Cytat:
Napisał Kelly TWydaje mi się, ze dlatego od czasu do czasu dobrze jest puścić jakiś zmyłkowy opis, który po prostu jest ładny, lub charakterystyczny. Wtedy taki GM może sobie trochę pofolgować opisując, zaś gracze dzięki takim opisom nie idą przygodą jak po sznurku. Oczywiście tak czy siak każdy opis powinien być względnie, mozliwie krótki. |
Ależ taki opis czemuś służy - zmyleniu graczy właśnie
Nie można przeginać w jedną stronę i opisywać TYLKO rzeczy związane bezpośrednio ze scenariuszem, bo wtedy przygoda faktycznie staje się liniowa i postacie podążają od punktu do punktu. Jednak (w moim odczuciu gorszym błędem) jest przeginanie w drugą stronę i opisywanie krajobrazu na poziomie szczegółowości mszycy chodzącej po malwie... Bo to po prostu nuży.
Kelly zauważyłeś bardzo trafnie - opis powinien być względnie krótki i dawać graczom podstawę do wyobrażenia sobie danej sceny / widoku / cokolwiek, a nie przedstawiać wszystko podane na tacy. Podobnie gracze - przez swoje deklaracje czy pytania powinni zwracać uwagę prowadzącego na aspekty, które ich interesują i uszczegóławiać sobie opis w miarę konieczności.