Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-10-2011, 16:52   #2
Sekal
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Umiejętności

W WFRP 3 umiejętności dzielą się na dwie kategorie: podstawowe i zaawansowane. Tych pierwszych postać może użyć nawet jeśli nigdy ich nie trenowała, te drugie działają wyłącznie po wytrenowaniu.
Trening jest podzielony na kilka rang, a każda z nich dodaje kostkę do testu danej umiejętności.
Dodatkową sprawą jest specjalizacja, czyli bardziej skonkretyzowana umiejętność (np. posługiwanie się długim mieczem w umiejętności posługiwania się bronią). Przy używaniu danej umiejętności w zakresie specjalizacji do rzutu dodawana jest kość szczęścia.

Lista głównych umiejętności:
(w nawiasie: używana przy teście umiejętności cecha, angielska nazwa oraz zaawansowana/podstawowa um.)

- Opieka nad zwierzętami (Ogłada, ang. Animal Handling, um. zaawansowana) - Szkolenie, zajmowanie się, opieka i wszystko inne co związane jest ze stosunkami postać - zwierzę.
Przykładowe specjalizacje: wydawanie poleceń, trening, uspokajanie zwierząt

- Atletyka (Siła, ang. Athletics, um. podstawowa) - umiejętność określająca zdolności i możliwości do wykonywania czynności związanych z siłą i wytrzymałością.
Przykładowe specjalizacje: pływanie, wspinaczka, bieganie, skakanie

- Zdolności strzeleckie (Zręczność, ang. Ballistic Skill, um. podstawowa) - wszystko co związane z walką na dystans - od używania i opiekowania się bronią strzelecką do samego strzelania. Zawiera się w tym także rzucanie.
Przykładowe specjalizacje: łuk, kusza, broń rzucana, broń prochowa

- Channeling (Siła Woli, um. zaawansowana) - umiejętność kierowania Wiatrami Magii, niezbędna do rzucania zaklęć.
Przykładowe specjalizacje: ponad miarę, overchanneling, konserwatywne, brawurowe, zależne od Kolegium (przybliżenie w przyszłości, przy informacjach o magii i kapłaństwie)

- Urok Osobisty (Ogłada, ang. Charm, um. podstawowa) - charyzma i wpływ na ludzi na przyjacielskim poziomie. Używane do manipulacji, wywieranie wrażenia etc.
Przykładowe specjalizacje: plotki, etykieta, dyplomacja, targowanie się, uwodzenie

- Koordynacja (Zręczność, ang. Coordination, um. podstawowa) - określa zręczność i możliwości postaci w zakresie m.in. balansu na wąskiej powierzchni, akrobatyki, przeciskania się przez wąskie miejsca.
Przykładowe specjalizacje: uniki, balans, akrobatyka, taniec, używanie liny

- Dyscyplina (Siła Woli, ang. Discipline, um, podstawowa) - umiejętność postaci do zachowania zimnej krwi w chwilach zagrożenia, grozy, nietypowych sytuacji, napotkania nadnaturalnych mocy. Pozwala kontrolować stres.
Przykładowe specjalizacje: odporność na manipulacje, odporność na zastraszanie, odporność na strach, odporność na tortury

- Edukacja (Inteligencja, ang. Education, um. zaawansowana) - wiedza wszelakiej postaci. Nabyta w szkołach, z ksiąg czy wysłuchana ze słów filozofów.
Przykładowe specjalizacje: historia, geografia, języki, filozofia

- Pierwsza pomoc (Inteligencja, ang. Firts Aid, um. podstawowa) - umiejętność zajmowania się obrażeniami do czasu, kiedy poszkodowany otrzyma lepszą pomoc.
Przykładowe specjalizacje: wojskowa chirurgia, długoterminowa opieka, opatrywanie krytycznych obrażeń

- Folklor (Inteligencja, ang. Folklore, um. podstawowa) - ogólna wiedza o świecie - czy to zasłyszana czy zebrana z własnych doświadczeń. Dotyczy życia w kraju i prowincji, z której wywodzi się postać.
Przykładowe specjalizacje: wiedza o potworach, wiedza o Reiklandzie, geografia

- Podstęp (Ogłada, ang. Guile, um. podstawowa) - zdolności do kłamstwa, oszustwa, blefu.
Przykładowe specjalizacje: oszustwo, hazard, insynuacje, udawanie niewinnego

- Zastraszanie (Siła, ang. Intimidate, um. podstawowa) - nazwa mówi w zasadzie wszystko.
Przykładowe specjalizacje: przemoc, walka, polityka, przesłuchania

- Intuicja (Inteligencja, ang. Intuition, um. podstawowa) - zdolność ufania instynktowi w stosunku do ludzi, miejsc, rzeczy. Przeciwność podstępu, zdolność wyczuwania prawdziwych intencji drugiej osoby.
Przykładowe specjalizacje: wyczucie kłamstwa, szacowanie, ocena przeciwnika

- Inwokacja (Ogłada, ang. Invocation, um. zaawansowana) - "Rozmowa z bogiem", niezbędna do kapłańskiej magii.
Przykładowe specjalizacje: zależne od wyznania

- Przywództwo (Ogłada, ang. Leadership, um. podstawowa) - Zdolność kierowania ludźmi, wskazywania im drogi, zarządzania, etc.
Przykładowe specjalizacje: dowodzenie wojskiem, polityczne, logistyczne, przywództwo duchowe

- Magiczny Wzrok (Inteligencja, ang. Magical Sight, um. zaawansowana) - zdolność widzenia wiatrów magii. Niezbędna dla maga.
Przykładowe specjalizacje: identyfikacja czaru, obserwacja konkretnego wiatru magii, czarna magia

- Medycyna (Inteligencja, ang. Medicine, um. zaawansowana) - wiedza o ciele i leczeniu. Także o amputacji, chirurgii, leczeniu trucizn i chorób, etc.
Przykładowe specjalizacje: trucizny, rany krytyczne, choroby, długoterminowe leczenie

- Wiedza o naturze (Inteligencja, ang. Nature Lore, um. podstawowa) - Wiedza o naturze i przetrwaniu, o tym jak żyć i poruszać się w lasach, jak zdobyć pożywienie, tropić zwierzęta, etc.
Przykładowe specjalizacje: znajdowanie kryjówek, znajdowanie pożywienia, zdobywanie wody, identyfikacja zwierząt

- Spostrzegawczość (Inteligencja, ang. Observation, um. podstawowa) - nazwa mówi sama za siebie.
Przykładowe specjalizacje: tropienie, przenikliwe spojrzenie, dostrzeganie detali

- Wiara (Siła Woli, ang. Piety, um. zaawansowana) - wiedza i intuicja dotycząca bogów. Niezbędna do kapłańskich modlitw.
Przykładowe specjalizacje: ponad miarę, konserwatywnie, brawurowo, nagła potrzeba

- Odporność (Wytrzymałość, ang. Resilience, um. podstawowa) - kondycja, wigor, umiejętność utrzymania się na nogach po trafieniu, szybsze leczenie ran, etc.
Przykładowe specjalizacje: blok, odporność na choroby, trucizny, głód

- Jeździectwo (Zręczność, ang. Ride, um. podstawowa) - umiejętność jazdy na koniu, powożenia, etc.
Przykładowe specjalizacje: jazda konna, sztuczki konne, wozy, walka na koniu, podróżowanie na dalekie dystanse

- Łajdactwo (Zręczność, ang. Skulduggery, um. podstawowa) - zdolności "złodziejskie". Otwieranie drzwi, kradzież kieszonkowa, rozbrajanie pułapek etc.
Przykładowe specjalizacje: otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, zakładanie pułapek, rozbrajanie pułapek

- Spellcraft (Inteligencja, um. zaawansowana) - Wiedza o magii, magach, historii magii i splataniu zaklęć. Niezbędne do rzucania czarów.
Przykładowe specjalizacje: historia magii, kolegia magii, czary 1,2,3,4,5 poziomu

- Ukrywanie się (Zręczność, ang. Stealth, um. podstawowa) - umiejętność pozostawania niewidocznym i niesłyszanym.
Przykładowe specjalizacje: zasadzka, ukrywanie się, ciche poruszanie się: miasto, ciche poruszanie się: tereny leśne

- Tradecraft (zależne, um. zaawansowana) - wiedza i zdolności dotyczące dziedziny handlu.
Przykładowe specjalizacje: kowalstwo, biżuteria, tkaniny, występy

- Walka Wręcz (Siła, ang. Weapon Skill, um. podstawowa) - umiejętność walki w zwarciu bronią białą.
Przykładowe specjalizacje: broń ręczna, broń dwuręczna, broń specjalistyczna (jaka), parowanie bronią ręczną, parowanie bronią dwuręczną.
 
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem