Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-02-2012, 18:59   #1
Hawkeye
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
[Storytelling] Dziedzictwo Popiołów - Berliński Gambit



1 Październik 1947, Frankfurt, Bizonia, Biuro CIA

W biurze panowała nerwowa atmosfera. Nie było to jednak niczym dziwnym, od założenia Agencji kilka tygodni temu ludzie chodzili rozdrażnienie, zdenerwowani, w napięciu oczekując czegoś. Właściwie nikt nie mógł się temu dziwić. Od niedawna wszyscy ... dosłownie wszyscy zdawali sobie sprawę, że niedawny sojusznik ze wschodu stał się ich wrogiem. W Waszyngtonie panowała atmosfera istnego polowania na czarownice. A na ulicach dało się
wyczuć paranoję, niemalże wszędzie widziano sowieckich szpiegów.

Pod tą całą fasadą działali oni. Chłopcy i dziewczyny z Langley, Firmy czy Agencji jak już zaczęto ich nazywać. Żądano wyników, takich które miały udowodnić zasadność powołania CIA do życia, takich których miały zapewnić jej trwanie. A poza tym panowała atmosfera wojny, zwłaszcza tutaj, niedaleko hipotetycznej, niewidzialnej linii frontu.

Starszy mężczyzna po raz kolejny przeczytał ten raport.

-Nie rozumiem dlaczego trafiło to do nas -

-Może kierownictwo nie ma zaufania do ludzi z tamtego biura, a może uważają nas za bardziej kompetentnych, a może ktoś u góry zbyt bardzo przejmuje się Grecją, żeby zająć się dokładną klasyfikacją spraw - młodszy mężczyzna wypowiadający te zdanie uśmiechnął się lekko.

-Zbyt wiele możliwości ... zbyt wiele ... zresztą nie będziemy się tym zajmować i tak jesteśmy przeciążeni -

-Co mamy więc z tym zrobić?-

-Jak myślisz ... nie możemy tego zostawić, mimo wszystko, może to być ważne ... szerszy obraz -

-Albo tylko przypadek -

-Już dawno przestałem wierzyć w przypadki. W każdym razie na nas spada odpowiedzialność za rozdział tego zadania. A to mi się nie bardzo podoba, bo jeżeli ktoś pomyślał o tym jako o dupochronie, to właśnie ja narażam swoją głową ... ale mówi się trudno -

-To znaczy?-

-To znaczy, że prześlesz to do biura w Berlinie ... tym po rosyjskiej stronie ... mam pełne zaufanie do jego dówdcy, a poza tym ... poza tym właśnie otrzymali wsparcie, w postaci młodych agentów ... to będzie odpowiednie zadanie dla nich -

-Dlatego, że jest to świeże spojrzenie, czy dlatego, że z pewnością są czyści? -

Starszy z agentów uśmiechnął się tajemniczo i odwrócił na pięcie.

-Skontaktuję się z dowódcą biura, wprowadzę go w sytuację -

ŚCIŚLE TAJNE - RAPORT DLA PREZYDENTA
31 Września o godzinie 23:10 czasu lokalnego odnaleziono w Berlinie ciało Majora Hansa Zimmera ps. "Słowik", dowódcy "berlińskiej piątki". Uważa się, że Zimmer miał do przekazania ważne informacje, nie wiadomo jednak czy miało to bezpośredni związek z jego śmiercią. Sprawę bada Berlińskie biuro CIA.



Sesja


Po tym, krótkim wstępie chciałbym was zaprosić do wspólnej zabawy w szpiegowskiej sesji, z początków Zimnej Wojny. Jest to zmodyfikowany pomysł sesji, którą chciałem już kiedyś przeprowadzić na LI i która nie doszła do skutku. Cóż, może tym razem się uda. Gracze wcielą się w młodych agnetów CIA wysłanych do Berlina. Ich pierwszym zadaniem będzie rozwikłanie zagadki śmierci Majora Zimmera, odnalezienie pozostałych członków jego siatki i poznanie informacji, które Zimmer chciał przekazać przed śmiercią.


O klimacie

Jeżeli ktoś spodziewa się Jamesa Bonda czy Mission Imposible, to muszę go zawieść. Sesji bliżej ma być temu co opisywał Wiktor Suworow (Akwarium) czy sportretował taki serial jak "The Company".

Sesja skupi się bardziej na "sensacyjnym" aspekcie zabawy, rozwiązanie zagadki kryminalnej,ganianie po mieście w poszukiwaniu wskazów etc. Akcja ... będzie, jej natężenie będzie w głównej mierze zależało od poczynań graczy ... strzelaniny i pościgi zdarzają się w większości dobrych filmów sensacyjnych. Nie będzie jednak wesołej wyrzynki całych rosyjskich batalionów czy niszczeniu rosyjskich baz będąc uzbrojonym tylko w rewolwer.

Jeżeli ktoś wie dlaczego, nie przychodzi się z nożem na strzelaninę, wie także dlaczego nie przychodzi się z pistoletem, na imprezę gdzie większość korzysta z karabinów szturmowych.

O Postaciach

Skoro już dochodzimy do tego punktu, to w każdej karcie musi znaleźć się historia, charakter postaci i opis jej wyglądu (avatar). Oprócz tego gracze, którzy są na LI nowi muszą zamieścić próbkę swoich umiejętności - krótkie opowiadanie, które pokaże mi w jaki sposób piszą. Ci, którzy na LI są dłużej, nie muszą tego zrobić, bo znajdę sobie ich posty do poczytania .

Historia postaci może przybrać dowolną formę preferowaną przez gracza.

W charakterze (oprócz tego, co zazwyczaj tam umieszczacie) muszą znaleźć się informacje o motywacjach, wartościach i preferencjach postaci.

Wygląd waszych postaci musi odpowiadać avatarowi. Nie oczekują tutaj niczego długiego, ot krótkiej informacji, którą będzie można przekopiować do postu wprowadzającego.

Jak już wspomniano we wstępie, wasze postacie zaczęły dopiero pracę w tej branży. Dlatego powinni być w miarę młode, bez większego życiowego doświadczenia. Pamiętajcie o tym pisząc historię.

Oprócz tego w karcie musi znaleźć się kilka rzeczy będących jej "techniczną częścią".

Najlepsza cecha osobowości waszej postaci (np. optymistyczny, otwarty etc.)
Najgorsza cecha osobowości waszej postaci (np. problemy z zaufaniem, rasista etc.)
Największy atut waszej postaci (np. dobry strzelec, znajmość sztuk walki, lingwistyka)
Największa słabość waszych postaci (np. naiwność, trudności z nauką etc.)
Co robiliście zanim zostaliście zwerbowani do CIA? (To pomoże określić jakie umiejętności posiadacie. Mogliście służyć w wojsku, pracować lub zostaliście zwerbowani świeżo po studiach. Warto ten punkt dobrze przemyśleć, bo wasza przeszłość powinna mieć wpływ również na charakter waszych postaci).

Gracze:


Rozpocznę sesję nawet jako solówkę. Optymalnie uważam, że powinno znaleźć się trzech - czterech graczy. Maksimum nie określam, gdyż będzie on zależny od jakości kart postaci. Liczę na graczy aktywnych, gdyż chciałbym dociągnąć tą sesję do końca.

Technikalia

Kartę proszę przesyłać na PW, najlepiej jako linki do dokumentów. Rekrutacja potrwa dwa tygodnie (do 19.II).

Częstotliwość odpisywania do ustalenia. Aczkolwiek preferowałbym 5 dni dla graczy, dwa dni dla MG. Nie oczekuję ogromnych elaboratów w postach (minimum na tzw. "avatar").

Jeżeli wszystko się fajnie ułoży, gracze dopiszą i sesja się spodoba, to być może, pojawią się kolejne części zabawy w szpiegów .

Zachęcam do nadsyłania kart. Ponieważ dawno nie prowadziłem nic na LI, to proszę się dopytywać w razie niejasnych spraw etc. Postaram odpowiedzieć się jak najszybciej.

 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline