Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-10-2011, 23:12   #1
Kawairashii
 
Kawairashii's Avatar
 
Reputacja: 1 Kawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znanyKawairashii wkrótce będzie znany
[Naruto Shippuden] Godland {Free Storytelling}

Witam wszystkich zainteresowanych.
Free Storytelling w moim rozumieniu ma oznaczać opowiadanie, w którym nie ma MG. Gracze będą dzielić się na nowych i starszych rekrutów, głos starszyzny będzie oczywiście kluczowy w podejmowaniu decyzji o fabule, mechanice jak i wszelakich tuningach postaci.

Zasady:
1) Rozpoczęcie. Przygodę można zaczynać po każdej zamieszczonej w rekrutacji czwórce lub trójce kart postaci, bądź po zgodzie danej grupy na przyjęcie jeszcze jednej osoby do ich drużyny. Do utworzonej już grupy trzyosobowej można dołączyć jedynie jako postać starsza rangą, która stanowi pieczę nad drużyna. W razie zbyt małej ilości graczy, w sesji nie będzie grup, a każdy będzie mógł pojedynkować się z każdym.
2) Rangi. W drużynie powinny znajdować się co najmniej trzy postaci tej samej rangi bądź niższej, oraz jedna postać rangą wyższa niż pozostałe.
3) Znajomości. Postaci mogą pozwolić sobie na większą ignorancję względem sojuszników jedynie gdy posiadają w swojej drużynie opiekuna, w przeciwnym wypadku uczestniczenie w sesji wymaga wzmianek w karcie postaci dotyczących pewnej wiedzy dotyczącej pozostałych członków drużyny. Do uzgodnienia poprzez PW z graczami.
4) Odpowiedzialność. W razie sprzeczek stosowania mechaniki w sesji, takich jak walka bądź inne przypadki, racja zawsze stoi po stronie postaci wyższej rangą. Przykładem, obie postaci starają się ocalić sojusznika robiąc karkołomną akrobację, jednak jedynie jedna z postaci może ustalić której z postaci udał się owy wyczyn, a która doznała kontuzji, jest to oczywiście postać wyższa rangą. Jeśli postaci posiadają tą samą rangę, jedynie opiekun grupy może zadecydować o wyniku potyczki. W przypadku postaci bez opiekunów, miejmy nadzieje że dojrzałość obu graczy zaniecha konfliktu.
5) Starszyzna. Każda nowo zamieszczona postać posiada uprawnienia do decydowania o tym czy zechce udostępnić następną zamieszczoną kartę postaci po sobie, do gry. Jeśli nowicjuszowi nie odpowiada opinia starszego od siebie gracza, może poprosić o podjęcie grupowej decyzji. Prócz gracza który już podjął decyzje musi zatem zebrać dwie dodatkowe osoby o postaciach starszych rangą które razem zadecydują nad losami postaci rekruta.
6) Posty. Bez MG nowi gracze najzwyczajniej mogą zacząć od odpisu na post fabularny. Jednakże gdy ilość postów będzie już wystarczająco duża, najbezpieczniej będzie jeśli zapytamy o obecne położenie pozostałych graczy, w końcu na początku może wybuchnąć pożar, bądź jeden z graczy może zatopić łódź na której zaczyna się przygoda(?).
7) Fabuła. Każdy z graczy ma tak obowiązek jak i przywilej zamieszczenia w swoim odpisie wiadomości dotyczących świata. Jeśli informacje które udzielił w swoim poście będą niespójne z informacjami udzielonymi przez poprzednika, ten może poprosić o zmianę nowego posta, bądź (jak wyżej) zwrócić się o pomoc starszyznę. Przykładem, wizja jednego gracza na temat Godland'u będącego w rozkwicie, gryzie się z wizją innego gracza na temat Godland'u będącego na skraju upadku, w takiej sytuacji nowy post może zostać zmodyfikowany w przystępny dla obu stron sposób.
8) Przeznaczenie. Jeśli któryś z graczy opisze wykonany w ukryciu ruch na który jego oponent nie zwrócił uwagi w odpowiedniej chwili, a który owocował będzie poważnymi skutakmi proszę nie wpisywać bzdur typy "...spodziewał się tego ataku, dla tego specjalnie przed tym ruchem wykonał swój o wiele wcześniej..." tylko najzwyczajniej opisać konsekwencje swojej porażki. Zasada typu, jeśli ktoś uciekając schowa się za drzwiami, a druga osoba po wejściu do pokoju natychmiast spogląda za drzwi. Proszę bez takich posunięć, albo będzie niemiła atmosfera. Jak wspomniałam już wcześniej, w razie konfliktu, można poprosić o radę starszego gracza, albo powołać grupę starszych o wydanie werdyktu.

Fabuła w pigułce (póki co)
Atlantyda, mityczna wyspa której mieszkańcy, jak mówi legenda posiedli niesamowitą wiedzę, wiedzę przekraczającą pojęcie umysłów najśmielszych naukowców i filozofów świata współczesnego. Wiedza ta jednak nie była im pisana, zatem ponieśli sromotną karę, a karą tą było zatonięcie wyspy. Tym którym udało się uciec śmierci, uszli z życiem jedynie po to by snuć opowieści o swej ojczyźnie, szwendając się po nieznanych ziemiach i czekając aż bogowie śmierci upomną się o nich z krainy cieni.
Co gorsza, szczątków wyspy dotychczas nikomu nie udało się odnaleźć.
Zapomniana na trzysta lat, opowiadana jedynie dzieciom jako bajka, przestroga przed łamaniem boskich praw, powróciła by dać o sobie znak nielicznym wybrańcom.

W dłoniach niektórych władców zaczęły pojawiać się magicznie dostarczane listy z zaproszeniami. Temat ten nie był jednak poruszany publicznie, gdyż każdy z władców, czując się zaszczycony wyborem, nie pragnął wzbudzać zawiści tak u swych rywali jak i sojuszników. O ile bajka o Atlantydzie nie jednego wprawiła w śmiech, o tyle obietnica o posiadaniu wiedzy o Nieśmiertelności, wzbudzała pewne samolubne zainteresowanie tematem turnieju w krainie bogów. Koordynaty wyspy wyspy widniały w każdym z listów, zatem wystarczyło jedynie wysłać odpowiednich ludzi by wyjaśnili zagadkę listów i co bardziej oczekiwane, nagrody.

~~~~~~~~~~

Zostały jedynie dwie godziny do dotarcia na suchy ląd. Temat Atlantydy był gorący jak ciepłe bułeczki, po który goście na pokładzie nie bali się sięgać raz po raz, mimo ostrego wiatru i dziesięciometrowych fal przeszywanych przez dziób statku. Burza pruła swymi piorunami niebo, ciskając nimi między chmurami niczym pijany szewc igłą i napadając na rozgniewaną otchłań morza, gdy tylko te zapominało się na kilka sekund w ciemnościach.
Kapiten dobrze znał się na swym fachu, w końcu "niepowstrzymana" oraz jej pasażerowie nadal żyli, a to zawsze dobry znak.
Majtkowie biegali z burty na burtę, starają cię zwinąć maszty i samemu przy tym nie zginąć. Sytuacja miała się inaczej pod pokładem gdzie setki ludzi, na wzajem próbowała sprzedać sobie na wzajem różnorakie usługi, nie przerywając tym samym swego życia jako bazarowe pasożyty.
Nie każdy jednak wyruszał na nieznaną wyspę w celu zaistnienia na nowym rynku. Wśród gości na pokładzie znajdowali się i tacy eksperci od zażegnywania konfliktów jak Ninja, ci o dobrej jak i złej sławie, szczycili swą obecnością, wzbudzając mieszane uczucia wśród pasażerów. Może i jednym z nich jesteś i ty?

Karta postaci
Godność: (pierw klan)
Wiek: (od lat czternastu wzwyż)
Ranga: (bez przesady w obie strony)
Odznaka: (różne kraje, wiele pomniejszych wiosek)
Wizerunek: (bez ubrań, bez broni, chyba że stanowią część ciała)
Uzbrojenie: (broń oraz ubranie)
O postaci: (krótka historia [jeśli konieczna] w minimum pięciu linijkach, skrót osobowości w minimum trzech linijkach, oraz skromny zapis wad i zalet)
Techniki: (bez przesady, jednak proszę wspomnieć o wszystkich technikach posiadanych, tak banalnie oczywistych jak i tajemnych [tajemne, można wpisać najmniejszą czcionką], w czasie gry za zgodą starszyzny można skopiować technikę innego gracza [prócz zgody starszyzny oraz owego gracza, trzeba również posiadać odpowiednie środki do naśladowania technik], dozwolone jest również tworzenie nowych technik [również za zgodą starszyzny, jednak w tym wypadku musi nastąpić pewien okres doskonalenia])
Znajomości: (jeśli postać należy do grupy bez opiekuna, proszę o opisanie relacji między postaciami, tak stworzonymi przez innego gracza, jak i innych [jeśli konieczne] postaci z serii anime/mangi)
Grupa: (lista jej członków)
Zmiany: (lista dokonanych zmian od czasu zamieszczenia i zaakceptowania postaci)

Updaty
Co pewien okres, będę zamieszczać wydarzenia z wyspy.

1) Bohaterowie po długiej wypełnionymi niezliczonymi perypetiami podróży (bądź krótkiej acz żmudnej) dotarli do większego portu i obecnie płyną na wyspę na pokładzie "niepowstrzymanej" olbrzymim statku handlowym. Zanim jednak dane im będzie ponownie stanąć na suchym lądzie, "niepowstrzymana" zostanie poddana próbie gniewu bogiń mórz, w pasie sztormów ciągnących się wokół Atlantydy.

1.A) W rekrutacji zamieściłam ósmą zasadę "przeznaczenia", oraz uwzględniłam postaci dodatkowe w znajomościach.

1.B) Pierwsza zasada została urozmaicona o wyjaśnienie mechaniki trzech-czterech graczy, oraz została przedstawiona wizja gry w przypadku zbyt małej ilości graczy.
Także karty postaci zyskały nowy temat o nazwie "Zmiany".
 

Ostatnio edytowane przez Kawairashii : 14-10-2011 o 17:04. Powód: Update
Kawairashii jest offline