Cytat:
Ja zwyczajnie nie widzę zbytnio tych różnic względem własnych sesji.
|
Ja też ich nie widzę, bo nie widzę całej otoczki mechanicznej sesji. Stąd moja propozycja, aby każdy mógł ją "zobaczyć" a przynajmniej poznać zasady, zanim sesja się zacznie.
Co zaś się tych słynnego storytelingu, to jest takie słowo klucz. Wszyscy go używają a nikt nie wie co to znaczy, albo każdy rozumie inaczej. Ot na przykład, wedle Ciebie moje propozycje to i tak to co Ty grasz, więc ST. Z kolei dla mnie od tzw ST jest to krańcowo różne. Swoja drogą, jak czytam twoje opisy własnego prowadzenia, np. w rekrutacji, to raczej obraz, który mi tu rysujesz, za nic do nich nie pasuje
Cytat:
Minimum 50% graczy sama nawet nie podniesie sobie statystyk, jak im o tym 10x nie przypomnisz.
|
Jest w tym sporo racji. Pytanie dlaczego tak jest. Czy dla tego, że nie lubią/nie obchodzi ich mechanika, czy może dlatego, że mają świadomość, że i tak nie ma żadnego znaczenia, bo gramy ST...
Cytat:
Więc może wrócę do początku - co Twój system zmienia w tym, jak obecnie prowadzone są sesje PBF?
|
Wydaje mi się (oceniam po sposobie prowadzania sesji, dekalitrowym w rekrutacjach), że "po mojemu", ma być mechanika i ma mieć ona mniej więcej takie znaczenie w sesji PBF, jak na żywo. Natomiast w większość rekrutacji pisze jak wół, ze w zasadzie to piszemy opowiadanie z podziałem na role, bo KP ma służyć MG w celach czysto orientacyjnych (o ile w ogolę, jest do czegoś potrzebna) zastosowanie mechaniki to abstrakcja, zastąpiona przez "zdrowy rozsądek MG" i "fajną opowieść" a ewentualne rzuty "w ostatecznej ostateczności".
Chciałbym aby u mnie gracze mieli faktycznie okuję pograć, a nie pisać kolejną opowieść. Do tego potrzeba mi mechanika, która była by wszystkim znana na początku (w końcu to są właśnie zasady gry) i była stosowna - możliwa do stosowania w PBF.