Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-08-2011, 19:32   #3
-2-
 
Reputacja: 1 -2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie-2- jest jak niezastąpione światło przewodnie
Przedmurze Marjorina (Propugnaculum)


Propagnaculum to pas asteroid ufortyfikowany w celu wstrzymywania blokad otaczających go planet i stworzenia niewzruszalnego punktu obrony układu planetarnego bez względu na warunki. Naturalny pas asteroid istniał już dziesięć tysięcy lat temu, otaczając bardzo gęsto monumentalną, ale skażoną i napromieniowaną Albitern Octus, niezdatną do życia nawet wobec ewentualnego terraformingu. Z tego względu flota ekspedycyjna, której towarzyszyli Niosący Słowo, jeszcze podczas Wielkiej Krucjaty zniszczyła planetę przy użyciu zaawansowanej technologicznie broni, dawno utraconej. Tak powstał zaczątek przedmurza. Wysoki Lord Terry, Lord-Admirał Marjorin w M37 zajmował się fortyfikowaniem Wrót Cadiańskich i okolicznych sektorów i wykorzystał to jako przykładny projekt lokacji obronnej. Do M39 linia obronna przyjęła obecny kształt.
Cały pas asteroid naszpikowany jest ukrytymi lądowiskami, składami amunicji i paliwa, transporterami i przede wszystkim niezliczonymi bombowcami Gwiezdny Jastrząb i przechwytywaczami Furia. Łączna ich liczba przekracza pojemność wszystkich pokładów startowych pancernika-lotniskowca klasy Imperator. Ich zasięg pozwala im wspierać Nowy Korynt lub Nonus, zaś dla wrogiego okrętu wlecenie w pas Asteroid jest jak dla człowieka włożenie głowy w gniazdo szerszeni. Poza bombowcami, znajdują się tutaj liczne asteroidy-pułapki, ulokowane w kluczowych przesmykach i gotowe do zdetonowania na rozkaz. Niewiele wrogich jednostek zdołałoby przedostać się przez Przedmurze.
Propagnaculum można oczywiście ominąć, tym niemniej stanowi ono silny, niemal niewzruszony punkt oporu Imperialnego, trudny do zniszczenia dla dowolnej floty. Jeśli wieżyć plotkom, wśród asteroid znajdują się tajne schrony, do których w razie najgorszego zabrani mogą zostać wszyscy oficjele całego układu gwiezdnego, a obrońcy Propagnaculum w schronach ukrywają zapasy mogący wystarczyć na ponad dekadę.

Yntil (A. Nonus)


Typ: lodowy
Dystans orbitalny: 7.13 j.a.
Grawitacja: 1.62G
Księżyce: -
Temperatura: -86C
Aestimare:

Klasyfikacja: ETA-THETA (świat kopców-miast/świat fortec)
Populacja: 45,000,000,000 (wliczone regimenty PDF)
Stopień dziesięciny: Exactis Particular
Eksport: materiały budowlane, woda w formie stałej, broń, amunicja

Północna strefa okołobiegunowa: stacje łącznościowe
Północna strefa podbiegunowa: -
Północna strefa okołozwrotnikowa: Emael, twierdza Gibr
Strefa równikowa: twierdza Gibr
Południowa strefa okołozwrotnikowa: twierdza Gibr
Południowa strefa podbiegunowa: twierdza Gibr, Ebengrad
Południowa strefa okołobiegunowa: stacje łącznościowe

Ynthil jest zamieszkany w dwóch rodzajach miejsc - w pobliżu naturalnych źródeł ciepła oraz w kluczowych punktach planety. Główna sieć umocnień planety - twierdza Gibr - rozciąga się na długości kilkuset kilometrów wzdłuż łańcucha górskiego usłanego uśpionymi wulkanami. Techkapłani dołożyli wielu starań, by wykorzystać to źródło ciepła na śmiercionośnie mroźnej planecie.
Pas górski biegnie po sporym obszarze stosunkowo niewielkiej planety, w przybliżeniu równolegle do równika, na obu końcach zaś kończy się kopcem. Na północnym zachodzie jest to kopiec-forteca Emael, na południowym wschodzie zaś Ebengrad. Miasta zostały zaprojektowane tak, by praktycznie nie uciekało z nich ciepło, a przy tym samą strukturą obronną przypominają cadiańskie Kasr. Sama obecność stłoczonych na niewielkim obszarze, uwięzionych w betonowych molochach mas ludzkich pomaga utrzymać temperaturę. Tam, gdzie to nie wystarcza, pomagają źródła geotermalne, wysokie temperatury głębinowych kopalni oraz systemu cyrkulacji cieplnej obsługiwane przez Mechanicus. Gdyby nie one, żaden człowiek nie przeżyłby na planecie.
W łańcuchach górskich znajdują się liczne ukryte lance zdolne ostrzelać orbitę, wybrane ponieważ ich generatory w czasie pokoju (który nawet w tej galaktyce stanowi większość) mogą zasilać potężne urządzenia grzewcze. Znajdują się tu liczne podziemne jak i naziemne lądowiska, jednak forteca nie dysponuje zbyt liczebną flotyllą małych jednostek bojowych - pozostawia tę funkcję Przedmurzu Marjorina, z którym jest w stałej relacji jeżeli chodzi o wymianę i uzupełnianie zapasów, paliwa, amunicji i innych dóbr.
Praktycznie wszystkie lodowe wzniesienia oraz miejsca będące naturalnie cieplejszymi z dowolnych przyczyn są obwarowane. Na planecie będącej twierdzą naturalny surowiec stanowi ciepło - nic dziwnego, że jest pilnie strzeżone. Bez zdobycia go dowolny praktycznie przeciwnik skazany jest na śmierć, a przeprowadzanie długotrwałych oblężeń działa bardziej na niekorzyść oblegających niż obrońców.
Planeta jest drugim źródłem rekrutów do Gwardii, zaraz po Nowym Koryncie. Tutaj jednak nie ma nawet procenta tylu kandydatów zgłaszających się do służby w Imperialnej Marynarce.

Albitern Ultima (A. Decimus)


Typ: głębioprzestrzenny
Dystans orbitalny: 9.45-10.23 j.a.
Grawitacja: 1.43G
Księżyce: 2
Temperatura: -100C
Aestimare:

Klasyfikacja: PHI (świat kuźni)
Populacja: 2,850,000,000
Stopień dziesięciny: Exactis Tertius
Eksport:

Północna strefa okołobiegunowa: stacje wczesnego wykrywania
Północna strefa podbiegunowa: -
Północna strefa okołozwrotnikowa: miasto-kuźnia Hefaistos
Strefa równikowa: -
Południowa strefa okołozwrotnikowa: -
Południowa strefa podbiegunowa: -
Południowa strefa okołobiegunowa: stacje wczesnego wykrywania

Ostatnia z zamieszkałych planet systemu Albitern jest odizolowaną od światów wewnętrznych fortecą-kuźnią, niemożliwą do skolonizowania. Świat zamieniono jednakże w kuźnię przez dziesięć tysięcy lat korzystając z metody pierwotnych mieszkańców sprzed Wielkiej Krucjaty.
Na powierzchni Albitern Ultima znajduje się jedynie miasto-forteca, nafaszerowane stanowiskami przeciwlotniczymi, lancami przeciwokrętowymi oraz lądowiskami wyposażonymi jedynie w jednostki zdolne do operowania w próżni, ze względu na zimno. Klasyczne myśliwce klasy Grom czy bombowce Maruder nie są w stanie operować w takich warunkach.
Miasto, jeden z nielicznych wartościowych punktów na planecie, jest tak naprawdę wejściem do głębinowej, podziemnej metropolii, umiejscowionej blisko kilometr pod ziemią. Grawitacyjna cyrkulacja powietrza jest wsparta niezliczonymi kanałami, których lokalizacja jest ściśle tajna i znana nielicznym, bowiem miasto ulokowane głębiej niż ośrodki mieszkalne na Albitern Secundus - ze względu tak na większą populację, jak i większą wymaganą głębokość - istnieje tylko dzięki dopływowi tlenu. Duża jego część jest uzyskiwana także pod ziemią, przy pomocy aparatury Mechanicus.
Kuźnia działa przede wszystkim pod ziemią. Jest znacznie mniejsza od piątej planety układu ze względu na swoją specyfikę, ale też lepiej strzeżona, cała ulokowana na subkontynentalnej nizinie, pod którą znajdują się wielkie złoża wartościowych chemicznie kruszców.
Bieguny zajęte są przez stacje wczesnego wykrywania, w całości zajmowane przez serwitory i mechanizmy obsługiwane przez Ducha Maszyny. Techkapłani zajmują się ich konserwacją tylko co jakiś czas. Jedynymi żywymi istotami w tych stacjach są astropaci i ich opiekunowie.

Umbra (A. Undecimus)


Typ: głębioprzestrzenny
Dystans orbitalny: 11.76 j.a.
Grawitacja: 0,39G
Temperatura: -249C
Aestimare:

Klasyfikacja: DELTA (martwy świat)
Populacja: -
Stopień dziesięciny: Aptus Non

Północna strefa okołobiegunowa: -
Północna strefa podbiegunowa: -
Północna strefa okołozwrotnikowa:-
Strefa równikowa: -
Południowa strefa okołozwrotnikowa: -
Południowa strefa podbiegunowa: -
Południowa strefa okołobiegunowa: -
 
__________________
Nikt nie traktuje mnie poważnie!

Ostatnio edytowane przez -2- : 23-08-2011 o 15:54.
-2- jest offline