Kryształy: Czerwony kryształ
+ Ogień
Standardowa akcja wybuch 2 w zasięgu 8 pól Cel: Wrogowie w zasięgu wybuchu
Atak: Inteligencja lub Charyzma lub Roztropność vs. Refleks
Trafienie: 2k4 + modyfikator z cechy wybranej do ataku obrażeń od ognia
Pudło: Cel otrzymuje połowę obrażeń.
Zielony Kryształ
+ Leczenie, Pierwotny, Świetlisty
Standardowa akcja bliski wybuch 1 Cel: Sojusznicy i okolica
Efekt: Sojusznicy zdejmują 1 negatywny efekt z siebie oraz leczą 3 punkty wytrzymałości jeśli pozbyli się w ten sposób negatywnego efektu. Ponadto roślinność i natura w obszarze działania mocy zostaje wzmocniona i uleczona.
Żółty Kryształ
+ Leczenie, Świetlisty
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Sojusznik
Efekt: Sojusznik leczy 2 + modyfikator rzucającego z charyzmy lub roztropności lub inteligencji punktów życia i może użyć jedno healing surge. Jeśli użyje healing surze otrzymuje również premię +2 do rzutów obronnych, AC i ataku do końca następnej tury rzucającego.
Niebieski kryształ
+ Tajemny
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Jedno zaklęcie lub strefa magiczna
Atak: Inteligencja lub Charyzma lub Roztropność vs. Wola
Trafienie: Efekt rozpraszanego zaklęcia zostaje anulowany. Ponadto do końca następnej tury rzucającego gdy ktoś rzuca zaklęcie na polu gdzie magia została rozproszona to wszystkie owe zaklęcia otrzymują karę -1 do wszelkich numerycznych właściwości.
Pudło: Nic się nie dzieje.
Fioletowy kryształ
+ Tajemny, Ciemność, Zimno
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Jeden wróg
Atak: Inteligencja lub Charyzma lub Roztropność vs. Refleks
Trafienie: Cel zostaje unieruchomiony w miejscu do końca następnej tury. Może wykonywać tylko akcje odpowiadające akcjom ruchu (czyli 2 akcje ruchu). Otrzymuje też 1 punkt obrażeń od zimna na turę (rzut obronny niweluje)
Pudło: Nic się nie dzieje.
Brązowy Kryształ
+ Leczenie, Pierwotny
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Sojusznik
Efekt: Libido i wigor celu zostają wzmocnione. Sojusznik może dwa razy dłużej uprawiać seks, pływać, biegać oraz wykonywać inne czynności fizyczne. Efekt trwa 6 godzin i przez cały ten okres cel posiada nieustający wzwód.
Czarny kryształ
+ Nekrotyczny
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Jeden wróg
Atak: Inteligencja lub Charyzma lub Roztropność vs. Wytrzymałość
Trafienie: Cel otrzymuje karę -2 do akcji fizycznych (np. atakowanie) oraz 1 +1 punkty obrażeń nekrotycznych na każdą turę otrzymywania kary. Np. W pierwszej turze otrzyma 2 punkty obrażeń, w drugiej turze 3, w trzeciej 4, itd. Udany rzut obronny neguje.
Pudło: Nic się nie dzieje.
Szary kryształ
+ Tajemny, Teleportacja
Standardowa akcja zasięg 7 Cel: Jeden przedmiot lub ty
Atak: Inteligencja lub Charyzma lub Roztropność vs. Wola
Trafienie: Przedmiot zostaje przeteleportowany w losowe miejsce odległe o 9 pól od pierwotnego miejsca. Jeśli celem jesteś ty (nie ma testu ataku) to możesz się przeteleportować przez plan astralny o 9 pól w dowolne miejsce.
Pudło: Nic się nie dzieje.