Yrrhedesa autorstwa A. Sapkowskiego.
Mechanika jest banalna, prosta i pasuje do PBF - przynajmniej na razie.
Zastanawiałem się nad adaptacją scenariuszy z Wiedźmina: Gra Wyobraźni na mechanikę Oka. Poczytałem, zaciekawiłem się, itd. i stanąłem nad sposobem losowania/tworzenia wiedźmina.
Czy macie swoje spostrzeżenia, co taki wiedźmin powinien umieć/jakie cechy posiadać, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej postaci jako BN czy nawet BG..
Zwracam się szczególnie do tych, którzy czytali ASa/grali w Wiedźmina RPG.
Losowanie typowego awanturnika w Systemie Oka:
Współczynniki:
K - KONDYCJA - 2K6+6
Współczynnik ten określa energię, zdrowie, wytrzymałość, siłę charakteru, determinację, wolę przeżycia. Jeśli spadnie do 0 to oznacza śmierć.
Dla przybliżenia: obrażenia zadawane przez miecz czy topór wynoszą k6. O tyle odejmujemy Kondycję BG.
S - SIŁA - K6+6
Ogólna siła fizyczna i budowa ciała.
Z - ZRĘCZNOŚĆ - K6+6
Zwinność, skoczność ,zmysł równowagi, refleks, zdolność do delikatnych operacji manualnych, bystrość wzroku, zdolność postrzegania, czułość słuchu.
I - INTELIGENCJA - K6+6
Umiejętność analizy, wyciąganie wniosków, historia świata, zwyczaje różnych nacji i ras, języki, obyczaje zwierząt i potworów, negocjacja, pakty, kłamanie, odporność na szok, obłęd, porażający strach, panika.
W - WALKA (S+Z)/2
Jeśli S+Z/2=10, to +1, 11 to +2, jeśli 12 to +3.
Sprawność w walce wręcz i w posługiwaniu się orężem.
Dla magików wprowadzamy jeszcze dodatkową cechę ZM:
ZM , czyli Zdolności Magiczne - 2K6+6
Jeśli I=10 to +1, 11 to +2, jeśli 12 to +3.
Ostatnio edytowane przez kymil : 22-04-2011 o 20:02.
|