Dzięki za komentarze, a teraz wyjaśnienia
Cytat:
1. Napęd do poruszania się pomiędzy układami gwiezdnymi. Tydzień podróży szybciej niż światło i aż miesiąc trzeba lecieć na konwencjonalnym? Z jednej strony fabularnie to jest w porządku, wiele tłumaczy, ale z drugiej to starsznie lipna technologia by była. Nikt tego nie chciał zmienić?
|
Sprawa jest dość prosta. Ponieważ system aspiruje do realistycznych, nie mogłem zignorować fizyki. Napęd główny, aby działał ciągle, może mieć przyspieszenia rzędu 0,5 m/s2. Oczywiście różnią się one, niektóre mają 0,1, inne aż 1
Problem polega na paliwie i energii. Długotrwałe duże przyspieszenie, nawet dla super nowoczesnej techniki, nie należy do prostych. Co innego silniki manewrowe. Te mogą dać i 40x ziemskie (40g, inaczej 400 m/s2), tylko na bardzo krótko. Idealnie aby zmienić trochę tor lotu, ale za mało na zmianę ciągu głównego. To wszystko uwzględnione jest w mechanice walki kosmicznej.
Cytat:
2. Tabela prawdpodobieństwo udanego rzutu to grubizna. Fajnie, że ktoś o tym nie zapomniał.
|
To rzadko element, ale dość ważny. Jak inaczej MG i gracze, właściwie mają w nieprocentowej mechanice wiedzieć jakie jest powodzenie akcji?
Cytat:
3a. Kosmita na 129 stronie sprawia wrażenie jakby robił coś zboczonego.
|
:> Już dwie osoby mi to wytknęły, a grafika tak mi się podoba.. Chyba mimo tego jej nie zmienię
Cytat:
3b. W sformułowaniu "Kosmiczna gra fabularna" trochę czuć żwir. I chyba nie da się tego zmienić.
|
Ano nie da się zmienić, nie będę na okładce rzucać kategoriami (hard, soft sf itp), bo zamęt będzie jeszcze większy..
Cytat:
Myślę, że brakuje tutaj więcej zboczonych kosmitów to znaczy więcej obrazków. I to nie tych na całą stronę ale takich małych, może w tle tekstu
|
Robią się
Ma być około 40-50 grafik B5. Oczywiście kolorowych.
Cytat:
Lista profili na stronie 14 podoba mi się. Na czym polega "samotność" obdarzonego i czy to nie sprawi, że obdarzeni nie będą częścią składową naszej wesołej drużyny wojownika, czarodzieja i złodzieja?
|
Obdarzonym (esperom), trudno pracować z normalsami. Jest dużo uprzedzeń wzajemnych i brak zrozumienia. Dlatego nie przewiduję ich jako stałego elementu drużyny. Szczególnie, że learning curve dla tego profilu, wymaga długich kampanii.
Cytat:
Po lożach badacza widzę, że ludzkość ma niezłe technologie (ale z innych źródeł wiadomo, że mają słabe hipernapędy)
|
To nie tak. Hipernapędy są niezłe. W końcu można sobie skakać mniej więcej raz na dobę co 6-10 lat świetlnych. Czas przelotu między Sol a Alfa Centauri, z lądowaniem na planecie docelowej bez międzylądowań, będzie niewiele krótszy niż wyprawa na Fomalhaut, będące 4 razy dalej. Czas pochłania głównie odlot na bezpieczną odległość do skoku i przylot na planetę.
Cytat:
stąd pytanie: czemu istnieją kosmici?
|
Stanowią ciekawe tło. Nie są rasami grywalnymi i nigdy takimi nie będą. Do tego, pokazują, że ludzie nie są pępkiem galaktyki.
Cytat:
Ludzie nagle stali się pokojowo nastawioną rasą?
|
Były konflikty w przeszłości i jeden obecnie się toczy (ale to nie otwarte działania wojenne, raczej drobne podjazdowe, daleko poza terytorium skolonizowanym). Ale tak, ludzie są bardziej pokojowi niż obecnie.
Cytat:
Czy tamci są na tyle mocni, że ludzkość nie zdołała ich wypalić? Ale to tak nawiasem mówiąc, pytam tylko dlatego, że to "hard".
|
Wielkoskalowa wojna kosmiczna, to praktycznie nierealna do realizacji mrzonka. Za duże zasoby trzeba angażować. Do tego, niemożliwe jest kontrolować całego obszaru, to miliony gwiazd.
Cytat:
Słowo "perki" (s. 59) - nie jest dobre, radziłbym wywalić i zastąpić czymś polskim.
|
Jeszcze nie mam następcy, więc na razie jest jak jest. Być może muszę zmienić nie tylko z powodu brzmienia, ale praw autorskich. Nie wiem czy nie zostało zastrzeżone.
Cytat:
"Xenofocus" - to samo co przy "perki", równie dobrze mogłeś zamiast egzowiedza użyć "exowisdom".
|
Brzmi ładnie i ciekawe, oddaje sens. Czysto polski odpowiednik, mniej. Ale, nazwy mogą jeszcze parę razy ulec zmianie przecież.
Cytat:
Zboczosmita to "godseyan"? Po takiej nazwie spodziewałem się raczej czegoś z dragonball.
|
Godseyanin - nazwa od nazwy gwiazdy macierzystej.
Homeworld - skrót, pewnie zmieni się na inny, ale jeszcze nie zdecydowałem na jaki.