Ciężko cokolwiek napisać o tym produkcie / pomyśle / zarysie zaledwie, ponieważ niewiele sam Autorze przekazujesz. Forma pytań i odpowiedzi chyba jeszcze bardziej zaciemniła przekaz (swoją drogą zastanawia mnie skąd ją wziąłeś?). Jednak nie o tym.
Odnoszę wrażenie, że sam nie do końca wiesz, co chcesz osiągnąć i jak ma wyglądać rozgrywka. Sam opis pełen jest niedociągnięć, sprzeczności, pytań bez odpowiedzi...
W procesie kreacji bohatera czytamy:
Cytat:
Tworzenie postaci jest bardzo proste i sprowadza się do wymyślenia opisu Awatara, wyboru imienia, zastanowieniu się: co lubi postać, czego się boi, oraz wybrania jednej z czterech ról (każdy z grających musi wybrać inną). Tak proste podejście do kreacji bohatera ma umożliwić graczom skoncentrowanie się na możliwościach, jakie daje im gra, a nie na ograniczeniach na nich założonych.
|
To zaraz - gracze mają się koncentrować na możliwościach, nie ograniczeniach; ALE muszą poddać się ogromnemu ograniczeniu roli? Czymkolwiek jest ta "rola" - dlaczego aż tak ogranicza graczy, że nie może się powielać w drużynie?
Założenia gry i sposób prowadzenia. Jak wyobrażasz sobie współdziałanie 5 GMów na jednej sesji przy absolutnym braku graczy??? Skoro każdy z graczy wprowadza zmiany, a
Cytat:
stopień zmian, jakie wprowadzają gracze jest nieporównywalnie większy niż w innych grach. Każdy test to przejęcie na chwilę roli MG i wprowadzenie zmian do snu, często całkowicie wypaczając jego realia.
|
Zmiany do zmian zmieniających zmiany zmienionych założeń? Jak to ma wyglądać? Skoro w zasadzie mogę zmienić absolutnie wszystko i nie ponoszę żadnych konsekwencji niezdanego testu ponieważ:
Cytat:
Jeżeli test się nie udał istnieje parę możliwości zdania go, lecz wymagają one od gracza kreatywnego opisu, wsparcia innych osób, bądź też poświęcenia swojej postaci.
|
Poświęcić postać też mogę bez problemu i wielkiego żalu:
Cytat:
nie oznacza końca postaci, tylko utratę przez niego panowania nad swoim sennym awatarem. Gracz w takim momencie dalej ma realny wpływ na wydarzenia w grze, gdyż posiada mechaniczne zaplecze do wpływania na akcję we śnie.
|
Uważam, że w tej grze nie ma żadnych wyzwań - jeżeli spełniony jest warunek kooperacji postaci "graczy" to MG nie jest w stanie wygenerować jakiegokolwiek wyzwania. Każde wyzwanie może być bowiem po prostu ominięte przez graczy w ten czy inny sposób, o czym sam wspominasz w punkcie - bodaj - 14. Tak, ta sesja kończyłaby się zawsze totalną głupawką wymyślania kolejnych permutacji świata, byle tylko coś ominąć, coś udowodnić, komuś w czymś przeszkodzić, albo po prostu puścić wodze absurdu.
Przeczytałbym z czystej ciekawości jakiś "podręcznik" do tego systemu czy zapoznał się z "mechaniką" zmian. Bo niby
Cytat:
nie ma w mechanice dawania punktów za ładne opisy,
|
ALE
Cytat:
To czy w opisie znajdą się pewne nawiązania może diametralnie zmienić możliwości gracza i trudność testu.
|
Gdzieś tam jakieś wspomnienia o porównywaniu kart w teście przeciwstawnym, gdzieś coś o rzeczach, których postać się boi... Tyle, że tak naprawdę - to w Twoim poście - drogi Autorze - niewiele pisze...